عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متن ناب و آدرس matnnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 83
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 411
:: باردید دیروز : 341
:: بازدید هفته : 923
:: بازدید ماه : 17395
:: بازدید سال : 77535
:: بازدید کلی : 452335

RSS

Powered By
loxblog.Com

مجله اینترنتی متن ناب

معرفی و آشنایی با سبک های مختلف موسیقی
چهار شنبه 26 ارديبهشت 1403 ساعت 7:41 | بازدید : 493 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


صحبت و تبادل نظر در مورد سبک های موسیقی مورد علاقه یک امر رایج و یکی از سرگرمی های رایج در بین نوازندگان و خوانندگان است.

با وجود دسته بندی های متعدد پیشنهادی ژانرهای موسیقی، نمی توان همه آثار خلق شده توسط یک خواننده یا نوازنده را به یک شکل قرار داد، گاهی اوقات چندین قطعه موسیقی در چنین تصاویری گنجانده می شود.

این مقاله برای ارائه تمامی سبک های رایج و شناخته شده موسیقی گردآوری شده است تا پاسخ مناسبی برای این سوال باشد که ممکن است شما را آزار دهد: ساختار هر سبک موسیقی چیست؟ برای دانلود آهنگ کلیک کنید.

سبک موسیقی به چه معناست؟

سبک موسیقی که با نام‌های دیگری مانند ژانر موسیقی شناخته می‌شود، مفهومی کلی است که برای نشان دادن ویژگی‌های کلی قطعات موسیقی به کار می‌رود. سبک موسیقی یکی از موضوعات آموزش آواز است، یک خواننده خوب باید با سبک موسیقی دیفرنتی آشنا باشد.

هر آواز با ویژگی هایی مانند ریتم، ساختار، نوع ساز مورد استفاده، فرهنگ و سنت گروهی از مردم همراه است و جز با معرفی روش های موسیقی راهی برای تفکیک آنها وجود ندارد.

از آنجایی که موسیقی یکی از موضوعات هنری است و تعاریفی که برای هر سبک موسیقی داده می شود می تواند موازی با سبک های دیگر باشد، می توان بخش هایی از همان موسیقی را شنید که چندین ژانر موسیقی را در بر می گیرد.

بنابراین، برای یافتن پاسخ این سوال که سبک موسیقی چیست؟ و هر شاعر یا خواننده ای بر چه سبکی تکیه می کند؟ ما باید تا حدی اساس وضعیت موجود را بدانیم.

انواع سبک های موسیقی با مثال

ویژگی های قطعات موسیقی را بر اساس تکنیک های تفسیر قطعه، خاستگاه جغرافیایی و منطقه ای این قطعه، ریتم اثر، سازهای به کار رفته در ساخت آن، لحظه ی بسط قطعه، ریشه های فرهنگی آن و ... بیان کنید. .، تعداد زیادی سبک موسیقی تخصصی و حتی تلفیقی معرفی شد که در زیر تعدادی از پرکاربردترین آنها را فهرست می کنیم:

موسیقی کلاسیک

موسیقی سنتی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین اشکال موسیقی و پایه‌ای برای خلق بسیاری از فرم‌های رایج دیگر شناخته می‌شود. از نظر تبارشناسی، پیدایش این گونه به 1500 سال پیش برمی گردد.

از ویژگی های خاص این سبک می توان به وجود نت های خاص و استفاده از بداهه های مینیمال، وجود سازهای چوبی، برنجی و زهی، ترکیب بندی های پیچیده در قطعات و اجرای خاص و حرفه ای اشاره کرد.

محبوب ترین ساز آهنگسازان در سبک موسیقی کلاسیک پیانو است و از نظر تمام جزئیات اجرای تصنیف ها به عنوان یکی از دقیق ترین سبک های موسیقی شناخته می شود. بتهوون، آرنولد شوئنبرگ، باخ و موتزارت از هنرمندان مشهور این سبک هستند.

موسیقی پاپ

موسیقی پاپ یا موسیقی محلی و فولکلور جوامع با چند ساز الکترونیکی یا آوازی یا ترکیبی از این دو تولید و ساخته می شود و آغاز آن به دهه 50 برمی گردد. ملودی های به کار رفته در آهنگ های پاپ توجه مخاطب را به خود جلب می کند و اغلب این آهنگ حدود 3 دقیقه ارائه می شود.

موسیقی عامه پسند در سبکی محبوب برای مقاصد تجاری ایجاد شد و ساختار ساده و بدون پیچیدگی که در سبک کلاسیک وجود دارد به عنوان یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سبک شناخته می شود. اگر به موسیقی پاپ علاقه دارید مقاله آموزش موسیقی پاپ آکادمی پورپروین را مطالعه کنید.

مایکل جکسون به عنوان پادشاه پاپ شناخته می شود که می تواند ساختارشکنی در این سبک انعطاف پذیر ایجاد کند. دانلود بهترین آهنگ ها

موسیقی راک

یکی از ویژگی های اصلی موسیقی راک استفاده از سازهای گیتار (الکتریک و آکوستیک)، کیبورد و پیانو با امواج بلند و ضربات جالب است.

استفاده از موسیقی راک در آمریکا نسبت به سایر کشورها رواج بیشتری دارد و جنبش راک اند رول در 50 سال گذشته اولین سبک های راک را ایجاد کرد. رولینگ استون، کینکز و بیتلز که حتما نامشان را شنیده اید، اولین گروه های راک معروف بودند.

موسیقی جاز

سبک موسیقی جاز ریشه در سیاه‌پوستان آفریقایی اوایل قرن بیستم دارد. از ویژگی های بارز این سبک کوبه ای می توان به ریتم ها و ضربات نامنظم، مکث و پرسش و پاسخ اشاره کرد و گیتار باس، ساکسیفون، پیانو، فلوت و درام از سازهای اصلی این سبک هستند.

نوازندگان مشهور این سبک به دلیل بداهه نوازی های خاص خود به عناصر دائمی سبک جاز تبدیل شده اند. تاکید بر سازهای بادی و استفاده از سبک فردی و منحصر به فرد در این سبک، آن را به یک سبک هنری عالی تبدیل کرده است.

رپ یکی از سبک های موسیقی آمریکایی است

ژانر رپ با هدف اعتراض و اعتراض به مشکلات مربوط به تبعیض نژادی علیه سیاهپوستان آمریکایی در نیویورک ساخته شد. از این سبک موسیقی به عنوان نوعی اعتراض کلامی استفاده می شود که اغلب با ضرب آهنگ تند همراه است. بسیاری از موضوعات مرتبط با فقر، بیکاری، مشکلات اجتماعی و مسائل زندگی در قالب آهنگ های سبک رپ انجام می شود.

سبک رپ در بین انواع سبک های موسیقی، زمینه آهنگ را در تولید و اجرا در نظر نمی گیرد و در تولید و اجرای موسیقی از انعطاف بالایی برخوردار است. محتوای رپ فارسی شباهت زیادی به رپ غربی دارد و برای بیان مسائل و ارزش های اجتماعی، مسائل سیاسی، بیان مشکلات زندگی و مسائلی از این دست اجرا می شود.

موسیقی کمتر

این سبک موسیقی با پیچیدگی سبک های دایجست بسیار متفاوت است و از ترکیب بندی ها و ریتم های ساده استفاده می کند. همین سادگی منجر به خلق قطعات مینیمال شد که در عین حال شنونده را مجبور می کند تا به جزئیات کار فکر کند. مانند بسیاری از انواع موسیقی، سبک مینیمال نیز از آمریکا آمده است.

وجود نبض های ثابت، تکرار عبارات موسیقایی، ثبات و شکل گیری قطعات موسیقایی که در آن تنها از چند نت محدود استفاده شده از ویژگی های مهم این سبک خاص موسیقی است. سبک مینیمال برگرفته از هنر مینیمالیسم و ​​مینیمالیسم است و آرامش و سادگی در تمام ابعاد این سبک زیبا به چشم می خورد.

موسیقی کانتری

موسیقی کانتری یکی از محبوب ترین سبک ها در آمریکای شمالی، استرالیا و اروپای غربی است. بسیاری از جنبه های موسیقی کانتری اولیه در طول زمان دستخوش تغییر شده است. در گذشته از سبک کانتری برای بیان سختی های زندگی طبقه کارگر آمریکایی استفاده می شد و بیشتر شنوندگان این سبک از آن طبقه اجتماعی بودند.

استفاده از سازهایی مانند گیتار باس، ویولن، درام، بانجو و پیانو ملودی های جالبی با ساختاری ساده ایجاد می کند که به خوبی در ذهن مخاطب نقش می بندد. جالب است بدانید که موسیقی متن فیلم های وسترن یکی از محبوب ترین فرم های موسیقی است که در کشور ساخته شده است. از مشهورترین نوازندگان این سبک موسیقی می توان به ویلی نلسون و جانی کش اشاره کرد.

سبک موسیقی اپرا

سبک اپرا ترکیبی از درام و موسیقی است و عناصر رایج در این سبک شامل بازیگری، موسیقی، دکوراسیون، حرکت، طراحی صحنه، خوانندگی و غیره است. اجرای موسیقی اپرا بسیار رسمی و طبق قوانین خاصی است و سه مرحله مختلف در اجرای موسیقی وجود دارد:

مقدمه یا مقدمه

به عنوان مقدمه، اپرا موسیقی است و خوانندگان اپرا معمولا آن را کارگردانی می کنند.

lev

قسمت اصلی در موسیقی اپرا است و خواننده قدرت و مهارت خود را در خوانندگی نشان می دهد.

بی ملاحظه

که به صورت مکالمه صوتی بین دو آریا اجرا می شود.

خاستگاه موسیقی اپرا ایتالیایی است، امروزه این شکل از موسیقی به عنوان میراث فرهنگی ارزشمند جهان شناخته می شود.


|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
آهنگ جدید مجید رضوی به نام «دلم تنگه»
یک شنبه 23 ارديبهشت 1403 ساعت 6:30 | بازدید : 14 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

متن آهنگ مجید رضوی دلم تنگه

ﻧﻪ ﻣﻴﺸﻪ ازت رد ﺷﻢ ﻧﻪ ﻓﺮﺻﺖ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻫﺴﺖMusicdel | موزیکدل

ﻧﻪ ﻣﻴﺸﻪ ﺟﻠﻮ رﻓﺘﺶ ﻧﻪ ﻣﻴﺸﻪ ﻋﻘﺐ ﺑﺮﮔﺸﺖ

ﺗﻮ اوﻧﻮر دﻧﻴﺎﻳﻰ ﭼﻘﺪر ﻓﺎﺻﻠﺴﺖ ﺗﺎ ﺗﻮ

ﭼﻘﺪ ﺗﻮ ﺳﺮم راﺣﺖ ازت ﺧﺎﻃﺮﺳﺖ ﺗﺎ ﺻﺒﺢ

دﻟﻢ ﺗﻨﮕﻪ دﻟﻢ ﺗﻨﮕﻪ ﻛﺴﻰ ﺟﺰ ﺗﻮ ﻧﻤﻴﻔﻬﻤﻪ

ﻛﻪ اﻳﻦ دﻧﻴﺎ ﺑﺮای ﻣﻦ ﺑﺪون ﺗﻮ ﭼﻪ ﺑﻰ رﺣﻤﻪ

ﭼﺸﺎم ﺑﺴﺘﻪ ﻣﻴﺎم اوﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﺑﻮد دﺳﺘﻢ ﺗﻮی دﺳﺘﺖ

ﻳﻪ ﻟﺒﺨﻨﺪ رو ﻟﺒﺎم ﻣﻴﺎد ﻫﻤﻮن ﻟﺤﻈﻪ

ﺗﻮ ﻓﻜﺮم ﭘﻴﺸﻤﻰ واﺳﻢ ﻫﻤﻴﻦ ﺑﺴﻪ

ﺑﻰ ﺗﻮ اﻳﻦ ﺑﺎروﻧﺎی ﺳﻤﻰ ﻣﻴﺨﻮره ﺗﻮی ﻗﻠﺒﻢ

ﻣﻴﺪوﻧﻰ ﻛﻪ ﻣﻴﺘﺮﺳﻢ اﮔﻪ دﻳﻮوﻧﻪ ﺑﺸﻢ ﭼﻰ

ﺑﻔﻬﻤﻪ ﻣﻨﻮ ﭘﺲ ﻛﻰ

دﻟﻢ ﺗﻨﮕﻪ دﻟﻢ ﺗﻨﮕﻪ ﻛﺴﻰ ﺟﺰ ﺗﻮ ﻧﻤﻴﻔﻬﻤﻪ

ﻛﻪ اﻳﻦ دﻧﻴﺎ ﺑﺮای ﻣﻦ ﺑﺪون ﺗﻮ ﭼﻪ ﺑﻰ رﺣﻤﻪ

 

آهنگ جدید مجید رضوی به نام «دلم تنگه»


|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
اسکیزوفرنی چیست ؟ انواع و روش های درمان آن
شنبه 22 ارديبهشت 1403 ساعت 10:6 | بازدید : 15 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

اسکیزوفرنی چیست ؟ انواع و روش های درمان آناسکیزوفرنی نوعی اختلال روانی مزمن است. معمولاً این اختلال به همراه تحریف واقعیت و توهم همراه است. عوامل محیطی، تفکر و رفتار فرد را بشدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بیماری کمتر شایع است و تنها یک درصد از جمعیت جهان به آن مبتلا می‌شوند. این مطلب جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد، در صورت مشکل به دکتر روانشناس و دکتر روانپزشک مراجعه کنید. اختلال اسکیزوفرنی کاملا متفاوت  از هم گسیختگی شخصیتی (dissociative identity disorder) یا می باشد  (split personality) یاد می‌شود. برخی این دو اختلال را یکسان می پندارند . میزان بروز اختلال  اسکیزوفرنی در زنان و مردان به یک اندازه است و در هر سنی امکان ابتلا به آن وجود دارد.. معمولاً مردان در اواخر دوران نوجوانی و در اوایل دهه ۲۰ این بیماری را تجربه می‌کنند. در حالی که اسکیزوفرنی در زنان معمولاً در اواخر دهه ۲۰ و اوایل دهه ۳۰ ظاهر می‌شود.. برای اطلاع از نشانه‌ها و روش‌های درمان و عوامل به‌وجود آورنده این بیماری با ما همراه شوید.

اسکیزوفرنی در زبان انگلیسی

اسکیزوفرنی وشیزوفرنی   Schizophrenia در واقع یکی هستند و تفاوت آنها تنها بخاطر شکل تلفظ آنهاست .

علائم اسکیزوفرنی

علائم اسکیزوفرنی علائم اسکیزوفرنی را می توان به سه گروه علائم اولیه، علائم مثبت و علائم منفی تقسیم نمود.

علائم اولیه

اولین نشانه های این اختلال بیشتر  در سال‌های نوجوانی و اوایل دهه ۲۰ زندگی دیده می شود.به دلیل شرایط خاص دوران بلوغ و تغییر رفتار نوجوانان در این سنین اغلب این نشانه ها طبیعی قلمداد می شود و مورد توجه قرار نمی گیرد. علائم اولیه اسکیزوفرنی عبارت‌اند از: • گوشه گیری • همیشه در حال تغییر دوستان یا گروه های اجتماعی • پایین آمدن سطح تمرکز • اختلال خواب • حساس شدن • عملکرد تحصیلی ضعیف و مشکل در تکمیل و ارسال کار

علائم مثبت

علائم مثبت اسکیزوفرنی شامل رفتارهایی است که معمولاً در افراد سالم دیده نمی شود. بنابراین اعمال این خاصیت بر علائم به معنای مطلوب یا خوشایند بودن آنها نیست. اساساً این بدان معناست که پس از مدتی، این علائم می تواند به علائم اولیه اضافه شود و زندگی و روابط اجتماعی فرد را تحت تأثیر قرار دهد. علائم مثبت اسکیزوفرنی عبارتند از:

توهم

توهم تجربه ای است که در واقعیت وجود ندارد و ذهن فرد آن را برای او ایجاد می کند. این شامل شنیدن، دیدن، بوییدن، چشیدن، یا به طور کلی احساس چیزهایی است که در واقع وجود ندارند و دیگران نمی توانند آن ها را تجربه کنند. لازم به یادآوری است که توهمات شنیداری و بصری در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی شایع تر است.

هذیان

طبق تحقیقات، اکثر بیماران اسکیزوفرنی مشکل خودفریبی دارند. این به معنای باور باورهای غیرمنطقی و نادرست است. شایع ترین انواع ضعف مرتبط با این بیماری عبارتند از::

  • فردی که از اسکیزوفرنی رنج می برد اعتراف می کند که خانواده و دوستانش در تلاش برای آزار و اذیت او هستند.
  • فرد مبتلا به اسکیزوفرنی، همه پدیده های طبیعی و رفتار عادی افراد اطراف خود را اشتباه تفسیر می کند، تصور می کند که آنها معنای خاصی دارند و در آن تأمل می کند.
  • فردی که از اسکیزوفرنی رنج می برد، معتقد است که فرد بسیار مهمی است و اغلب معتقد است که دارای قدرت های ماوراء طبیعی است.
  • فردی که از اسکیزوفرنی رنج می برد فکر می کند تحت کنترل یک فرد یا گروه بیرونی در طول یک حمله هذیانی است. این افراد بر این باورند که تحت تأثیر و تحمیل افکار غریبه ها هستند یا اینکه افکار و عقاید شخصی آنها توسط افراد دزدیده شده است.

اختلالات فکری

داشتن طرز تفکرغیرعادی یا پردازش اطلاعات عادی یکی از ویژگی های افراد مبتلا به این اختلال است. مانند : نداشتن تمرکز، پراکنده گویی ،صحبت های گیج کننده ، استفاده از کلمات و عبارات بی معنیو تکرار بیش از حد جملات.

اختلالات حرکتی

اختلالات حرکتی عبارت از حرکات تکرارشونده، تقلید صدای دیگران، تقلید حرکات بدنی، بی‌قراری، عدم‌ واکنش به اتفاق‌ها و محرک‌های محیطی و ایجاد حالت‌های عجیب در صورت و بدن است که در بیماران شیزوفرنی مشاهده می‌شود. از این جمله می‌توان به مواردی نظیر مانند راه رفتن مکرر و بی هدف در یک منطقه نسبتا کوچک یا در دایره است.

اختلالات رفتاری

از جمله اختلالات رفتاری بیماران شیزوفرنی می‌توان  عصبانیت و پرخاشگری، انجام به دفعات زیادحرکات نکراری  و ثابت ماندن در وضعیتی خاص برای مدتی طولانی را نام برد. ابتلا به این بیماری تمام کارهای  برنامه ریزی شده  فرد را دچار اختلال می‌کند. به این ترتیب، بیمار توانائی  کنترل رفتارها و عکس العمل های خود را ندارد در نتیجه نمی تواند  رابطه درستی با دیگران برقرار کند.

علائم منفی

به دسته‌ای از علائم بیماری شیزوفرنی که ویژگی‌های آن در افراد سالم قابل مشاهده نیست، علائم منفی می‌گویند. برخی از این علائم عبارتند از :

  • فقدان احساسات یا کم بودن
  • بیحالی
  • کم‌حرفی
  • بی‌انگیزگی
  • نداشتن شوق به زندگی و لذت بردن
  • آشفتگی ظاهری و نداشتن بهداشت

علائم شناختی

علائم شناختی اسکیزوفرنی عمدتاً به عدم درک اطلاعات و ناتوانایی در استفاده از آن‌ها، میزان تمرکز یا توجه و عملکرد حافظه فعال مربوط می‌شود. همچنین بسیار مهم است که تشخیص دهیم یک فرد دارای این اختلال است یا طبیعی نیست

مراحل اسکیزوفرنی

مراحل اسکیزوفرنی مراحل اسکیزوفرنی به سه مرحله اصلی تقسیم می شود..

مرحله مقدماتی:

این وضعیت با ظهور اولین علائم همراه است و عمدتاً در نوجوانی یا جوانی رخ می دهد..

مرحله فعال

در این مرحله علائم اسکیزوفرنی مانند هذیان، توهم، بی نظمی در گفتار و رفتار و موارد دیگر مشهود است.

مرحله باقی‌مانده

مرحله باقیمانده حالتی است که علائم مثبت بیماری مثل توهمات و هذیان های بیمار پایان یافته و با وجود این، برخی از علائم منفی  مانند انزواگرایی و بی تفاوتی همچنان ادامه دارد باقی می مانند و به طور جدی بر تعاملات اجتماعی افراد تأثیر می گذارد

دلایل ابتلا به اسکیزوفرنی

دلیل اصلی ابتلابه اسکیزوفرنی هنوز روشن نیست.با این وجود، درست مانند سرطان و دیابت، این اختلال یک بیماری واقعی است که پایه بیولوژیکی دارد. تحقیقات در مورد این بیماری هنوز ادامه دارد. با وجود این، علل احتمالی اسکیزوفرنی را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

ژنتیک یا وراثت:

احتمال دارد این بیماری بطور ارثی  از والدین به فرزندان منتقل شود.

شیمی مغز و مدارهای آن

شاید مغز بیماران مبتلا به این بیماری قادر به کنترل انتقال دهنده های عصبی و تأثیرگذاری بر مدارهای سلول عصبی یا مسیرهایی که بر رفتار و تفکر تأثیر می گذارد، نباشد.

ناهنجاری در ساختار مغز

بر اساس پژوهش های انجام شده، مغز برخی از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ساختار غیر طبیعی دارد. این ممکن است یکی از دلایل این بیماری باشد.

عوامل محیطی

عفونت های ویروسی حاد، برخورد بابعضی سموم ، استفاده از برخی داروها مانند ماری جوانا یا قرار گرفتن در موقعیت های استرس زا می تواند باعث اسکیزوفرنی در افراد دارای این ژن شود. از طرفی این بیماری عمدتا زمانی رخ می دهد که بدن دچار تغییرات هورمونی دوران بلوغ نوجوانی و سالمندی می شود.

چه کسانی بیش از سایرین در معرض ابتلا به اسکیزوفرنی قرار دارند؟

چه کسانی بیش از سایرین در معرض ابتلا به اسکیزوفرنی قرار دارند؟ بر اساس تجربیات، هر شخصی از هر نژاد و ملیتی و در هر سنی ممکن است به اسکیزوفرنی مبتلا شود. با این حال، به طور معمول نخستین نشانه‌های این بیماری در سنین نوجوانی یا اوایل دهه ۲۰ زندگی پدیدار می‌شوند. اسکیزوفرنی در زنان و مردان به طور مساوی روی می‌دهد. با این حال، نشانه‌های این اختلال در مردان به‌مراتب سریع‌تر از زنان خود را نشان می‌‌دهند. هر چه علائم زودتر آشکار شوند، شدت بیماری بیش‌تر خواهد شد. تحقیقات نشان داده‌اند، برخی کودکان بالای ۵ سال هم در موارد نادری ممکن است به شیزوفرنی دچار شوند. طبق تجربه، ابتلا به اختلال اسکیزوفرنی  برای هر فردی از هر نژاد یا ملیت و در هر سنی ممکن است . با این حال، معمولا اولین علائم این بیماری در سال های نوجوانی یا اوایل دهه 20 ظاهر می شود. اسکیزوفرنی در مردان و زنان به یک اندازه رخ می دهد. با این حال، علائم این اختلال در مردان بسیار سریعتر از زنان ظاهر می شود. هر چه علائم زودتر ظاهر شوند، بیماری شدیدتر است. تحقیقات نشان داده است که برخی از کودکان بالای 5 سال در موارد نادری به اسکیزوفرنی مبتلا می شوند.

انواع اسکیزوفرنی

انواع اسکیزوفرنی عبارت‌اند از:

پارانوئید (Paranoid)

این نوع اسکیزوفرنی معمولاً در اواخر نوجوانی یا اوایل بزرگسالی شروع می شود و با توهمات و تردیدها همراه است. به این ترتیب این افراد به ندرت می توانند شغل خود را حفظ کنند، با مردم روابط دوستانه برقرار کنند یا حتی به پزشک مراجعه کنند.   درمان خانگی برای استرس چیست؟بیشتر بخوانید:درمان خانگی برای استرس چیست؟

هبفرنیک (Hebephrenic)، آشفته، بی نظم یا سازمان‌نیافته

فراد مبتلا به این نوع اسکیزوفرنی معمولا علائمی مانند گیجی در گفتار و رفتار نشان می دهند و احساس انزوا و بی تفاوتی می کنند.

بی‌تفاوت (Undifferentiated)

این نوع اسکیزوفرنی اغلب با علائمی مانند بی تفاوتی، بی توجهی و بی احساسی همراه است و باعث می شود که فرد نسبت به دنیای اطراف و موضوعات مختلف علاقه و شوقی  نشان ندهد و مانند افراد سرد ودل مرده رفتار کند.

باقیمانده (Residual)

مشخصه این نوع اسکیزوفرنی معمولاً هذیان و توهم نیست و اغلب شامل رفتارهایی مانند گوشه گیری، کوتاهی در انجام وظیفه، رفتارنامتداول ، بی توجهی به بهداشت و بهداشت شخصی  و ادراکات ناخواسته است.

کاتاتونیک (Catatonic)

فرد مبتلا به اختلال کاتاتونیک میتوانند علائم مختلفی را تجربه کنند. مثل بی حرکتی به این معنی که فرد نمی تواند حرکت کند، صحبت کند یا به محرک ها پاسخ دهد. با این حال، برخی از افراد مبتلا ممکن است حرکات بیش از حد و رفتار خشن  از خود نشان دهند

روش‌های تشخیص اسکیزوفرنی

روش‌های تشخیص اسکیزوفرنی پزشک معالج ضمن مشاهده علائم این اختلال، شرح حال بیمار را می گیرد و ممکن است معاینات فیزیکی خاصی را نیز انجام دهد.برای رد علل دیگرمانند مسمومیت با مواد مخدر یا الکل  ،آزمایش خون وبرای ورم یا  تومور مغزی  سی تی اسکن یا ام آر آی مغز هم برای بیمار درخواست می شود. در واقع  هیچ آزمایش اختصاصی برای تشخیص اسکیزوفرنی وجود ندارد. در صورتیکه دلایل جسمی رد شود ،بیماران  ممکن است به روانپزشک یا روانشناس ارجاع داده شوند. این متخصصان اسکیزوفرنی را از طریق مصاحبه و با استفاده از ابزارهای ویژه برای ارزیابی وضعیت روانی و تجزیه و تحلیل گزارش های علائم و خود ارزیابی ها تشخیص می دهند.

روش درمان اسکیزوفرنی

روش درمان اسکیزوفرنی درمان اسکیزوفرنی به معنای کاستن از  علائم شدید بیماری  و کاهش  احتمال عود یا بازگشت نشانه‌ها است. گزینه های درمانی اسکیزوفرنی عبارت‌اند از: درمان دارویی درمان دارویی اسکیزوفرنی شامل تجویزداروهای ضد روان پریشی است و به تسکین ناخوشایندترین علائم مانند توهم، هذیان و اختلالات روانی کمک می کند. برای آگاهی  داروی مناسب باید به پزشک مراجعه کنید یا از طریق خدمات مشاوره آنلاین دکتر یاب با بهترین متخصصان کشور تماس بگیرید. از جمله محبوب ترین گروه های داروهای مناسب برای این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد: • داروهای ضد روان پریشی • داروهای تثبیت‌کننده اخلاق و رفتار • داروهای ضد افسردگی • ترکیب داروهای نامبرده شده نکته ۱ کلوزاپین تنها داروی  تایید شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده  (FDA) برای بهبود علائم اسکیزوفرنی کلوزاپین است. این دارو عمدتاً در موارد مقاوم به درمان استفاده می شود و برای کاهش احتمال خودکشی در برخی از بیماران در معرض خطر تجویز می شود. نکته ۲ حتما توجه داشته باشیئ که دارو فقط با دستور پزشک تجویز شود و مصرف آن زیر نظر وی انجام شود

مراقبت‌های ویژه تخصصی (CSC)

مراقبت تخصصی (CSC) یک روش گروهی است که برای درمان اسکیزوفرنی با  ظهور نشانه های اولیه بیماری ، با ترکیبی از درمان‌های مختلف مانند دارو، مشاوره روان‌شناختی، خدمات اجتماعی، اشتغال و آموزش استفاده می‌شود.  در این ارتباط خانواده بیمار تا حد امکان درگیر این درمان هستند. به یاد داشته باشید که درمان زودهنگام تنها راه دستیابی به موفقیت و توانمندسازی بیمار برای داشتن یک زندگی عادی است

درمان روان‌شناختی

بیشتر موارد، دارو فقط می تواند علائم اسکیزوفرنی را کاهش دهد. اما استفاده از روش های درمانی روانشناختی در کاهش مشکلات رفتاری، روانی، اجتماعی و شغلی ناشی از این بیماری موثر خواهد بود. به این ترتیب بیمار می تواند علائم اولیه را شناسایی کرده، علائم را مدیریت کرده و از شدت اختلال جلوگیری کند. انواع مختلفی از درمان روانشناختی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

توان‌بخشی

توانبخشی بیشتر  بر مرکزیت پیشرفت  وتسلط مهارت های  اجتماعی، آموزشی و حرفه ای تلاش دارد  دارد و با هدف ایجاد حس استقلال تا حد امکان برای این بیماران استفاده می شود. اصلاح شناختی اصلاح شناختی به معنای استفاده از راهبردهای مناسب برای جبران مشکلات ناشی از پردازش اطلاعات است..

روان‌درمانی

روان درمانی روندی مستمر است که به بیمار کمک می کند وضعیت فعلی خود را بهتر درک کند و مهارت های  رویا روئی با مشکلات و حل آنها را بیاموزد. مشاوره خانوادگی مشاوره خانواده به بستگان بیمار کمک می کند تا نحوه مقابله، اجتناب و کمک را بیاموزند.

بستری کردن

اکثر بیماران اسکیزوفرنی به صورت سرپایی ارزیابی می شوند و با دارو و مشاوره درمان می شونئ. با این حال، برخی از این افراد ممکن است در بیمارستان بستری شوند. این روش اغلب برای بیمارانی استفاده می شود که احتمال دارد به خود یا دیگران آسیب برسانند و قادر به مراقبت از خود در خانه نیستند.

الکتروشوک درمانی (ECT)

در این روش  بیمار بیهوش شده و درهمبن حالت الکترودهایی به پوست سر بیمار وصل کرده و یک شوک الکتریکی خفیف به مغز فرستاده می شود. دوره الکتروشوک درمانی معمولاً شامل دو تا سه جلسه در هفته است و این روند چندین هفته طول می کشد. با استفاده از این تکنیک،  با گذشت زمان خلق و خوی بیمار به تدریج بهتر می شود. شوک الکتریکی کنترل شده می تواند برسیستم عصبی مغز را اثرگذاشته  و در تسکین علائمی مانند افسردگی و اختلال دوقطبی موثر باشد. این روش درمانی معمولاً زمانی تجویز می شود که دارو یا مشاوره به بیمار کمک نکند..

تحریک عمیق مغز (DBS)

پژوهشگران  در حال بررسی تکنیکی  به نام تحریک عمیق مغز (DBS) هستند و انتظار می رود  با کمک این روش  بتوانند با تحریک نقاط مشخصی  از مغز برخی اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی را کنترل کنند.

سؤالات اسکیزوفرنی

آیا افراد مبتلا به شیزوفرنی خطرناک هستند؟

بر خلاف اینکه  در فیلم های سینمایی و یا رمان های معروف افراد مبتلا به اسکیزوفرنی و بسیاری از اختلالات روانی دیگر به عنوان افراد مخوف و مخاطره آمیز  به نمایش گذاشته می شوند ، این بیماران  معمولاً خشن نیستند و ترجیح می دهند از جامعه و مردم دوری کنند. این افراد تنها زمانی خشونت نشان می دهند که تحت تأثیر الکل یا مواد مخدر باشند یا بر اثر یک عامل بیرونی تهدید یا تحریک شوند. به همان سان خطر آنها تنها متوجه خودشان است زیرا تمایل زیادی به خودکشی دارند..

برای مبتلایان به اسکیزوفرنی چه چشم‌اندازی متصور است؟

با روش های درمانی مناسب، اکثر افراد مبتلا به این بیماری می توانند زندگی مفید و قابل قبولی  داشته باشند. البته این امر عمدتاً به شدت بیماری، روش درمان و طول درمان بستگی دارد. توجه داشته باشید، باید این مسئله را در نظر بگیریم که تحقیقات در زمینه این اختلال و درمان آن در حال انجام است.. بنابراین، تکنیک های جایگزین و موثرتر ممکن است به زودی معرفی شوند. آیا ابتلا به اسکیزوفرنی قابل پیشگیری است؟. روش موثری برای پیشگیری از این بیماری هنوز معرفی نشده است. اما تشخیص زودهنگام و درمان زودهنگام به طور قابل توجهی در کنترل و کاهش احتمال عود بیماری موثر خواهد بود

طول عمر بیماران اسکیزوفرنی چقدر است؟

بر اساس تحقیقات انجام شده، بیماری های روانی، عوارض ناشی از مصرف داروهای مختلف و تمایل به خودکشی می تواند عمر بیماران اسکیزوفرنی را تا 10 سال کاهش دهد.

داروی اسکیزوفرنی چیست؟

تاکنون داروی اختصاصی  برای درمان  این بیماری معرفی نشده است  و اغلب از گروه داروهای  ضد افسردگی، ضد روان پریشی و تثبیت کننده خلق و خو برای درمان این بیناران استفاده شده است .


|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
سردرد تنشی چیست ؟ 9 درمان خانگی
چهار شنبه 19 ارديبهشت 1403 ساعت 8:40 | بازدید : 26 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

سردرد تنشی چیست ؟ 9 درمان خانگی

سردرد تنشی (Tension Headache) چیست؟

سردرد تنشی (Tension Headache) نوعی سردرد رایج است که به نور، تهوع و استفراغ حساس نیست. این سردردها دردی ثابت و متقارن در سر دارند. سردردهای تنشی ممکن است مزمن یا گاه به گاه باشند. این سردردها بسیار آزاردهنده و خسته‌کننده هستند. در این مقاله کوتاه، علل سردرد تنشی را به طور خلاصه می‌گوییم. همچنین راه‌های خانگی و سریع برای کم کردن درد را به شما معرفی می‌کنیم. در آخر، می‌گوییم که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید. با ما همراه باشید تا بتوانید سردردهای تنشی را برطرف کنید. این مطلب جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد، در صورت مشکل به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنید.

سردرد از نوع تنشی در کدام دسته طبقه بندی می­شود؟

سردرد از نوع تنشی در کدام دسته طبقه بندی می­شود؟ سردرد تنشی احساسی است که مثل یک باند فشار دهنده دور سر باشد. علائم سردرد تنشی در اکثر افراد مشابه هستند. نشانه‌های بدنی شامل موارد زیر می‌شود:

  • سردرد به تدریج شروع می‌شود.
  • درد در هر دو سمت سر احساس می‌شود.
  • سردردهای تنشی درد زیاد و طولانی مدت دارند.
  • درد قسمت‌های پشت سر و گردن را نیز شامل می‌شود.
  • این درد معمولا خفیف و متوسط است و شدید نیست.

برای تشخیص دقیق سردردهای تنشی با پزشک متخصص مغز و اعصاب مشاوره کنید؛ چون این سردردها مثل سایر مشکلات جسمی و بیماری‌ها است.

افسردگی و سردرد تنشی

. سردرد تنشی ممکن است با افسردگی همراه باشد. این نوع سردرد از افسردگی ناشی می‌شود و سردرد تنشی ثانویه نام دارد. سردرد تنشی و عصبی با استرس، اضطراب و احساسات منفی مرتبط هستند. بسیاری از بیمارانی که سردردهای تنشی (tension_type headaches) دارند، افسردگی و اضطراب بیشتری نسبت به سایرین دارند. براساس تحقیقاتی که در کره‌جنوبی انجام شده، این بیماران نسبت به کسانی که سردرد تنشی (TTH) ندارند، افسردگی و اضطراب بیشتری دارند. می‌توان گفت سردرد تنشی مزمن یکی از علائم افسردگی است. پزشک متخصص مغز و اعصاب می‌تواند داروهای ضدافسردگی برای شما تجویز کند. داروهای SSRI برای درمان سردردهای تنشی مفید هستند. این داروها باعث می‌شوند که هورمون سروتونین در مغز تعادل بیابد. هورمون سروتونین کمک می‌کند که با استرس مقابله کنید.

جلوگیری از سردرد تنشی بهتر از درمان است

جلوگیری از سردرد تنشی بهتر از درمان است سردرد تنشی باعث می‌شود که درد در دیگر بخش‌های بدن بیشتر حس شود. به این معنی که تحمل درد در دیگر نقاط بدن کمتر می‌شود.. سردرد تنشی همچنین دارای ریشه ژنتیکی یا موروثی است. سردرد تنشی به دلیل تحریکات محیطی و شرایط مختلف ایجاد می‌شود.   سیاتیک چیست ؟ علائم و روش های درمان آنبیشتر بخوانید:سیاتیک چیست؟ علائم و روش های درمان آن

برخی از این عوامل سردرد تنشی عبارتند از:

  • استرس
  • نوشیدنی‌های الکلی
  • خستگی
  • خشکی چشم‌ها
  • فشار به چشم‌ها
  • مصرف دخانیات
  • سرماخوردگی یا آنفولانزای ویروسی
  • میگرن
  • عفونت سینوس‌ها
  • کافئین زیاد یا اعتیاد به کافئین
  • استرس روانی
  • کم‌آبی بدن و کمبود مایعات
  • خواب ناکافی
  • رها کردن وعده غذایی
  • وضعیت بدنی نامناسب

درمان خانگی سردرد تنشی

اگر سردرد تنشی دارید، بهتر است به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید. ولی برای کمک به خودتان، می‌توانید این کارها را انجام دهید. این کارها همه سردردهای تنشی را از بین نمی‌برند، ولی می‌توانند تعداد آن‌ها را کم کنند:

  1. هر روز در یک زمان مشخص بخوابید و بیدار شوید
  2. هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید تا سردرد تنشی را کاهش دهید
  3. سه وعده غذای اصلی را در روز بخورید و هیچ کدام را، مخصوصا صبحانه، از قلم نیندازید
  4. از چیزهایی که سردرد تنشی را بدتر می‌کنند دوری کنید؛ مثل غذاهای چرب و سنگین یا خواب کم
  5. استراحت کنید و در جایی ساکت و تیره بخوابید مدیریت استرس (با یوگا، ماساژ یا مدیتیشن)
  6. پد سرد یا گرم را روی سرتان بگذارید و ۵ تا ۱۰ دقیقه نگه دارید
  7. با آب گرم دوش بگیرید تا عضلاتتان را شل کنید و بدنتان را آرام بخشید
  8. از نگاه کردن زیاد به صفحه نمایش خودداری کنید تا چشم‌هاتان را محافظت کنید
  9. وقتی می‌نشینید یا خم می‌شوید، بدنتان را در وضعیت صحیح قرار دهید

درمان سردرد تنشی در طب سنتی

درمان سردرد تنشی در طب سنتی نکته اول: چای، قهوه، نسکافه و نوشابه می‌توانند باعث اعتیاد شوند. این نوشیدنی‌های کافئین دار باعث افزایش سردرد تنشی می‌شوند. نکته دوم: به جای نوشیدنی‌های کافئین دار، نوشیدنی‌های گیاهی را امتحان کنید. این کار هم برای رفع سردرد و هم برای درمان مشکلات دیگر مفید است. چند نوشیدنی گیاهی که آماده کردنشان زمان کمی می‌برد.

  • چای بابونه که برای سردرد تنشی خوب است
  • چای دارچین که برای سردرد تنشی مفید است
  • چای سبز که برای سردرد تنشی سودمند است
  • چای زنجبیل که برای سردرد تنشی موثر است
  • چای ماسالا که برای سردرد تنشی کارآمد است

تسکین فوری درد تنشی؛ استفاده از مسکن

اگر سردرد تنشی دارید، می‌توانید از مسکن‌های استامینوفن، ایبوپروفن و آسپیرین استفاده کنید. این داروها بدون نیاز به نسخه پزشک در داروخانه‌ها موجود هستند. ولی مسکن‌ها را زیاد مصرف نکنید. چون ممکن است باعث اعتیاد شوند. اینطوری اگر دوباره سردرد تنشی داشته باشید، مسکن‌ها کار نکنند یا حتی سردرد را بیشتر کنند. پس بدون مسکن‌ها هم بتوانید سردرد تنشی را کنترل کنید. اگر می‌خواهید به پزشک مغز و اعصاب بروید، می‌توانید با بهترین پزشک منطقه‌تان وقت بگیرید. گاهی سردردهای تنشی خیلی شدید می‌شوند که مسکن‌ها جواب نمی‌دهند؛ در این مواقع پزشک متخصص بر اساس تشخیص صحیح داروهای دیگری به شما می‌دهد، مثل این داروها:

  • ضدافسردگی های سه حلقه‌ای
  • بتا بلاکرها
  • سدیوم دیوال پرواکس
  • ایندومتاسین
  • کتورولاک، یک نوع مسکن
  • ناپروکسن

اگر این داروها هم کافی نباشند، قرص برای سردرد تنشی متفاوت از مسکن‌ها می‌شود. در این حالت پزشک آرامبخش عضلانی به شما می‌دهد. این آرامبخش‌ها باعث می‌شوند که ماهیچه‌های سر و گردن شما اسپاسم نگیرند.

سوالات رایج در حوزه­ی سردرد تنشی

  • ایا افراد دارای سردرد تنشی را  خطری تهدید می­کند؟ اگر سردرد تنشی همیشگی شود و با دارو دارو و تغییر روش زندگی خوب نشود، نشانه یک بیماری شدید است.
  • سردرد تنشی تا چه زمانی طول می کشد؟ سردرد تنشی از نیم ساعت تا چند روز پشت سر هم می‌تواند ادامه داشته باشد. ممکن است درد قطع شود و دوباره شروع شود.
  • سردرد تنشی چیست و چه ویژگی های دارد؟ سردرد تنشی در هر دو طرف سر، گردن و پشت سر شما را درد می‌کند. این دردها معمولا به خاطر تنش، استرس و محیط پیرامون شما هستند.

|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
راه های بازنویسی محتوا
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 ساعت 16:7 | بازدید : 35 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


محتوای بازنویسی شده را با استفاده از تکنیک های بازنویسی محتوا بنویسید

نوشتن محتوای متنی به تکنیک های خاصی نیاز دارد. یادگیری تکنیک‌های بازنویسی محتوا، نویسنده را قادر می‌سازد تا محتوای مؤثری خلق کند. پیروی از این شیوه ها برای ایجاد محتوای عاری از حق چاپ مهم است. قبلاً در مورد سئو و بهینه سازی وب سایت صحبت کرده ایم، پس اهمیت آن را دست کم نگیرید.

1- درک جملات و بازنویسی محتوای متن:

برای بازنویسی هوشمندانه محتوا، نویسنده باید جمله را با دقت بخواند و درک جمله را بازنویسی کند. حفظ ایده ها هنگام بازنویسی محتوای متن بسیار مهم است. حفظ معنای اصلی، حفظ روح متن اصلی هنگام بازنویسی است.

2- یافتن ایده های اصلی و تولید محتوای جدید: نویسنده با خواندن متن اصلی محتوا اطلاعات دقیقی از محتوای متن به دست می آورد و شروع به ایده پردازی می کند. یک نویسنده با ایجاد یک ایده شروع به نوشتن یک متن جدید می کند. هنگام تبدیل به یک قالب متن جدید، محتوای کلی اصلی حفظ می شود.

3- ترتیب دید را تغییر دهید

متن اصلی را دوباره بنویسید زیرا ترتیب پاراگراف تغییر کرده است. نویسنده کمی ساختار محتوا را تغییر داده و ترتیب پاراگراف ها را تغییر می دهد. یکی از راه های بازنویسی متن، مرتب کردن مجدد پاراگراف ها است که از نظر سئو یا بهینه سازی وب سایت چندان جالب نیست. توصیه می کنیم فقط زمانی از این روش استفاده کنید که اجتناب ناپذیر است.

4- استفاده از مدل های متنی دیگر:

نویسندگان علاوه بر نوشتن محتوای متنی، از محتوای ویدئویی، محتوای صوتی، تصاویر و اینفوگرافیک نیز استفاده می کنند. در محتوای متنی از مواد دیگری استفاده شده است.

• بازنویسی با ابزارهای موجود

یکی از راه های بازنویسی محتوا، استفاده از ابزارهای موجود است. نویسنده مطالب را در وب سایت آپلود می کند و با یک کلیک مطالب را بازنویسی می کند. ابزارهای موجود عبارتند از Rewrite Tool، Rewrite Tool، Smallsetools.com، Duplicatechecker.com، Essay-Rewriter، seowgon.com، rewriteguru.com.

، rewriter.tools و spinbot.com ذکر شده است. تمامی این ابزارها در گوگل موجود است و کاربران می توانند متن محتوای مورد نظر را کپی کرده و در این سایت ها پیست کنند. با زدن یک دکمه، متن در کمترین زمان ممکن بازنویسی می شود و کاربر می تواند به آن دسترسی داشته باشد. البته بهتر است نویسنده بعد از بازنویسی مقاله را اصلاح کند.


|
امتیاز مطلب : 83
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
آلزایمر چیست؟ علائم و روش‌های درمان آن
دو شنبه 17 ارديبهشت 1403 ساعت 15:53 | بازدید : 23 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

آلزایمر چیست؟ علائم و روش‌های درمان آن

آلزایمر چیست؟

بیماری آلزایمر یک بیماری ناشی از اختلال مغز است که می‌تواند باعث از دست رفتن حافظه کوتاه مدت و طولانی مدت، کاهش تمرکز و کاهش مهارت‌های تفکر شود. این بیماری به مرور زمان پیشرفت می‌کند و می‌تواند توانایی انجام ساده‌ترین کارها را نیز از افزایش بگیرد. افرادی که مبتلا به این بیماری هستند علائم خاصی را تجربه می‌کنند که توجه به آن‌ها به تشخیص به موقع این بیماری کمک می‌کند. این بیماری در حال حاضر سن مشخصی ندارد و حتی ممکن است افراد در سنین 30 الی 60 سالگی به آلزایمر زودرس مبتلا شوند که بسیار نادر است. در این مقاله قصد داریم هر آن چیزی که نیاز است در مورد بیماری آلزایمر بدانید را به شما توضیح دهیم. بهترین راه برای مقابله، پیشگیری و درمان این بیماری، بالا بردن اطلاعات در آن است. پس این مقاله جامع در مورد آلزایمر را از دست ندهید. این مطلب جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد، در صورت مشکل به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنید.

دلایل ابتلا به آلزایمر

تا به امروز به طور دقیق مشخص نشده است که دلیل ابتلا به بیماری آلزایمر چیست؛ اما به طور کلی، زمانی که پروتئین‌های مغز مانند همیشه عمل نکنند و کار سلول‌های مغزی که نورون‌ها نامیده می‌شوند، مختل شود؛ احتمال بروز یک‌سری رویدادها افزایش پیدا می‌کند و ارتباط میان نورون‌ها از دست می‌رود. این موضوع در نهایت منجر به مرگ سلول‌های مغزی می‌شود و اختلالات زیادی را در مغز به وجود می‌آورد. با توجه به تحقیقات انجام شده مشخص شده است که دلیل ابتلا به بیماری آلزایمر می‌تواند ترکیبی از عوامل محیطی، ژنتیک و سبک زندگی باشد که همگی می‌توانند در طول زمان بر عملکرد مغز تاثیر بگذارند. در کمتر از 1 درصد از موارد مبتلا به بیماری آلزایمر، این بیماری ناشی از تغییرات ژنتیکی است که در چنین شرایطی این بیماری در سنین پایین‌تر شروع می‌شود. رشد بیماری آلزایمر سال‌ها قبل از نشان دادن اولین علائم آلزایمر شروع می‌شود. در ابتدا ناحیه‌ای از مغز که حافظه را کنترل می‌کند، درگیر می‌شود و نورون‌های آن ناحیه از بین می‌روند. سپس به مرور زمان مغز کوچک می‌شود و دیگر آن عملکرد اولیه را ندارد. بنابراین به طور خلاصه می‌توان دلایل احتمالی ابتلا به آلزایمر را به صورت زیر بیان کرد:

  • تغییرات مرتبط با افزایش سن: یک‌سری تغییراتی مرتبط با افزایش سن به وجود می‌آیند که باعث کوچک شدن مغز، بروز التهاب و آسیب در رگ‌های خونی می‌شوند. این تغییرات می‌توانند به نورون‌ها آسیب وارد کنند و سایر سلول‌های مغز را نیز تحت تاثیر قرار گیرند.
  • تغییرات در ژنتیک: ممکن است تغییراتی که در ژن‌ها وجود دارند به یکی از اعضای خانواده منتقل شوند. هر دو بیماری آلزایمر زودرس و دیررس می‌توانند به علت ژنتیک رخ بدهند.
  • سبک زندگی: آلزایمر بیماری است که به دلیل تغییر در سبک زندگی رخ می‌دهد. قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون بالا، دیابت و چاقی و ابتلا به سکته مغزی و قلبی احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

علائم ابتلا به آلزایمر

علائم ابتلا به آلزایمر

مهم‌ترین و اصلی‌ترین علامتی که نشان دهنده این بیماری است، از دست دادن حافظه می‌باشد. مشکل در یادآوری رویدادها و مکالمات اخیر از نشانه‌های این بیماری در ابتدای ابتلا هستند و به مرور زمان علائم این بیماری بدتر می‌شوند و علائم دیگری نیز با پیشرفت بیماری ایجاد خواهد شد. در ابتدا افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، ممکن است مشکلاتی در به خاطر سپردن چیزهای مختلف داشته باشند. با تشدید علائم آلزایمر، کم کم اطرافیان نیز متوجه علائم این بیماری می‌شوند و تغییرات به وجود آمده را حس می‌کنند. علائم ابتلا به بیماری آلزایمر می‌تواند در گروه‌های مختلفی طبقه‌بندی شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از دست دادن حافظه

همه افراد ممکن است در برخی از مواقع دچار نقص حافظه شوند؛ اما افرادی که مبتلا به بیماری آلزایمر هستند، متوجه تشدید علائم از دست دادن حافظه خواهند شد. با گذشت زمان از دست دادن حافظه می‌تواند بر عملکرد افراد در محل کار یا خانه تاثیر زیادی داشته باشد. این دسته از افراد ممکن است با مشکلات زیر مواجه باشند.

  • تکرار کردن جملات و سوالات بارها و بارها
  • فراموش کردن مکالمات، رویدادها و قرارها
  • قرار دادن وسایل در جاهای اشتباه
  • گم شدن در جاهای آشنا
  • فراموش کردن نام اعضای خانواده و اشیاء روزمره
  • مشکل در به یاد آوردن کلمات مناسب برای وسایل مختلف
  • عدم امکان شرکت در مکالمات و بیان افکار به صورت موثر

مشکل در تفکر و استدلال

بیماری آلزایمر می‌تواند باعث ایجاد مشکل در تمرکز و قدرت تفکر به خصوص در مفاهیم انتزاعی مانند اعداد شود. این دسته از افراد قادر به انجام کارهای خاصی به طور همزمان نیستند. کارهای مربوط به امور مالی مانند بررسی موجودی دسته چک‌ها، پرداخت به موقع حساب‌ها و … برای آن‌ها مشکل است.

مشکل در قضاوت و تصمیم گیری

بیماران مبتلا به آلزایمر ممکن است قدرت تصمیم گیری محدودی داشته باشند و دیگر مانند گذشته نتوانند در موقعیت‌های خاص روزمره قضاوت معقول داشته باشند. به طور مثال یک فرد ممکن است در محیط‌های اجتماعی انتخاب‌های نامناسبی داشته باشد. یا اینکه برای یک آب و هوای خاص به صورت نامناسب لباس بپوشد. قدرت مواجهه با شرایط خاص در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر سخت‌تر می‌شود. به طور مثال آن‌ها نمی‌دانند که باید چگونه در هنگام سوختن غذا روی اجاق گاز رفتار کنند یا اینکه تصمیم‌گیری در هنگام رانندگی برای آن‌ها سخت می‌شود. آن‌ها ممکن است برای انجام کارهای ساده مانند لباس پوشیدن، حمام کردن و یا رفتن به سرویس بهداشتی نیز دچار مشکل شوند.

تغییرات در شخصیت و رفتار

تغییراتی که در مغز افراد مبتلا به بیماری آلزایمر رخ می‌دهد، می‌تواند روی خلق و خو و رفتار افراد تاثیر زیادی داشته باشد. به طوری که معمولا افراد مبتلا به آلزایمر تغییرات زیر را در شخصیت و رفتار خودشان احساس می‌کنند.

  • افسردگی
  • از دست دادن علاقه به فعالیت‌های مختلف
  • نوسانات خلقی
  • گوشه گیر شدن و عدم حضور در اجتماع
  • تغییرات در عادات خواب
  • خشم و پرخاشگری
  • از دست دادن مهارت‌ها
  • هذیان گویی

آیا آلزایمر قابل پیشگیری است؟

آیا آلزایمر قابل پیشگیری است؟

اگرچه هنوز علت بروز بیماری آلزایمر به طور دقیق مشخص نشده است، اما این بیماری می‌تواند در اثر عوامل محیطی و ژنتیکی رخ دهد و به همین واسطه علائم متفاوتی را نیز به همراه دارد. واقعیت این است که پیشگیری از بیماری آلزایمر به سادگی امکان‌پذیر نیست. چون این بیماری در اثر ژنتیک و سیر طبیعی پیری رخ می‌دهد و نورون‌های مغزی را فعال می‌کند. با این حال سبک زندگی سالم می‌تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از این بیماری داشته باشد. افرادی که زندگی سالم، به همراه ورزش روتین دارند و غذاهای مفید و غنی از آنتی اکسیدان‌های مختلف را میل می‌کنند، می‌توانند از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری کنند. انجام ورزش‌های مغزی، داشتن شغل مناسب، عدم حضور در آلاینده‌های هوا و … نیز به پیشگیری از این بیماری کمک شایانی می‌کنند.

برای جلوگیری از پیشرفت آلزایمر چه باید کرد؟

برای جلوگیری از پیشرفت آلزایمر چه باید کرد؟

در حال حاضر علم در حال پیشرفت زیادی در زمینه کاهش ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر است و شواهد مختلفی را از تاثیر سبک زندگی سالم بر روی این بیماری ارائه کرده است. طبق مطالعات انجام شده، به نظر می‌رسد که ورزش منظم و مدیریت فشار خون می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد. همچنین شواهد علمی زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند رفتارهای سالم که باعث پیشگیری از سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت می‌شوند؛ می‌توانند خطر زوال عقل را نیز کاهش دهند. اقدامات زیر می‌توانند برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری موثر باشند.

کاهش استرس

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توانید برای پیشگیری از آلزایمر انجام دهید، کاهش استرس است. استرس خود عاملی برای مختل شدن عملکرد مغز است. اگر در طول روز استرس شدیدی را تجربه می‌کنید، ممکن است نیاز به مراجعه به یک روانشناس داشته باشید.

داشتن خواب کافی و منظم

داشتن خواب منظم و کافی می‌توان باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری فراموشی شود و به عملکرد بهتر مغز کمک کند. بنابراین حداقل هر شب به مدت 7 الی 9 ساعت بخوانید.

دوری از دخانیات

اگر سیگار می‌کشید، بهتر است که برای جلوگیری از زوال عقل از سیگار یا دخانیات دیگر استفاده نکنید و علاوه بر آن به سلامت قلب و ریه خودتان توجه ویژه‌ای داشته باشید.

کنترل بیماری‌های زمینه‌ای

در صورت داشتن بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت، فشار خون بالا، چربی خون بالا و مشکلات قلبی و عروقی، حتما برای درمان آن‌ها اقدام کنید. در صورت درمان چنین بیماری‌هایی، احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر نیز کاهش پیدا می‌کند.

داشتن رژیم غذایی سالم

غذاهای تازه، روغن‌های مفید و غنی از ترکیبات مغذی از جمله روغن زیتون و کنجد، غذاهای دریایی و دارای چربی‌های اشباع می‌توانند به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک زیادی کنند. غذاهایی که حاوی ویتامین E و چربی‌های امگا 3 هستند، می‌توانند به درمان آلزایمر کمک کنند.

داشتن زندگی اجتماعی فعال

فعالیت در اجتماع و معاشرت با دیگران، می‌تواند بهترین راهکار برای درمان بیماری آلزایمر باشد. با دوستان و عزیزان خودتان در ارتباط باشید و یک زندگی اجتماعی فعال و بدون سکون داشته باشید.

ورزش کردن روزانه

مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری از آلزایمر ورزش کردن است. هر روز ورزش منظم داشته باشید. سعی کنید که ورزش‌هایی که به آن‌ها علاقه‌مند هستید را به صورت روزانه انجام دهید تا هم روحیه بهتری داشته باشید، هم عملکرد قلب و مغز خودتان را بهبود ببخشید.

انجام ورزش‌های مغزی

برای جلوگیری از ابتلا به زوال عقل، باید از مغز خودتان کار بکشید. بازی‌های فکری انجام دهید و به طور مدام در حال یادگیری چیزهای جدید باشید. تمرین حفظ کردن انجام دهید. کارهای مختلفی همچون رقصیدن، شطرنج و تخته نرد را به صورت روزانه انجام بدهید. نواختن موسیقی نیز می‌تواند به شما برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری کمک کند.

در حین آلزایمر چه اتفاقی برای مغز می‌افتد؟

در حین آلزایمر چه اتفاقی برای مغز می‌افتد؟

تغییرات میکروسکوپی در مغز مدت‌ها قبل از اینکه اولین علامت آلزایمر را مشاهده کنید، رخ می‌دهد. مغز ما دارای 100 میلیارد سلول عصبی به نام نورون است که هر یک از سلول‌های عصبی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا یک شبکه ارتباطی خاصی را در مغز شکل بدهند. هر گروه از سلول‌های عصبی وظایف خاصی را برعهده دارند. بعضی از آن‌ها درگیر تفکر، یادگیری و به خاطر سپردن هستند و بعضی دیگر به انسان برای بو کردن، شنیدن و دیدن کمک می‌کنند. سلول‌های مغزی مانند یک کارخانه عمل می‌کنند. اطلاعات را دریافت و پردازش می‌کنند و اطلاعات اضافی را دور می‌ریزند. در صورتی که عملکرد این کارخانه‌ها در مغز مشکل پیدا کند، سلول‌های مغزی نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند. زمانی که یک سری از سلول‌های مغزی به دلیل ابتلا به آلزایمر به درستی عمل نمی‌کنند، عملکرد سایر سلول‌های مغزی نیز دچار مشکل می‌شود. با گسترش آسیب در مغز، سلول‌ها توانایی خودشان را برای انجام وظایف خود از دست می‌دهند و در نهایت می‌میرند و تغییرات غیرقابل بازگشت در مغز ایجاد می‌شوند. دانشمندان معتقد هستند که پلاک‌ها و گره‌ها نقش مهمی در ابتلا به بیماری آلزایمر دارند. در واقع این پلاک‌ها و گره‌ها هستند که به نوعی باعث مسدود کردن ارتباط بین سلول‌های عصبی و اختلال در فرآیندهای سلول‌ها می‌شوند. تخریب و مرگ سلول‌های عصبی باعث نارسایی حافظه، تغییرات شخصیتی، مشکلات مختلف برای انجام کارهای روزانه و مشاهده علائم بیماری آلزایمر می‌شود.

چه انتظاری باید از فرد مبتلا به آلزایمر داشت؟

چه انتظاری باید از فرد مبتلا به آلزایمر داشت؟

فرد مبتلا به بیماری آلزایمر فقط مسائل مختلف را فراموش نمی‌کند، بلکه با مشکلات مختلف دیگری نیز مواجه می‌شود که شناخت آن‌ها به افراد مراقبت کننده از بیماران مبتلا به آلزایمر کمک زیادی می‌کند. واقعیت این است که باید انتظار پیشرفت بیماری آلزایمر را در افراد مبتلا به این بیماری داشته باشید. این بیماری به مرور زمان رشد می‌کند و حتی باعث می‌شود که توانایی فرد برای انجام کارهای مختلف تحت تاثیر قرار گیرد. افراد مبتلا به بیماری آلزایمر ممکن است کم کم توانایی خودشان را برای انجام تصمیم‌گیری از دست بدهند. آن‌ها ممکن است قادر به برنامه ریزی برای غذا پختن، حمام رفتن و … نداشته باشند. در هنگام رانندگی و انجام کارهای فکری آن‌ها نمی‌توانند به صورت آنی عمل کنند و احتمالا با مشکل مواجه می‌شوند. کم کم قدرت تمرکز برای انجام کارهای روزمره نیز در این دسته از افراد کاهش پیدا می‌کند و ممکن است دیگر بیماران مبتلا به آلزایمر قادر به انجام کارهای روزمره خودشان نباشند. علاوه بر اینکه بیماران مبتلا به آلزایمر توانایی به یاد آوردن بسیاری از چیزها را ندارند، ممکن است با مشکلات دیگری نیز مواجه شوند. پرخاشگری و روحیه نامناسب از جمله مشکلاتی هستند که در اثر ابتلا به این بیماری رخ می‌دهند. علاوه بر این موارد ممکن است بیماران به دلیل کمبود اعتماد به نفس با مشکلاتی همچون افسردگی نیز مواجه شوند و دیگر از نظر روحی نیز نتوانند با بیماری خود مقابله کنند. در این میان انجام هر اقدامی توسط فرد مبتلا به این بیماری طبیعی است؛ چون در اثر شدت گرفتن بیماری برخی از کارها دست افراد مبتلا به بیماری آلزایمر نمی‌باشد.

آلزایمر چگونه زندگی روزمره ما را تغییر می‌دهد؟

آلزایمر چگونه زندگی روزمره ما را تغییر می‌دهد؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که آلزایمر فقط به معنای فراموشی است و افرادی که این بیماری را تجربه می‌کنند، در معرض فراموشی قرار می‌گیرند؛ اما واقعیت این است که با پیشرفت این بیماری کم کم سلول‌های مغزی توانایی خودشان را برای انجام کارهای مختلف از دست می‌دهند و نمی‌توانید مانند گذشته روی امور مختلف تمرکز کنید. ممکن است قادر به انجام چند کار به صورت همزمان نباشید. خستگی جسمی و روحی از جمله علائم این بیماری هستند که در اثر کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس رخ می‌دهند. بیماری آلزایمر درد جسمی را به همراه ندارد و می‌توانید مهارت‌های خاصی را مانند آواز خواندن، انجام کارهای روزمره معمولی و … را حتی با وجود ابتلا به این بیماری در خودتان حفظ کنید. خلاصه بگوییم که آلزایمر با وجود اینکه یک بیماری نگران‌کننده است؛ اما اگر بتوانید به درستی آن را با دارو، سبک زندگی سالم، ورزش و … مدیریت کنید، می‌توانید به زندگی عادی خودتان ادامه دهید. فقط کافیست که با این بیماری کنار بیایید و همواره سعی در مقابله با آن داشته باشید.

آیا ورزش کمکی به درمان آلزایمر می‌کند؟

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که ورزش منظم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری زوال عقل را حدود 28 درصد کاهش دهد. با این حال اینکه ورزش چه تاثیری روی درمان بیماری آلزایمر دارد به طور دقیق مشخص نیست؛ اما همانطور که اشاره کردیم برای جلوگیری از تشدید علائم آلزایمر، احساس مفید بودن در اجتماع بسیار مهم است که این احساس می‌تواند با ورزش کردن بدست بیاید.   سیاتیک چیست ؟ علائم و روش های درمان آنبیشتر بخوانید:سیاتیک چیست؟ علائم و روش های درمان آن افرادی که به صورت روزانه ورزش جسمی دارند، به سلامت بدنی خودشان کمک زیادی می‌کنند. تمرکز را در ذهن و مغز افزایش می‌دهند و علائم افسردگی ناشی از آلزایمر و فراموشی را نیز کاهش می‌دهند. بنابراین افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، بهتر است که در کنار مصرف غذاهای مفید و پر از ویتامین و آنتی اکسیدان‌های مختلف، از ورزش کمک بگیرند و به صورت روزانه ورزشی که دوست دارند را انجام دهند.

آلزایمر چگونه درمان می‌شود؟

آلزایمر چگونه درمان می‌شود؟

تا به امروز به طور دقیق مشخص نشده است که چگونه می‌توان آلزایمر را به عنوان یک بیماری ناشی از مرگ سلول‌های مغزی درمان کرد. اکثر روش‌های درمانی بیماری آلزایمر در حال حاضر بیشتر روش‌های کنترل این بیماری هستند و بهتر است که افراد مبتلا به این بیماری این واقعیت را بپذیرند که برای درمان راهی به غیر از کنترل و مدیریت علائم این بیماری ندارند. بهترین روش‌های درمان آلزایمر، روش‌هایی‌اند که بتوانند علائم این بیماری را کنترل کنند و از شدت گرفتن علائم آلزایمر جلوگیری کنند. مصرف داروهای مناسب، رعایت رژیم غذایی خوب و همچنین انجام ورزش می‌توانند به درمان این بیماران کمک کنند. در ادامه شما را با روش‌های درمان آلزایمر آشنا می‌کنیم تا اگر مبتلا به این بیماری هستید یا یکی از عزیزان شما در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، بتوانید علائم آن‌ها را کنترل کنید.

درمان آلزایمر با داروها

داروها می‌توانند علائم ناشی از کاهش عملکرد حافظه و تغییرات شناختی را بهبود ببخشد. در حال حاضر دو نوع دارو برای درمان آلزایمر مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام عملکرد متفاوتی دارند.

مهار کننده‌های کولین استراز

این داروها می‌توانند سطح ارتباط سلول‌های مغزی را با یکدیگر تقویت کنند. در واقع این سلول‌ها مانند یک پیام رسان شیمیایی عمل می‌کنند و می‌توانند در اثر بیماری آلزایمر در مغز تحلیل بروند. معمولا افرادی که این داروها را مصرف می‌کنند، علائم بهبودی جزئی را در خود مشاهده می‌کنند. این داروها می‌توانند علائم رفتاری مختلف مانند بی قراری، افسردگی و … را نیز کاهش دهند.

  ممانتین

دسته دیگری از داروهای موجود برای درمان آلزایمر، ممانتین‌ها هستند. این دارو می‌تواند پیشرفت علائم بیماری آلزایمر را از متوسط تا شدید کندتر کند. گاهی اوقات این دارو در ترکیب با مهار کننده‌های کولین استراز مصرف می‌شوند تا اثربخشی خوبی برای درمان افراد مبتلا به بیماری آلزایمر داشته باشد.

 کنترل بیماری آلزایمر در یک محیط امن و حمایتی

بهترین روش درمانی بیماری آلزایمر این است که محیطی امن و حمایتی برای فرد مبتلا به آلزایمر به وجود آورده شود. مراقبین بیمار باید بتوانند روتین زندگی فرد بیمار را حفظ کنند و به او برای داشتن یک سبک زندگی سالم به همراه رژیم غذایی مناسب کمک کنند. این اقدامات می‌توانند به مدیریت علائم بیماران مبتلا به آلزایمر کمک زیادی کنند که از جمله این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک چک لیست روزانه برای پیگیری دوزهای مصرف داروها تعیین کنید تا بیماران بتوانند راحت‌تر داروهای مورد نیاز روزانه خود را مصرف کنند.
  • سعی کنید که بار انجام امور مالی و مدیریت آن‌ها را روی دوش افراد مبتلا به آلزایمر نگذارید.
  • روی تلفن همراه فرد مبتلا به آلزایمر یک برنامه برای ردیابی موقعیت مکانی داشته باشید.
  • از یک تقویم یا تخته سفید برای پیگیری برنامه‌های روزانه فرد استفاده کنید و عادات فرد را نیز مورد بررسی قرار دهید.
  • محیط خانه را امن کنید. وسایلی که باعث ایجاد شلوغی شده‌اند را حذف کنید. فرش‌های ایمن روی زمان قرار دهید و نرده‌های محکمی را برای پله‌ها و حمام‌ها نصب کنید.
  • تعداد آینه‌های داخل منزل را کاهش دهید؛ چون افراد مبتلا به آلزایمر ممکن است تصاویر موجود در آینه را گیج کننده و ترسناک ببینند.
  • مطمئن شوید که فرد مبتلا به آلزایمر کارت شناسایی همراه دارد تا در صورت گم شدن او، بتوانید او را پیدا کنید.
  • عکس‌های قدیمی و اشیاء معنی‌دار را در اطراف منزل نگهدارید و اجازه دهید تا فرد مبتلا به آلزایمر با نگاه کردن به آن‌ها یاد گذشته بیفتد.

نقش فرد مراقبت کننده از بیمار مبتلا به آلزایمر

نقش فرد مراقبت کننده از بیمار مبتلا به آلزایمر فرد مراقبت کننده از بیمار مبتلا به آلزایمر تاثیر زیادی روی رفتارها، نظرات و همچنین کیفیت زندگی بیمار دارد. افرادی که بتوانند به خوبی با بیماران برخورد کنند، می‌توانند روحیه آن‌ها را بهبود ببخشند و از طرفی کیفیت زندگی خود و عزیزان خودشان را افزایش می‌دهند. با توجه به اهمیت نقش مراقبت کننده از بیمار مبتلا به بیماری فراموشی، لازم است که مراقبت‌کنندگان از راهکارهای مناسب برای ارائه خدمات بهتر به بیماران کمک بگیرند تا بتوانند مسئولیت خود را به بهترین شکل اجرا کنند. در ادامه به نقش افراد مراقبت کننده از بیماران مبتلا به آلزایمر اشاره می‌کنیم و راهکارهای مفید برای ارائه مراقبت‌های بهتر به این بیماران را توضیح می‌دهیم.

1.     یادگیری در مورد بیماری آلزایمر

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید برای ارائه خدمات بهتر به بیماران آلزایمر انجام دهید، این است که در مورد این بیماری بیشتر بدانید. این بیماری یک بیماری پیشرونده است که علائم آن به مرور زمان بدتر می‌شوند و ممکن است احساس کنید که دائما با چالش‌های جدیدی مواجه هستید. درک در مورد این بیماری و اینکه باید چه انتظاراتی از فرد بیمار داشته باشید، به شما برای مراقبت از بهتر بیمار کمک می‌کنند. بنابراین حتما مطالعه بیشتری در مورد این بیماری، مراحل تشدید آن و راه‌های جلوگیری از تشدید آن بخوانید تا بتوانید راحت‌تر به این بیماران کمک کنید.

2.     ایجاد روتین مناسب برای بیمار

یکی از راه‌های مراقبت از بیمار مبتلا به آلزایمر برای کاهش علائم این بیماری، ایجاد یک روتین مناسب است. سعی کنید که یک روتین روزانه ثابت برای تقویت حس آشنایی فرد مبتلا به این بیماری استفاده کنید. بیماران مبتلا به فراموشی نمی‌توانند مانند افراد عادی با شرایط جدید خود را تطبیق دهند. به همین خاطر اعمال تغییرات تدریجی می‌تواند بسیار به آن‌ها کمک کند تا زندگی آرام‌تر و باکیفیت‌تری داشته باشند.

3.     برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌ها

برای اینکه بتوانید راحت‌تر از عزیز خودتان که مبتلا به بیماری آلزایمر است مراقبت کنید، باید برای انجام فعالیت‌ها برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. به طور مثال برای گوش دادن موسیقی، ورزش کردن، پیاده روی رفتن و یا تمرین روزانه یک برنامه روزانه داشته باشید. در این صورت هم به خودتان هم به فرد مبتلا به این بیماری کمک خواهید کرد.

4.     داشتن ارتباط مداوم

یکی از بدترین عوارض بیماری آلزایمر برای افراد مبتلا، کاهش توانایی این افراد به برقراری ارتباط است. اگرچه این مشکل می‌تواند در همه افراد مبتلا به بیماری آلزایمر رخ بدهد، اما این موضوع نباید باعث شود تا افراد و اعضای خانواده ارتباط خودشان را با بیمار کاهش دهند. افراد بیمار ممکن است در به خاطر سپردن برخی از کلمات خاص مشکل داشته باشند یا اینکه در وسط صحبت کردن تمرکز خود را از دست بدهند. سعی کنید که با بیماران ارتباط چشمی برقرار کنید. در صورت نیاز دست آن‌ها را بگیرید. با صدایی آرام با او صحبت کنید و در صورت نیاز از او سوالاتی بپرسید که جواب بله یا خیر دارند. با تداوم گفتگو و صحبت کردن با بیمار می‌توانید از کاهش توانایی فرد برای صحبت کردن جلوگیری کنید.

5.     تنظیم یک رژیم غذایی مناسب

برای اینکه بتوانید به بیماران مبتلا به زوال عقل کمک کنید و علائم این بیماری را در آن‌ها کاهش دهید، باید یک رژیم غذایی مناسب برای این دسته از بیماران در نظر بگیرید. یک رژیم غذایی مغذی، متعادل و هیدراته می‌تواند برای بیماران مبتلا به زوال عقل بسیار مفید باشد. یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بیماران مبتلا به آلزایمر ممکن است قادر به انجام آشپزی نباشند یا اینکه یادشان برود کدام غذا را چگونه طبخ می‌کردند. از طرفی آن‌ها ممکن است به خاطر نیاورند که آخرین بار چه زمانی غذا میل کرده‌اند. با شدت گرفتن بیماری ممکن است بیماران در جویدن و بلع نیز مشکل پیدا کنند و حتی توانایی بوییدن و چشیدن غذاها را نداشته باشند. بنابراین مراقب این بیماران باید حتما رژیم غذایی حاوی سبزیجات، میوه‌ها، پروتئین، آنتی اکسیدان‌ها را برای آن‌ها برنامه ریزی کنند.

6.     تقویت عزت نفس

افرادی که به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند، احتمالا با کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس خود مواجه می‌شوند. یکی از اقداماتی که می‌توانید برای مراقبت بهتری از این دسته از بیماران انجام دهید، تقویت عزت نفس آن‌ها است. سعی کنید که با راهکارهای زیر اعتماد به نفس بیماران را افزایش دهید.

  • بر انجام کارهایی که فرد قادر به انجام آن‌ها است، تمرکز کنید.
  • برای چیزی که توسط بیماران به شما ارائه می‌شوند، ارزش قائل باشید و با یک لبخند از آن‌ها حمایت کنید.
  • از عکس‌ها برای یادآوری موفقیت‌های فرد استفاده کنید تا او متوجه شود که روزی در جامعه مفید بوده است.
  • از صحبت کردن با بیمار مبتلا به زوال عقل اجتناب نکنید و سعی کنید که او را در مکالمات شرکت دهید.
  • سعی کنید که خواسته‌های بیماران را درک کنید و در صورت امکان به خواسته‌های آن‌ها عمل کنید.

7.     تشویق کردن بیماران به انجام اقداماتی بهداشتی

افراد مبتلا به آلزایمر ممکن است در برابر شستشو، تعویض لباس و سایر اقدامات بهداشتی از خود مقاومت نشان دهند. از طرفی آن‌ها تمایل دارند که کارهای شخصی بهداشتی خود را مطابق با روتین گذشته انجام دهند. مراقبت کنندگان بیماران مبتلا به فراموشی می‌توانند بیماران را به انجام کارهای زیر تشویق کنند تا هم اعتماد به نفسشان را افزایش دهند، هم توانایی آن‌ها را برای انجام کارهای روزمره چندین برابر کنند.

  • کارهای شخصی مانند مسواک زدن را به همراه بیماران انجام دهید.
  • در صورت نیاز به بیمار کمک کنید تا اصلاح صورت را انجام دهد.
  • لباس‌هایی که قرار است فرد بیمار در طول روز بپوشد را به ترتیب بچینید.
  • زمان بیشتری را به بیماران جهت انجام اقدامات بهداشتی اختصاص دهید.

8.     ایمن نگه داشتن بیماران مبتلا به آلزایمر

مراقبت کننده از بیمار باید قبول کند که شرایط بیمار با گذشته متفاوت است و باید برای مراقبت از او زمان بیشتری بگذارد؛ اما باز هم مراقبت‌کنندگان نمی‌توانند در هر زمان و هر لحظه همراه بیماران باشند و این موضوع ایجاب می‌کند که از بروز حوادث مختلف با ایمن نگه داشتن بیماران مبتلا به آلزایمر کمک کنند. گاهی اوقات تغییراتی که در اثر این بیماری در افراد رخ می‌دهد می‌تواند آن‌ها را در معرض خطرات زیادی قرار دهد.  می‌توانید روی گوشه‌های تیز مبلمان وسایل ایمنی قرار دهید. نوارهای رنگی روشن در لبه پله‌ها بگذارید تا در هنگام پایین و بالا رفتن از پله‌ها به این نوارهای رنگی توجه داشته باشند. روی اجاق گاز قفل ایمنی نصب کنید. کفش‌های محکم و ایمن را برای بیمار تهیه کنید. اگر فرد بیمار هنوز رانندگی می‌کند، به او گوشزد کنید که ممکن است رانندگی برای او خطرناک باشد.

نکات مهم برای مراقبت‌کنندگان از بیماران آلزایمری

تغییراتی که در بیماران مبتلا به آلزایمر ایجاد می‌شوند، می‌توانند برای شما نگران کننده باشند. شاید احساس کنید که باید تمام وقت و تلاش خودتان را برای مدیریت بیماران بگذارید و برای این کار نیز خودتان را فدا می‌کنید. متاسفانه برخی از مراقبت کنندگان از بیماران آلزایمری پس از مدتی خودشان نیز نیاز به مراقبت دارند. بنابراین، بهتر است که برای پیشگیری از خستگی جسمی و روحی خودتان حتما نکات زیر را در نظر بگیرید.

صحبت در مورد نگرانی‌ها و چالش‌های موجود

نگهداری و مراقبت از بیماران کار ساده‌ای نیست و تنش روحی و جسمی زیادی را به افراد وارد می‌کند. به عنوان مراقبت کننده از یک فرد دارای بیماری آلزایمر به شما حق می‌دهیم که نیاز به سخت گفتن با دیگران داشته باشند. بنابراین برای رفع نا امیدی و ترس‌های خودتان می‌توانید با دیگران صحبت کنید.

درخواست کمک از دیگران

اگر پدر یا مادر شما آلزایمر دارند و می‌خواهید از آن‌ها مراقبت کنید، همیشه این نکته را مد نظر داشته باشید که گاهی ممکن است نیاز داشته باشید که از دیگران کمک بگیرید. سعی کنید که وظایف خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای خودتان یک زمان خالی جهت ورزش کردن در نظر بگیرید و از دیگران بخواهید که در آن زمان مراقبت بیمار شما باشند.

داشتن خواب کافی

برای مراقبت از بیمار مبتلا به آلزایمر باید خواب کافی شبانه داشته باشید. هر شب به مدت 7 الی 9 ساعت خواب کافی داشته باشید تا سطح انرژی شما در طول روز افزایش پیدا کند. همچنین سعی کنید که حداقل به مدت 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط در هفته داشته باشید تا وضعیت جسمی شما نیز بهبود پیدا کند.

حمایت از سلامت روحی

به عنوان مراقبت کننده از یک بیماری که روز به روز ممکن است کارهای جدیدی انجام دهد، احتمالا در معرض افسردگی قرار می‌گیرید. اگر احساس می‌کنید که سلامت روان شما تحت تاثیر قرار گرفته است، می‌توانید با مراجعه به یک مشاور تخصصی برای کنترل اضطراب و افسردگی به خودتان کمک کنید.

چالش‌های مراقبت از بیمار مبتلا به آلزایمر

مراقبت از بیمار مبتلا به آلزایمر می‌تواند چالش‌های زیادی را به همراه داشته باشد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به علائم افسردگی اشاره کرد. در واقع افرادی که متوجه بیماری خودشان می‌شوند، خیلی زود احساس شرمندگی و ناراحتی می‌کنند و این موضوع می‌تواند باعث ایجاد افسردگی در افراد شود. علاوه بر آن، بیماران مبتلا به آلزایمر ممکن است پرخاشگر شوند و علائم بیماری دو قطبی را تجربه کنند. این شرایط کاملا طبیعی است و ناشی از بیماری آن‌ها است. کم کم با شدت گرفتن بیماری، میزان فراموشی بیماران مبتلا به آلزایمر افزایش پیدا می‌کند و این دسته از بیماران در معرض خطر گم شدن قرار می‌گیرند. باید حتما آدرس به همراه این بیماران باشد تا اگر روزی بدون دلیل از منزل خارج شدند و نتوانستند منزل را پیدا کنند، با وجود آدرس دیگران قادر به کمک کردن به آن‌ها باشند. فراموشی نام‌های اعضای خانواده نیز از دیگر چالش‌های نگهداری از فرد مبتلا به این بیماری است. بهتر است که برای یادآوری نام‌های اعضای خانواده، برای آن‌ها عکس تهیه کنید و در زیر هر یک از عکس‌های اعضای خانواده نام آن‌ها را بنویسید.

آیا آلزایمر می‌تواند دلیل مرگ باشد؟

بیماری آلزایمر در سنین مختلف در حال حاضر هفتمین علت مرگ و میر در جهان است. بسته به زمان تشخیص بیماری، طول عمر هر یک از بیماران مبتلا به آلزایمر متفاوت است. در صورتی که افراد در سنین بالای 80 سال بیماری خود را تشخیص دهند، ممکن است کمتر از 5 سال عمر کنند؛ ولی اگر این بیماری در سنین پایین‌تر تشخیص دهد، احتمال مرگ و میر آن نیز کاهش پیدا می‌کند و حتی ممکن است افراد پس از تشخیص بیماری به مدت 10 سال نیز عمر کنند. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آلزایمر چگونه باعث جلو انداختن زمان مرگ افراد می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد که این بیماری به دلیل اینکه باعث مختل کردن عملکرد مغز می‌شود و نوعی زوال عقل محسوب می‌گردد، می‌تواند به مرور زمان مشکلات زیاد جسمی را به وجود آورد. امید است که در سال‌های آینده پیشرفت‌های چشمگیری برای درمان بیماری آلزایمر روی کار بیاید تا بتوان با خیالی آسوده این بیمار را حتی در سنین بالا درمان کرد و طول عمر افراد مبتلا به آلزایمر را افزایش داد.

آیا آلزایمر درد دارد؟

همانطور که علائم بیماری آلزایمر را به شما توضیح دادیم، این بیماری باعث ایجاد درد نمی‌شود و فقط عملکرد صحیح مغز را دچار مشکل می‌کند. بنابراین افرادی که این بیماری را تجربه می‌کنند، از نظر جسمی هیچ دردی را تجربه نمی‌کنند. فقط ممکن است از نظر روحی دچار مشکلات روحی خاصی همچون افسردگی، استرس و اضطراب و … باشند که باید حتما این علائم را کنترل کرد. بنابراین آلزایمر باعث ایجاد مشکلات جسمی و درد در بیماران مبتلا نخواهد شد و فقط افراد ممکن است با علائمی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، مواجه شوند. بررسی دقیق علائم، درمان به موقع آلزایمر، مراجعه منظم به پزشک و در نظر گرفتن روش‌های درمانی مناسب به کنترل این بیماری کمک بسیار زیادی می‌کند.


|
امتیاز مطلب : 91
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
شناخت علت یبوست و روش‌های درمان آن
دو شنبه 27 فروردين 1403 ساعت 19:31 | بازدید : 47 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

یبوست یکی از مشکلات شایع در جامعه است که می‌تواند به طور موقت یا مزمن ایجاد شود. این

وضعیت معمولاً با کاهش تعداد مدفوع و مشکلات در مدفوع‌ریزی همراه است. یبوست می‌تواند از علل مختلفی ناشی شود و بهتر است علت آن را شناخته و روش‌های درمانی مناسب را بر اساس نظرات و توصیه‌های متخصصان روده پیگیری کنیم.

بخش اول: علل یبوست

نادرستی تغذیه: مصرف کمبود فیبر و مایعات در رژیم غذایی می‌تواند به یبوست منجر شود. نبود ترکیبی مناسب از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و آب می‌تواند حرکت مدفوع را کاهش دهد.
کم‌فعالیتی بدن: فعالیت بدنی ناکافی و سبک‌زندگی نشسته می‌تواند عاملی در ایجاد یبوست باشد. ورزش و فعالیت بدنی منظم می‌تواند حرکت روده را ارتقا دهد.
داروها: برخی داروها می‌توانند عوارض جانبی یبوست را ایجاد کنند. برخی از این داروها شامل ضدافسردگی‌ها، ضدانسولین‌ها، ضد تشنج‌ها و مسکن‌ها هستند.
مشکلات پزشکی: برخی از بیماری‌ها و مشکلات پزشکی ممکن است باعث یبوست شوند. مثال‌هایی از این مشکلات عبارتند از: سندرم روده تحریک‌پذیر، دیابت، هیپوتیروئیدیسم و بیماری کرون.
بخش دوم: روش‌های درمان یبوست

تغذیه مناسب: افزایش مصرف فیبر موجود در میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و آب می‌تواند بهبود حرکت روده را تسریع کند. همچنین، مصرف مایعات کافی برای جلوگیری از خشکی روده و نرم‌تر شدن مدفوع مفید است.
ورزش و فعالیت بدنی: سبک زندگی فعال و ورزش منظم می‌تواند حرکت روده را تحریک کرده و به رفع یبوست کمک کند. تمریناتی مانند پیاده‌روی، شنا، یوگا و تمرینات تقویتی معده و روده می‌توتواصل کند.
تغییرات در رژیم غذایی: مصرف مواد غذایی طبیعی و سالم، از جمله میوه‌ها و سبزیجات تازه، غلات کامل و ماست قابل هضم، می‌تواند به بهبود یبوست کمک کند. همچنین، مصرف مکمل‌های حاوی فیبر مانند پوست پیاز، برنج برنزه و چیا نیز مفید است.
استفاده از ملین‌ها: در برخی موارد، مصرف ملین‌ها می‌تواند بهبود یبوست را فراهم کند. اما برای استفاده مطمئن از ملین‌ها، بهتر است با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
مکمل‌های پروبیوتیک: پروبیوتیک‌ها، که حاوی باکتری‌های مفید برای روده هستند، می‌توانند به تعادل بخشیدن به میکروب‌های روده و بهبود حرکت روده کمک کنند. مصرف مکمل‌های پروبیوتیک بر اساس توصیه پزشک یا متخصص تغذیه بهتر است.
مشاوره پزشکی: در صورتی که یبوست مزمن باشد و به روش‌های معمول درمان پاسخ ندهد، مشاوره پزشکی الزامی است. پزشک می‌تواند علت دقیق یبوست را تشخیص داده و روش درمان مناسب را تعیین کند، از جمله ممکن است نیاز به داروهای تجویزی یا روش‌های تشخیصی دقیق‌تر مانند آندوسکوپی داشته باشد.
نتیجه‌گیری:
یبوست می‌تواند از علل مختلفی ناشی شود و برای درمان آن، شناخت علت اصلی و اتخاذ روش‌های مناسب ضروری است. رعایت تغذیه مناسب، افزایش فعالیت بدنی، تغییرات در رژیم غذایی و استفاده از مکمل‌های پروبیوتیک و ملین‌ها، می‌توانند بهبود یبوست را تسریع کنند. در صورت نیاز، مشاوره پزشکی حتماً لازم است تا بهترین روش درمانی بر اساس وضعیت شخص تعیین شود.

 مشاهده رفرنس: https://wellnesstrip.travel.blog/2024/01/11/%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%b9%d9%84%d8%aa-%db%8c%d8%a8%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%86/


|
امتیاز مطلب : 96
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
آهنگ عشق و گناه از رضا بهرام
پنج شنبه 9 فروردين 1403 ساعت 7:28 | بازدید : 85 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

متن آهنگ رضا بهرام عشق و گناه

ای دل ﺧﺎﻧﻪ ات ﺧﺮاب اﻳﻦ ﻫﻤﻪ روﻳﺎ ﺗﺎ ﻛﻰ ای دل ﻋﻤﺮت ﻛﻮﺗﺎه و ﻏﻢ در اﻳﻦ دﻧﻴﺎ ﺗﺎ ﻛﻰ
ای دل ﮔﻔﺘﻤﺖ ﺑﻤﺎن ﭘﺲ ﭼﻪ ﺷﺪ ﻗﺮار ﻣﺎ ﻣﺎ ﻧﺪارﻳﻢ ﻫﻴﭻ رازی
ای دل ﻫﺮﭼﻪ ﺑﻮد و ﻫﺴﺖ ﺑﺎ رﻓﺘﻨﺖ ﺷﻜﺴﺖ ﺗﻮ در اﻳﻦ ﻋﺸﻖ ﻣﻴﺒﺎزی
ﻃﺮح ﭼﺸﻤﺎن و ﺟﺎن ﺗﻮ و آن ﻟﺐ ﺧﻨﺪان ﺗﻮ اﻳﻤﺎن ﻣﺮا ﺑﺮد اﻳﻤﺎن ﻣﺮا ﺑﺮد
ﻳﮏ ﺑﻰ ﺧﺒﺮ از راه رﺳﻴﺪ ﺟﺎﻧﻢ ﻣﺮا ﺑﺮد
ﻃﺮح ﭼﺸﻤﺎن و ﺟﺎن ﺗﻮ و آن ﻟﺐ ﺧﻨﺪان ﺗﻮ اﻳﻤﺎن ﻣﺮا ﺑﺮد اﻳﻤﺎن ﻣﺮا ﺑﺮد
ﻳﮏ ﺑﻰ ﺧﺒﺮ از راه رﺳﻴﺪ ﺟﺎﻧﻢ ﻣﺮا ﺑﺮد
در ﻛﺎر ﺧﺪا ﻣﺎﻧﺪه ام آﻧﻘﺪ ﻛﻪ ﺗﻮ ﻣﺎﻫﻰ دارم ﭼﻪ ﮔﻨﺎﻫﻰ دل ﭘﺮ زده ﺑﺎز ﺑﻪ ﻫﻮای ﺗﻮ ﺧﻮاﻫﻰ ﻧﺨﻮاﻫﻰ
ﭼﺸﻤﺎن ﺗﻮ ﻣﻨﻈﻮﻣﻪ و ﻣﻦ ﺣﺎﻛﻢ اﺣﺴﺎس ای ﻋﺎﺷﻖ ﺣﺴﺎس ﺑﺪ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﺰﻧﻰ ﺗﻮ ﺑﻪ ﭼﺸﻤﻢ ﮔﺎﻫﻰ ﻧﮕﺎﻫﻰ
ﻃﺮح ﭼﺸﻤﺎن و ﺟﺎن ﺗﻮ و آن ﻟﺐ ﺧﻨﺪان ﺗﻮ اﻳﻤﺎن ﻣﺮا ﺑﺮد اﻳﻤﺎن ﻣﺮا ﺑﺮد
ﻳﮏ ﺑﻰ ﺧﺒﺮ از راه رﺳﻴﺪ ﺟﺎﻧﻢ ﻣﺮا ﺑﺮد
ﻃﺮح ﭼﺸﻤﺎن و ﺟﺎن ﺗﻮ و آن ﻟﺐ ﺧﻨﺪان ﺗﻮ اﻳﻤﺎن ﻣﺮا ﺑﺮد اﻳﻤﺎن ﻣﺮا ﺑﺮد
ﻳﮏ ﺑﻰ ﺧﺒﺮ از راه رﺳﻴﺪ ﺟﺎﻧﻢ ﻣﺮا ﺑﺮد
اﻳﻦ دل ﭘﺮ از ﻏﺮور و درد اﺳﺖ اﻧﻘﺪر ﺷﻜﺴﺘﻪ ﻳﮏ ﭘﺎ ﻣﺮد اﺳﺖ
ﺑﺎزم ﺷﺮوع ﻓﺼﻞ ﻏﻢ ﺷﺪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻰ ﺑﻪ ﺧﺪا ﻧﺎﻣﺮد اﺳﺖ
ﻧﺎﻣﺮد اﺳﺖ
ﻃﺮح ﭼﺸﻤﺎن و ﺟﺎن ﺗﻮ و آن ﻟﺐ ﺧﻨﺪان ﺗﻮ اﻳﻤﺎن ﻣﺮا ﺑﺮد اﻳﻤﺎن ﻣﺮا ﺑﺮد
ﻳﮏ ﺑﻰ ﺧﺒﺮ از راه رﺳﻴﺪ ﺟﺎﻧﻢ ﻣﺮا ﺑﺮد
ﻃﺮح ﭼﺸﻤﺎن و ﺟﺎن ﺗﻮ و آن ﻟﺐ ﺧﻨﺪان ﺗﻮ اﻳﻤﺎن ﻣﺮا ﺑﺮد اﻳﻤﺎن ﻣﺮا ﺑﺮد
ﻳﮏ ﺑﻰ ﺧﺒﺮ از راه رﺳﻴﺪ ﺟﺎﻧﻢ ﻣﺮا ﺑﺮد

 https://musicdel.ir/single-tracks/33883/


|
امتیاز مطلب : 90
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
نکات مهم قبل از خرید تشک
یک شنبه 5 فروردين 1403 ساعت 8:57 | بازدید : 97 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


اتاق خواب مکانی برای استراحت است که در آن می توانید از کارهای روزمره استراحت کنید. اما داشتن تخت مناسب برای خواب بهتر مهم است. سرویس خواب نه تنها ظاهر خوبی دارد، بلکه به داشتن خوابی آرام و دلپذیر نیز کمک می کند. امروزه داشتن تخت مناسب برای روزهای پر استرس زندگی از برند تانیل چوب ضروری است.

کار تخت چیست؟

سرویس خواب مجموعه ای از مبلمان و لوازم جانبی است که برای راحتی و آرامش در هنگام خواب استفاده می شود. همه، از جمله زوج ها، کودکان و نوجوانان، به خدمات خواب خوب نیز نیاز دارند. بنابراین آنها می توانند استراحت کنند و روز را درست شروع کنند.

توجه داشته باشید که مبلمان اتاق خواب فقط برای خواب نیست و از این وسایل در روز نیز استفاده می شود. به عنوان مثال، کمد لباس برای نگهداری لباس و کشو برای نگهداری وسایل شخصی استفاده می شود، در حالی که میز و صندلی را می توان برای خواندن کتاب در اتاق خواب استفاده کرد. بنابراین تمامی این وسایل اعم از وسایل خواب و وسایل روزانه بخشی از سرویس خواب است که برای افراد مهم بوده و در آسایش و آرامش زندگی روزمره نقش بسزایی دارد.

چه وسایلی در سرویس خواب گنجانده شده است؟

خدمات قدیمی شامل موارد زیر است:

تختخواب

مکانی که برای خواب استفاده می شود

در تخت خواب

میز کنار تخت میز کوچکی است که در کنار تخت قرار دارد و در شب برای نگهداری ساعت، لامپ، کتاب و اشیای مشابه استفاده می شود. میز کنار تخت معمولا یک یا دو کشو دارد.

میز آرایش با آینه

میز آرایش یک میز کوچک آینه دار است که برای آرایش و تزیین شخصی استفاده می شود.

میز آرایش صندلی عسلی

صندلی پشت میز آرایش نشست.

پنجره بلند

یک آینه بزرگ

کشو

از کشوها برای نگهداری وسایل شخصی یا لوازم کوچک استفاده می شود.

جا رختی

مکانی برای نگهداری لباس و سایر موارد مربوط به لباس است

مبل یا تخت

یک صندلی کوچک بدون دسته و پشتی

موارد فوق اجزای اساسی یک ست اتاق خواب هستند. مدل های سرویس خواب بر اساس سلیقه افراد انتخاب و چیدمان می شوند; این بدان معناست که اتاق هر کسی منعکس کننده احساسات آنهاست.

انواع مختلف سرویس خواب برای بینندگان

مدل های سرویس اتاق با توجه به مخاطبان و سلیقه های مختلف شامل موارد زیر می باشد:

سرویس خواب کودک و نوجوان: این ست ها معمولا طرحی شاد و رنگارنگ دارند.

ست اتاق خواب بزرگسالان: این ست ها از موادی مانند چوب، فلز یا مخلوط ساخته می شوند و طراحی مدرن، کلاسیک یا ساده دارند.

ست اتاق خواب تازه عروس: ست های تازه عروس و داماد اکثرا طرح های رمانتیک و زیبایی دارند و می توان از موادی مانند چوب با تزئینات جذاب تهیه کرد.

سرویس خواب برای سالمندان: طراحی ساده و راحت استفاده، حرکت و استراحت سالمندان را راحت تر می کند.

سرویس خواب دونفره: سرویس خواب زوج ابعاد بزرگ تری دارد. برای هر دو جنس طراحی شده است و علایق هر دو نفر را در نظر می گیرد.

انواع طراحی سرویس خواب

از جمله انواع سرویس های اتاق خواب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روزانه

طرح های ساده با رنگ های زیبا با استفاده از موادی مانند چوب، فلز و شیشه

کلاسیک

طراحی با تزیینات و نقوش فراوان که اغلب از چوب با طرح های سنتی و خاص ساخته شده است

روستایی

ساخته شده از چوب سبز، با نقوش سنتی و زیور آلات برای القای حس زندگی در یک روستا.

صنعت

تختخواب های ساده و شیک با استفاده از موادی مانند فلز، بتن و چوب سخت که ظاهری صنعتی دارند.

مینیمالیست

ساده و نرم، بدون تمرکز بر جزئیات و استفاده از رنگ های آرام و تمیز
https://www.mosalasonline.com/بخش-اخبار-2/160600-نکات-قابل-توجه-قبل-از-خرید-سرویس-خواب?pr=1
رومانتیک

الگوها، تزیینات، طرح های عاشقانه و رنگ های کم صدا احساسات عاشقانه و عشق را بر می انگیزند.

نوین

ترکیبی از الگوها و متریال های مختلف که حس مدرنیته و خلاقیت را منتقل می کند.

انواع روتختی

شکل تشک می تواند متفاوت باشد. متداول ترین مواد مورد استفاده در تشک ها عبارتند از:

کای

چوب یکی از پرطرفدارترین مواد برای تولید سرویس خواب است و از مواد مختلفی مانند بلوط، زبان گنجشک، سرو و میلگارد استفاده می شود.

فلز

از آهن، فولاد و آلومینیوم نیز برای خدمات ساختمانی استفاده می شود.

فضا

شیشه به عنوان یک عنصر تزئینی عمل می کند و معمولا با چوب یا فلز ترکیب می شود تا به اتاق خواب ظاهری زیبا و مدرن بدهد.

مواد کامپوزیت

در ساخت اجزای مبلمان اتاق خواب از مواد کامپوزیتی مانند MDF (تخته هسته)، تخته سه لا و لمینت نیز استفاده می شود.

نکاتی که قبل از خرید تشک باید در نظر بگیرید

می توانید برای تصمیم گیری بهتر هنگام خرید روتختی به این ایده ها گوش دهید.

اندازه و ابعاد: ابعاد اتاق خواب باید با ابعاد اتاق شما مطابقت داشته باشد تا به درستی جا بیفتد و فضای مناسبی را برای استفاده فراهم کند.

مصالح ساختمانی: مطمئن شوید که ست تخت مورد نظر از کیفیت بالا و مواد مناسب برخوردار باشد.

طراحی و سبک: انتخاب سبک و طراحی اتاق خواب بستگی به سلیقه شما دارد. اما مطمئن شوید که با بقیه دکوراسیون اتاق خواب همخوانی دارد.

راحتی و عملکرد: اطمینان حاصل کنید که ملافه ای که انتخاب می کنید برای استفاده روزمره راحت و کاربردی است و امکان استفاده بهینه را فراهم می کند.

قیمت و بودجه: وقتی بودجه خود را در نظر می گیرید، به گزینه های مختلفی که دارید نگاه کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد.

گارانتی و خدمات پس از فروش: شرکت یا فروشگاهی که تشک را خریداری می کنید باید خدمات پس از فروش قابل اعتمادی را با گزینه هایی مانند گارانتی و تعمیر ارائه دهد.

رنگ تخت را انتخاب کنید

انتخاب رنگ سرویس اتاق بستگی به سلیقه شما دارد اما به اندازه اتاق، میزان نور، تم دکوراسیون و تاثیر روانی آن نیز توجه کنید.

سرویس خواب رویایی

سرویس خواب نقش بسیار مهمی در آرامش و زندگی افراد دارد. با انتخاب ست خواب مناسب می توانید بهترین شرایط را برای یک خواب عمیق و آرام فراهم کنید. کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و سلامت روحی و جسمی را بهبود می بخشد. برای مشاهده قیمت و جزئیات انواع مدل ها و سرویس خواب می توانید به سایت تانیل چوب مراجعه کنید.


|
امتیاز مطلب : 83
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
زگیل تناسلی چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟
جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:54 | بازدید : 207 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


زگیل تناسلی یکی از شایع ترین انواع عفونت های مقاربتی است. تقریباً تمام افراد فعال جنسی در طول زندگی خود حداقل به یک نوع ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV آلوده شده اند.

HPV ویروسی است که باعث ایجاد زگیل تناسلی در انسان می شود. زگیل تناسلی بر بافت مرطوب در ناحیه تناسلی تأثیر می گذارد.

زگیل ها می توانند مانند برجستگی های کوچک به نظر برسند و اغلب آنقدر کوچک می شوند که قابل توجه نیستند.

برخی از انواع HPV می توانند منجر به زگیل تناسلی شوند، در حالی که برخی دیگر می توانند منجر به سرطان شوند. واکسن هایی در دسترس هستند که می توانند در برابر برخی از انواع ویروس پاپیلومای انسانی محافظت کنند. برای درمان زگیل تناسلی به فوق تخصص اورولوژی مراجعه نمایید.


علائم اولیه زگیل تناسلی

زگیل تناسلی زگیل های قهوه ای یا سفیدی هستند که روی فرج، دهانه رحم، فرج، آلت تناسلی، بیضه ها یا مقعد ظاهر می شوند.

زگیل شبیه یک تکه کوچک گل کلم است. ممکن است یک زگیل یا چندین زگیل در نواحی مشخص شده وجود داشته باشد، ممکن است بزرگ یا کوچک باشند. علاوه بر این، خارش را می توان احساس کرد. اما در بیشتر مواقع درد ندارد.

علائم زگیل تناسلی چیست؟

در زنان، این عارضه پوستی می تواند در فرج، دیواره های واژن، ناحیه بین دستگاه تناسلی خارجی و مقعد، کانال مقعد و دهانه رحم ایجاد شود. در مردان نیز می تواند روی آلت تناسلی، بیضه یا مقعد ظاهر شود.

زگیل تناسلی همچنین می تواند در دهان یا گلوی فردی که با فرد مبتلا تماس جنسی داشته است ایجاد شود. علائم و نشانه های زگیل تناسلی به شرح زیر است:

تورم کوچک قهوه ای یا صورتی در ناحیه تناسلی

ایجاد بسیاری از جوش های کوچک در کنار یکدیگر

خارش یا سایر علائم ناراحت کننده در ناحیه تناسلی

خونریزی هنگام مقاربت

گاهی اوقات زگیل تناسلی می تواند کوچک و مسطح باشد که اصلا قابل مشاهده نیست. در موارد نادر ممکن است برخی زگیل‌های تناسلی ظاهر شوند.

در صورت وجود توده یا زگیل در ناحیه تناسلی، باید با پزشک مشورت کنید.

علائم زگیل تناسلی در زنان

اگر بخواهیم به طور مفصل در مورد علائم زنان صحبت کنیم، به موارد زیر اشاره می کنیم:

ایجاد یک ضایعه گوشتی یا خاکستری در اطراف واژن، بالای ران ها و مقعد

ضایعات بافتی شبیه گل کلم

ایجاد ضربه های درونی

خارش یا خونریزی از مقعد یا واژن

تغییرات در جریان ادرار

علائم زگیل تناسلی در مردان

زگیل در مردان ممکن است روی بیضه ها، آلت تناسلی و اطراف مقعد ظاهر شود. سایر علائم این بیماری در مردان عبارتند از:

ترشح غیر طبیعی از آلت تناسلی

سوزش، درد یا خونریزی هنگام ادرار کردن یا رابطه جنسی

در مردان و زنان، این عارضه می تواند در دهان، لب ها، زبان و گلو نیز ظاهر شود.

پس از مدتی، بافت های تناسلی تشکیل می شوند

عفونت HPV از طریق رابطه مقعدی، واژینال یا دهانی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. ویروس ها حتی زمانی که از نظر فیزیکی وجود ندارند نیز می توانند پخش شوند.

این عارضه ممکن است تا 6 هفته تا 6 ماه پس از عفونت قابل مشاهده نباشد، اما ممکن است تا سال ها متوجه آن نشوید.

چه افرادی دچار خار استخوان شرمگاهی می شوند؟

اکثر افراد فعال جنسی ممکن است در برخی مواقع به ویروس پاپیلومای انسانی آلوده شوند. عواملی که ممکن است خطر عفونت را افزایش دهند عبارتند از:

با افراد مختلف رابطه جنسی زیادی داشته باشید

وجود یک عفونت مقاربتی دیگر.

اگر شما نمی دانید تاریخچه دوستیابی کسی را دارد.

شروع فعالیت جنسی از سنین پایین

سیستم ایمنی ضعیف مانند HIV یا مصرف داروهای پیوند عضو

سیگار کشیدن

عوارض جانبی چه هستند؟

اگر فردی به چندین نوع از عوارض HPV، به ویژه انواع پرخطر آن آلوده باشد، این عفونت می تواند عوارضی مانند ترشحات غیر طبیعی واژن، سرطان دهان یا گلو، سرطان دهانه رحم، سرطان فرج، سرطان آلت تناسلی یا مقعد را در مردان ایجاد کند.

چه چیزی باعث زگیل تناسلی می شود؟

30 تا 40 نوع HPV وجود دارد که می تواند اندام تناسلی را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، تعداد کمی از آنها می تواند منجر به زگیل تناسلی شود.

این بیماری از طریق تماس پوستی قابل انتقال است و به همین دلیل به عنوان یک بیماری مقاربتی شناخته می شود.

با این حال، این ویروس همیشه عوارضی مانند زگیل فیزیکی ایجاد نمی کند. در واقع، در بیشتر موارد، ویروس به خودی خود ناپدید می شود و مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند.


|
امتیاز مطلب : 84
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
کنترلر شکارچی
سه شنبه 15 اسفند 1402 ساعت 17:3 | بازدید : 9623 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


شما باید معنی را از نام دستگاه فهمیده باشید. این دستگاه برای مدیریت سیستم آبیاری به بهترین شکل ممکن طراحی شده است نصب یک کنترل کننده آبیاری به شما این امکان را می دهد که میزان آبی که برای گیاهان و درختان مختلف مصرف می کنید را به طور دقیق کنترل و برنامه ریزی کنید. در واقع این ابزار به صاحبان زمین های کشاورزی و باغداران این امکان را می دهد که بسته به نوع برنامه کاری و نیاز، برنامه های هفتگی، ماهانه یا سالانه ایجاد کنند.

شرکت مشهور Hunter America این مجموعه از کنترلرهای هوشمند را برای صرفه جویی در مصرف آب و زمان ارائه می دهد. به طور خاص، بدنه کنترلر هانتر از پلیمر جامد ساخته شده و دارای نمایشگر دیجیتالی برای آبیاری قطره ای هوشمند است. کنترلرها بخش مهمی از آبیاری قطره ای هوشمند هستند و تمام شیرهای الکتریکی توسط تایمر آبیاری هانتر برنامه ریزی و کنترل می شوند. با هر یک از این تایمرها می توانید تعداد مشخصی شیر برقی را کنترل کنید. https://blogstyle.ir/hunter-irrigation-controller/
 
چگونه کنترل کننده آبیاری را تنظیم کنیم؟

همچنین باید بدانید که یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از چمن خود نصب یک آب پاش روی آن است. اما متأسفانه بسیاری از افراد حتی زمانی که با مقادیر کم یا زیاد از آن استفاده می کنند نمی دانند چگونه از آن به درستی استفاده کنند. توجه داشته باشید که اگر پس از نصب کنترلر شکارچی، چمن خود را آبیاری کنید، نه تنها به چمن آسیب می رساند، بلکه به چمن شما آب می دهد و از رشد گیاه جلوگیری می کند که در نهایت باعث از بین رفتن چمن می شود.

از طرفی در صورت عدم استفاده به خصوص در تابستان حیاط خانه شما خشک و بدون علف می شود. به همین دلیل امروزه یکی از بهترین گزینه ها برای آبیاری فضاهای مسکونی و تجاری استفاده از سیستم آبپاش است. کنترلر آبیاری شکارچی دارای ویژگی های هوشمند و مزایای منحصر به فردی است که به شما این امکان را می دهد تا بر اساس سیستم کنترل و ماشین حساب زمان بندی به راحتی زمان آبیاری را کنترل کرده و آن را خاموش و روشن کنید.

ماشین حساب زمان اجرا Hunter چیست؟

می توانید از ماشین حساب زمان اجرا Hunter Controller برای محاسبه میزان آب مورد نیاز خود استفاده کنید. نیازی به گفتن نیست که این الزام تنها یک بار در سال می تواند اتفاق بیفتد، بنابراین سیستم از شما می پرسد که کجا زندگی می کنید. اگر شهر شما در پایگاه داده نیست، می توانید یکی از شهرهای نزدیک را انتخاب کنید.

مشخصات فنی کنترل کننده آبیاری

لازم به ذکر است که کنترل کننده آبیاری در دو نسخه باز و بسته تولید و عرضه می شود. تفاوت این دو مدل در این است که در مدل بسته دستورات لازم برای آبیاری، دریافت بازخورد از سنسورهای تعبیه شده در آن و همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی را صادر می کند. اما در یک مدل باز، سیستم با تغییرات از پیش تعیین شده به قسمت های مختلف آب می دهد. به همین دلیل نیازی به سنسورهایی مانند: دما، نور خورشید و رطوبت ندارد. لازم به ذکر است که مدل باز کنترلر شکارچی دارای قیمت مقرون به صرفه تر و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به نوع بسته می باشد. از دیگر ویژگی های تایمر آبیاری هانتر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دارای باتری قابل تعویض در صورت قطع برق (با باتری کتابی 9 ولت کار می کند، مدت زمان کارکرد یک سال)

استفاده از سنسور استاندارد برای حفظ کاربرد کنترلر.

سازگار با سنسورهای ساخت Hunter

علاوه بر تولید نیروی فرمان

امکان تنظیم برنامه آبیاری سالانه در قالب سه برنامه مجزا

صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب

می توانید تایمر را هر 1-4 ساعت تنظیم کنید

وزن استاندارد (قطر 8.9 سانتی متر، ارتفاع 6.4 سانتی متر، وزن 550 گرم)

قابلیت اتصال با سنسورها برای بهینه سازی عملکرد آبیاری

اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور (در برخی مدل ها)

انواع کنترل کننده های آبیاری

Hunter Controller NODE-100 (1 و 2 ایستگاه)

مدل BTT (ایستگاه 1 و 2)

مدل X-Cor (2،4،6 و 8 ایستگاه)

کنترلر Wi-Fi Hunter مدل X2 (سایت های 4، 6، 8 و 14)

کنترلر مدل Pro-C (4، 12 و 16 ایستگاه)

مدل I-Cor (6 تا 42 ایستگاه)

مدل ACC2 (12 تا 54 کانال)

مدل ICC2 (8 تا 54 ایستگاه)

آبیاری با کنترل کننده آبیاری آسان و کارآمد است

سیستم کنترل آبیاری یک سیستم منحصر به فرد است که توسط صنایع Hunter ساخته شده است. این کنترلر دارای بسیاری از ویژگی های مفید است که برای صرفه جویی در مصرف آب و زمان مهم است. مجموعه کنترلر هانتر از مدل های زیادی تشکیل شده است که از ویژگی های هوشمند بسیاری بهره می برند. علاوه بر این، کنترلر هانتر در برخی مدل ها کنترل آب و دسترسی آسان از طریق اینترنت را در سراسر جهان فراهم می کند.


|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
هفت مدرک آرایشگری چیست؟ (انواع مدارک مورد نیاز برای افتتاح سالن زیبایی)
دو شنبه 30 بهمن 1402 ساعت 13:12 | بازدید : 142 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


آرایشگاه و اخذ این استانداردهای برش یکی از مهم ترین مراحل لازم برای ایجاد و اخذ مجوز سالن می باشد. آموزش فنی حرفه ای برای افرادی که تصمیم دارند به عنوان آرایشگر در سالن های زیبایی کار کنند یا تصمیم به افتتاح یک سالن زیبایی یا مدرسه دارند، مهم خواهد بود. پس از انجام مراحل لازم برای دریافت گواهینامه، باید در جلسات آرایش و آرایش مو شرکت کنید و آزمون های عملی و علمی را پشت سر بگذارید. سپس بر اساس نمره ای که از آزمون می گیرید مدرک فنی و حرفه ای به شما تعلق می گیرد و می توانید شروع به کار کنید.

در این مقاله، چه موضوعاتی را برای این هفت مدرک آرایشگری باید انتخاب کنید؟ اگر از این اسناد اطلاعی ندارید، تا انتها با ما همراه باشید.

مرحله اول: آرایش صورت و ابروها

مراقبت از صورت و ابرو یکی از مهمترین وظایف یک آرایشگر است. و مشتریان به دلیل تقاضای بالا همیشه از این خط قدردانی خواهند کرد.

اگرچه امروزه روش های مختلفی برای ترمیم صورت در خانه وجود دارد. اما بیشتر خانم ها ترجیح می دهند برای این کار به آرایشگاه بروند. کارهایی که در اصلاح صورت در آرایشگاه انجام می شود شامل تکنیک های مختلف اصلاح است که باید به آنها تسلط داشت و علاوه بر این لیفت ابرو سرمایه ای جدی است و نیاز به آموزش حرفه ای دارد. در دوره آموزشی اصلاح ابرو و صورت با اشکال هندسی صورت در قسمت های مختلف اصلاح ابرو مانند اپیلاسیون، اصلاح، نوار، رنگ آمیزی ابرو و تکنیک های مختلف آشنا می شوید. به طوری که آرایشگر ابروها را با توجه به فرم صورت مشتری فرم داده و رنگ می کند.

درجه دوم: کوتاه کردن مو:

آرایش مو یکی از خدمات مهم بهترین سالن زیبایی تهران است که از گذشته تا به امروز در آرایشگاه های زنانه و مردانه به مشتریان ارائه می شود.


این بخش در حال حاضر به دلیل نیاز مشتریان مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

اما در دوره آموزشی کوتاه کردن مو، آناتومی سر و صورت را می آموزیم و تمامی روش ها و مدل های کوتاه کردن مو، کاهش حجم مو، حالت دادن به مو را یاد می گیرید. پس از اتمام دوره می توانید با شرکت در آزمون فنی حرفه ای گواهینامه موی خود را دریافت کنید.

سطح سوم: شینیون مو:

در میان هفت مدرک آرایشگری دیگر، شما نیاز به افتتاح یک آرایشگاه دارید. گواهی - شینیون مو. شینیون مو برای خانم ها مهم است. از آنجایی که دوست دارند در مجالس و مجالس آراسته و زیبا باشند، برای مدل دادن به موهای خود به آرایشگر مجرب مراجعه می کنند. آرایشگری که دوره اکستنشن مو را گذرانده و گواهینامه آرایشگر زنانه را دریافت کرده باشد به راحتی می تواند این خواسته جامعه را برآورده کند و مباحث مهمی که در این مدت آموزش داده می شود تهیه، صاف کردن، شانه کردن و استفاده از مو می باشد. وی به وسایل لازم برای حالت دادن به مو، آموزش انواع مدل مو و ... اشاره کرد.

آرایشگر باید نحوه کار با سشوار، اتو و سایر ابزارهای حرارتی را بداند، در صاف کردن و فر کردن موها استاد باشد و بتواند موهای مشتری را به بهترین شکل ممکن حالت دهد.

پس از پایان دوره، دانشجو قادر است چهره مشتری را بشناسد و بر اساس آن و سلیقه مشتری بهترین مدل را انتخاب کند.

کلاس چهارم: رنگ ها و شبکه ها:

رنگ مو یک شاخص بسیار حرفه ای و خاص است و یک خط آموزشی جداگانه برای آن در نظر گرفته شده است. این رشته یکی از پرطرفدارترین و شلوغ ترین خطوط آرایشی محسوب می شود. شما ریشه زنی، رنگ کردن مو، براشینگ مو و غیره را خواهید آموخت. در پایان این دوره، دانش آموز باید بتواند بر تمام تکنیک های رنگ آمیزی مو بر اساس نیاز مشتری تسلط یابد. آموزش ارائه شده توسط دوره آموزش رنگ مو را خواهید آموخت; از جمله ترکیب رنگ های اصلی و فرعی، شناخت رنگ ها، دانستن پایه رنگ، کاتالوگ ها، رنگ مو، رنگ ریشه و رنگ مو، رنگ موی کامل، پوشاندن موهای سفید و تکنیک های مختلف مانند مش، بالیاژ، امبر، هایلایت، سامبررو. و غیره در پایان دوره و پس از قبولی در آزمون فنی حرفه ای گواهی کاربر شیمیایی دریافت خواهید کرد.

درجه پنجم: مانیکور و پدیکور

این رشته به تنهایی یکی از محبوب ترین خطوط در صنعت زیبایی است.

در این دوره با تمامی ابزارهای مانیکور و پدیکور آشنا خواهید شد، انواع روش های خشک و مرطوب برای مانیکور و پدیکور و همچنین نحوه ایجاد مانیکور سالنی، ژل، با استفاده از روش های مختلف کاشت مانند پودر و پدیکور را خواهید آموخت. ژل های اکریلیک، روش های مختلف کاربرد مانند هلو طبیعی، ترمیم مو و ناخن های گیاهی و ... به تمام مهارت ها می رسد. گواهینامه ای که در پایان دوره به شما اعطا می شود و مهارت های فنی است که برای راه اندازی کسب و کار خود نیاز دارید.

سطح ششم: آرایش صورت:

آرایش جذاب ترین قسمت آرایشگری است، در این زمینه انواع لوازم آرایشی رنگارنگ و ایده های آرایش بی پایان مورد توجه هر خانمی قرار می گیرد. برای تبدیل شدن به یک میکاپ آرتیست حرفه ای ابتدا باید با انواع فرم های صورت آشنا شوید.

در این دوره شما با انواع ابزار و لوازم آرایشی آشنا می شوید، نحوه صحیح کار با آنها را یاد می گیرید، با فرم های مختلف صورت، انواع پوست و رنگ پوست آشنا می شوید و با تکنیک های آرایشی مانند مثل صورت کانتور، آرایش چشم، لب ها و غیره شما مسلط خواهید شد. هفتم، پاکسازی پوست صورت:

سطح هفتم: پوست را تمیز می کند

پاکسازی صورت را می توان به عنوان یکی از هفت صلاحیت متخصص زیبایی نام برد. این منطقه نیز یکی از خدمات آرایشگاهی بود که در سالن های زیبایی ارائه می شد، بنابراین لازم است تمام پیچیدگی ها را به طور کامل یاد بگیرید و خود را برای خدمات رسانی به مشتریان آماده کنید. موضوعات مهم آن تشخیص پوست، انواع ماسک صورت، روش های آبرسانی، ماساژ صورت، بستن منافذ باز پوست، میکرودرم ابریژن، سایش، استفاده از وسایلی مانند اتوی صورت می باشد.


|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
آهنگ جدید حامد همایون به نام «تو خون تو رگامی چه خوبه تو باهامی»
جمعه 27 بهمن 1402 ساعت 17:21 | بازدید : 123 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

متن آهنگ حامد همایون تو خون تو رگامی چه خوبه تو باهامی

تو خون تو رگامی چه خوبه تو باهامی

تو دوامی تو هوامی تو چشامی

چه خوبه تورو دارم برات کم نمیذارم

حتی یه لحظه دوری از توهم شوخیه واسم

امشب حالمون خوبه قلب من واسه تو تو سینه میکوبه

عشقم قول مردونه میدم این دل تا ابد با تو بمونه

گل گلدون من جون تو و جون من

امشبو مهمون من بشی قشنگه

بلا گردونتم همدم و هم خون من

همیشه درمون هم بشیم قشنگه

عشق نابم مگه میشه بخوابم اگه یه شب کنار هم نباشیم

دست من نیست به تو حسی که دارم ازت دور بمونم دیگه برا چی

گل گلدون من جون تو و جون من

امشبو مهمون من بشی قشنگه

بلا گردونتم همدم و هم خون من

همیشه درمون هم بشیم قشنگه

 https://musicdel.ir/single-tracks/297170/


|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
جلوگیری از علل تورم ران و ساق پا
سه شنبه 24 بهمن 1402 ساعت 7:39 | بازدید : 1268 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


به گزارش دلگرم، قرص فورس فاکتور در چاق شدن کل بدن به خصوص ران و باسن معجزه می کند. شرکت بهین دارو نماینده فروش این محصول در ایران می باشد پس اگر قصد خرید کالای اصلی را دارید و تمایلی به خرید محصولات تقلبی و سایر محصولات شیمیایی ندارید توصیه می کنیم به نمایندگی این شرکت مراجعه نمایید. پک محصول کاهش وزن فورس فاکتور شامل 120 کپسول می باشد. این قرص عضله ساز و پرفروش ترین قرص افزایش ران و باسن در سال 2013 و 2014 می باشد. هیچ رژیم غذایی یا ورزش مورد نیاز نیست زیرا این قرص چربی بدن را به صورت کاملاً یکنواخت و طبیعی می سازد.

این داروها برای خانم ها و آقایان قابل استفاده است.گفته می شود که افزایش وزن با این داروها غیر قابل برگشت است و باعث ضعیف شدن بدن یا بزرگ شدن پهلوها یا معده نمی شود. داشتن اندامی تنومند و باسن و ران‌های بزرگ مانند اکثر ستاره‌های سینما و ستارگان مد کار سختی نیست. اگر نمی خواهید با ورزش و رژیم غذایی مانند آنها شوید، می توانید با مصرف قرص هایی برای بزرگ شدن ران و باسن به این هدف برسید. با ما همراه باشید تا در نوشتن این قرص ها برای چاق شدن ران و باسن و راهکارهایی برای افزایش سایز در قسمت پایین تنه شما را راهنمایی کنیم. با فرازطب همراه باشید.

تکنیک های بزرگ کردن ران و کمر

فرم بدن شنی و ران ها و باسن بهبود یافته که می تواند بدن شما را شبیه ستاره ها و بهترین های مد کند قطعا بسیار جذاب و فریبنده است. کمر نازک و باسن بزرگ برای ظاهری جذاب و اندامی خوب بسیار موثر است. شما می توانید با استفاده از ورزش ها و رژیم غذایی خاص یا مصرف قرص ها ظاهر خود را بهبود بخشیده و پایین تنه خود را به شکل دلخواه خود نزدیک کنید.

اثرات قرص های فاکتور نیرو

افزایش اشتها

چاقی یکنواخت در تمام قسمت های بدن به خصوص باسن و ران ها

سازنده عضلانی

عدم وجود چاقی در پهلوها و شکم

تبدیل چربی به ماهیچه

محصولی کاملا گیاهی و طبیعی

نیازی به رژیم و ورزش نیست

بدون عوارض جانبی

برای زنان و مردان استفاده می شود

قرص بزرگ کننده باسن و کمر

نحوه استفاده از قرص برای افزایش ران و کمر

بروشور فارسی در بسته بندی این محصول وجود دارد که می توانید طبق دستور از آن استفاده کنید و مشاور محصول با شما تماس گرفته و نحوه استفاده را به شما آموزش می دهد.

قرص فورس فاکتور برای چه کسانی مناسب نیست؟

افراد زیر هجده سال و بالای پنجاه سال نباید از این قرص استفاده کنند.

افرادی که مشکلات کبدی و کلیوی دارند.

بیماران قلبی عروقی

افراد مبتلا به زخم معده.

دیابت

افرادی که فشار خون بالا یا پایین دارند.

زنان باردار و زنان شیرده


|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
آموزش کراتینه مو در ایران صورت
یک شنبه 17 دی 1402 ساعت 17:37 | بازدید : 1338 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


از کراتینه مو چه می دانید؟ اگر به دنبال یک شغل خوب و علاقه مند به خدمات زیبایی هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مطالعه کراتینه مو در ایران

امروزه خدمات آرایشی بیش از هر زمان دیگری توجه خانم ها و آقایان را به خود جلب کرده و با گذشت زمان از روش های جدیدی استفاده شده است که علاوه بر زیبایی به حفظ سلامت قسمت های مختلف کمک می کند. صورت و بدن یکی از این روش ها درمان کراتینه مو می باشد که یکی از خدمات آرایشی مو محسوب می شود و برای خانم ها و آقایان تایید شده است. به همین دلیل است که سالن های زیبایی زنانه و مردانه خدمات کراتینه مو را ارائه می دهند و این کار را برای مشتریان خود انجام می دهند.

آموزش کراتینه مو در تهران

کراتینه مو که به آن کراتین مو نیز می گویند، روشی غیر تهاجمی و بدون درد است که برای جوانسازی ساقه مو استفاده می شود. در این روش از ماده کراتین استفاده می شود که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد. کراتین به صورت موضعی روی ساقه مو اعمال می شود و روی موها حرارت داده می شود تا شکنندگی، خشکی، زبری و موخوره را از بین ببرد. نتیجه این روش موهای ابریشمی و نرم است و تاثیر بسیار خوبی روی آن ایجاد می کند. لازم به توضیح است که کراتینه مو عمر طولانی حدود شش ماه دارد که بسته به نحوه محافظت و مراقبت از موهای خود می توانید آن را کاهش یا افزایش دهید.

چگونه خمیر مو را آموزش دهیم؟

اگرچه کراتینه مو روشی بسیار مفید برای حفظ سلامت و زیبایی مو است، اما استقبال از آن در آرایشگاه های زنانه و مردانه بسیار بالاست، بنابراین باید نیروی کار کافی در این زمینه برای خدمت رسانی به داوطلبان وجود داشته باشد. به همین دلیل امروزه بسیاری از خانم ها و آقایان تمایل به آموزش و یادگیری کراتینه مو دارند و این عزیزان می توانند برای آموزش کراتینه به مراکز آموزش آرایشگری در شهرهای مختلف کشور مراجعه کرده و به عنوان نیروی کار در این زمینه فعالیت کنند. در حال حاضر مراکز زیادی وجود دارند که دوره های آموزشی در این زمینه برگزار می کنند و از بین آنها باید معتبرترین مراکز را انتخاب کرده و دوره آموزشی را به پایان برسانید.

Hårkeratintrening در کرج

آموزش کراتینه مو برای چه کسانی مناسب است؟

شرکت در دوره آموزش مو با کراتینه برای کسانی که در یکی از شرایط زیر هستند و می توانند از این طریق کسب درآمد کنند و وارد بازار کار شوند، گزینه بسیار مناسبی است:

افرادی که دوست دارند موهای خود را کوتاه کنند

کسانی که به دنبال کسب درآمد بالا در کمترین زمان هستند

افرادی که به دنبال کار پاره وقت هستند

دانش آموزان

افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار دیگری را دارند

خانم خانه دار

افراد متاهل

همه این افراد به راحتی می توانند دوره ها را در کمترین زمان ممکن طی کنند، در آرایشگاه ها کار کنند و درآمد خوبی کسب کنند.

آموزش از صفر تا صد کراتینه مو و صورت ایران

مجموعه ایران صورت یکی از بهترین و تخصصی ترین مراکز آموزش کراتینه مو در تهران می باشد که می توانید صفر تا صد کراتینه مو را در این مجموعه تجربه کنید و نتایج بسیار رضایت بخشی کسب کنید. مجموعه صورت ایران دوره های آموزشی ویژه کراتینه مو را زیر نظر بهترین اساتید کشور برگزار می کند و برای آسایش و رفاه شما عزیزان ایران دوره های خود را در شهرهای دیگر کشور نیز برگزار می کند تا همه کسانی که مایل به شرکت در کشور . دوره از شهرهای مختلف با داشتن این مجموعه می توانند به راحتی در این دوره ویژه شرکت کرده و کراتینه مو را بیاموزند.

آیا دوره های کراتینه مو در خانه ارزشش را دارد؟

با توجه به آموزش کراتین مو ، موضوع آموزش کراتین مو را در خانه پیدا کردیم و این مقاله مفید است. ممکن است فکر کنید که می توانید در این روش در خانه آموزش بگیرید و سپس این روش را به خوبی یاد بگیرید و از آن درآمد کسب کنید. اما باید بگوییم که برای آموزش تخصصی و حرفه ای کراتینه مو باید به یک مرکز آموزشی معروف مراجعه کرد و زیر نظر اساتید خبره روش را به طور دقیق یاد گرفت.
 

https://www.mardomsalari.ir/news/209391/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%81%DB%8C%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D9%84


آموزش کراتینه مو در خانه برای کسانی مناسب است که می خواهند کمی در مورد این فرآیند بدانند. در زیر باید به این نکته اشاره کنیم که این روش برای یادگیری و کار در منزل امکان پذیر نیست، اما از طرفی کی روش کراتینه موی خاص را پیدا کرده است و این فرصت را دارد که کراتینه مو را بدون محدودیت انجام دهد. به مشتریان پس از اتمام آموزش فنی.

هزینه آموزش کراتینه مو چقدر است؟

یکی از مواردی که اکثر دانش آموزان در مورد آموزش کراتینه مو با آن مواجه هستند، مسئله هزینه است. بدون شک اینکه چقدر باید در این راه هزینه شود برای همه دانش آموزان بسیار مهم است. در همین راستا می خواهیم این مژده را با شما هنرجویان و علاقمندان به کراتین در میان بگذاریم که هزینه اولیه گذراندن دوره آموزش کراتین بسیار مناسب است و می توانید با سرمایه گذاری بسیار کم به صورت جداگانه در این آموزش شرکت کنید. برنامه درسی و کراتین متخصص. پرونده را تصویب کنید

آموزش کراتینه مو در اصفهان

بنابراین نیازی نیست نگران هزینه باشید و بچه ها می توانید این دوره را با پول کمی به پایان برسانید. اما توجه داشته باشید که هزینه آموزش کراتینه مو در مراکز مختلف متفاوت است و به طور کلی مراکزی که خدمات آموزشی ارائه می دهند از کیفیت و اعتبار بالاتری برخوردار هستند، معمولا هزینه بیشتری دریافت می کنند که هزینه شرکت در دوره ها نیز می باشد. راحت و مقرون به صرفه

قسمت آخر

آموزش کراتینه مو در مجموعه صورت ایران برای شما هموطنان عزیز با بهترین شرایط در شهرهای مختلف کشور انجام می شود و با قیمتی بسیار مناسب می توانید در دوره آموزشی این مرکز حضور یافته و از خدمات عالی آن بهره مند شوید.

ایران فیشال علاوه بر آموزش کراتینه مو، آموزش صورت، لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس را نیز ارائه می دهد و در صورت تمایل می توانید دوره های دیگری را نیز بگذرانید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات این مرکز، توصیه می کنیم وارد وب سایت ایران فیشال به آدرس اینترنتی: iranfacial.com شده و از طریق شماره تلفن تماس با این مرکز تماس بگیرید.


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «چقدر بدون تو این شهرو زیرو رو کنم»
شنبه 16 دی 1402 ساعت 5:34 | بازدید : 201 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

متن آهنگ مرتضی اشرفی چقدر بدون تو این شهرو زیرو رو کنم

ﭼﻘﺪر ﺑﺪون ﺗﻮ اﻳﻦ ﺷﻬﺮو زﻳﺮو رو ﻛﻨﻢ
ﭼﻘﺪر ﭘﻴﺮﻫﻨﻴﻮ ﻛﻪ ﺟﺎ ﮔﺬاﺷﺘﻰ ﺑﻮ ﻛﻨﻢ
ﺗﺎ ﻛﻰ دروغ ﺑﮕﻢ ﻫﻰ ﺑﻪ ﺧﻮدم ﻣﺮدی ﺑﺮام
زورم ﻧﻤﻴﺮﺳﻪ ﻣﻴﺨﻮام دوﺑﺎره ﺷﺮوع ﻛﻨﻢ
ﻣﻴﺪوﻧﻰ ﭼﻨﺪﺳﺎﻟﻪ ﻧﺨﻨﺪﻳﺪم
اﺷﺘﺒﺎه ﻛﺮدی ﭼﺮا ﺗﺎواﻧﺸﻮ ﻣﻦ ﻣﻴﺪم
ﺑﻌﺪ ﺗﻮ از آدﻣﺎ ﺗﺮﺳﻴﺪم
ﻫﺮﭼﻘﺪر ﮔﺬﺷﺖ ﭼﻘﺪ ﺑﺪ دﻳﺪم ﺑﺪﺑﻴﻨﻢ
راﺗﻮ ﺳﺪ ﻛﺮدم ﻧﺮی ﻫﺮ ﺑﺎر
ﺗﻮ دﻟﺖ ﺑﺎ ﻣﻦ ﻧﺒﻮد اﻧﮕﺎر
زدی ﺣﺮف رﻓﺘﻨﻮ ای وای
ﺑﻮی ﻣﻮﻫﺎﺗﻮ ﻣﻴﺪن دﺳﺘﺎم
راﺗﻮ ﺳﺪ ﻛﺮدم ﻧﺮی ﻫﺮ ﺑﺎر
ﺗﻮ دﻟﺖ ﺑﺎ ﻣﻦ ﻧﺒﻮد اﻧﮕﺎر
زدی ﺣﺮف رﻓﺘﻨﻮ ای وای
ﺑﻮی ﻣﻮﻫﺎﺗﻮ ﻣﻴﺪن دﺳﺘﺎم
ﻳﻪ دل ﻣﻴﮕﻪ ﭘﺎﺷﻢ ﺑﻴﺎم ﭘﻴﺸﺖ ﺣﺮف ﺑﺰﻧﻴﻢ
ﻳﻪ دل ﻣﻴﮕﻪ ﻧﺮو ﭼﻘﺪر زدش روﺗﻮ زﻣﻴﻦ
ﺑﻪ دل ﻣﻴﮕﻪ ﺑﺒﺨﺶ ﻫﺮﻛﺎری ﻛﻪ ﻛﺮده
ﻳﻪ دل ﻣﻴﮕﻪ ﺑﺮو دﻳﮕﻪ ﺑﺎﻫﺎت ﺳﺮده

 

 آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «چقدر بدون تو این شهرو زیرو رو کنم»


|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
آموزش آدرس دهی IP به سویچ سیسکو به زبان ساده
چهار شنبه 13 دی 1402 ساعت 9:56 | بازدید : 186 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

چگونه به پورت های سویچ سیسکو IP بدهیم؟ نحوه آیپی گذاشتن روی سویچ سیسکو چگونه است؟ شما برای اینکه بتوانید از طریق پروتکل Telnet یا SSH به سویچ متصل شوید حتما می بایست برای سویچ مورد نظر یک آدرس IP تعیین کنید .

بر خلاف بسیاری از دستگاه ها در سویچ های سیسکو IP پیشفرض وجود ندارد و شما می بایست آنرا بصورت دستی و یا اتوماتیک از طریق پورت کنسول برای اولین بار انجام داده تا در مراحل بعدی بتوانید به IP مورد نظر دسترسی داشته باشید

 

هر سویچ بطور قطع چندین پورت دارد که هر پورت برای خود تنظیماتی دارد ، در تنظیمات پیش فرض یک سویچ در حقیقت تمامی پورت ها در یک VLAN یا شبکه محلی مجازی قرار گرفته اند و جالب اینجاست بدانید که بصورت پیش فرض در سویچ ها این vlan درست شده و تمامی پورت ها عضو آن می باشند .

 

در صورتیکه بخواهید به یک سویچ آدرس دهی کنید شما می بایست به vlan مورد نظرتان آدرس دهی کنید که در حالت اولیه تمامی پورت های سویچ به یک vlan به نام vlan 1 متصل شده اند و شما می بایست برای آدرس دهی به سویچ به این vlan آدرس بدهید .

 

یادگیری دوره آموزش نتورک پلاس به عنوان پیشنیاز دوره های سیسکو توصیه می شود

 

توجه داشته باشید که یک vlan همانطور که از نامش پیداست صرفا بصورت منطقی وجود داشته و بصورت فیزیکی چیزی در سویچ وجود ندارد و جالب اینجاست بدانید که سویچ این vlan را به عنوان یک interface شناسایی می کند و برای سویچ یک قطعه فیزیکی محسوب می شود .

 

    برای آدرس دهی به این سویچ ابتدا به vlan 1 آدرس می دهیم :

 

Switch>enable

Switch#config terminal

Enter configuration commands, one per line. End with CNTL/Z.

Switch(config)#int vlan 1

Switch(config-if)#ip address 192.168.1.1 255.255.255.0

Switch(config-if)#no shut

%LINK-5-CHANGED: Interface Vlan1, changed state to up

%LINEPROTO-5-UPDOWN: Line protocol on Interface Vlan1, changed state to up

Switch(config-if)#^Z

 

    حال اگر بخواهیم به سویچ آدرس default gateway بدهیم از دستور زیر استفاده می کنیم :

 

Switch(config)#ip default-gateway 192.168.1.1

 

    دستور no shut مخفف دستور no shudown است و سویچ را به حالت operational‌یا عملیاتی در می آورد ، بصورت پیشفرض سویچ shutdown است. آموزش لینوکس ، برای یادگیری جامع و کامل سیسکو ، می توانید به دوره های آموزش سیسکو موجود در وب سایت مراجعه کنید.


|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
راهنمای خرید اسکنر + معرفی بهترین اسکنرهای موجود در بازار
جمعه 17 آذر 1402 ساعت 11:2 | بازدید : 747 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


در این راهنمای خرید اسکنر مدل های مختلفی را ارائه می دهیم که هر کدام برای اهداف متفاوتی استفاده می شوند. ما همچنین به شما می گوییم چه ویژگی هایی را هنگام خرید اسکنر در نظر بگیرید.

اسکنرها ابزارهای مفیدی برای ایجاد تصاویر دیجیتال از پروژه های کاغذی، ثبت رسیدها و فاکتورها و بایگانی سایر تصاویر و محتوای چاپ شده مانند عکس های قدیمی هستند. با اسکن تصاویر و برگه ها می توانید فضای مورد نیاز برای ذخیره ورق های چاپ شده را کاهش دهید.

همچنین می توانید تصاویر را دیجیتالی کرده و به راحتی در پلتفرم های مختلف به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید به راحتی یک رمز عبور برای محافظت از اسناد مهم تعیین کنید.

همانطور که می دانید گزینه های مختلفی برای خرید اسکنر وجود دارد. انواع مختلفی از اسکنرها وجود دارد که هر کدام برای کاربرد خاصی طراحی شده اند. به عنوان مثال، اسکنرهای بزرگ اداری قدرتمند یا مدل های مسافرتی قابل حمل. در این مقاله بهترین انواع اسکنر را که بر اساس بررسی های گسترده انتخاب شده اند به شما معرفی می کنیم. پس تا انتهای این راهنمای خرید اسکنر با ما همراه باشید.

راهنمای خرید اسکنر

قبل از معرفی بهترین اسکنرهای موجود در بازار، خوب است نکاتی را که قبل از خرید اسکنر باید به آن توجه کنید، در نظر بگیرید. به طور کلی دو نوع اسکنر وجود دارد: اسکنرهای اداری و اسکنرهای دستی. اسکنر اداری برای افرادی مناسب است که روزانه تصاویر و اسناد زیادی را اسکن می کنند.

برای افرادی که تمایل به اسکن چند فایل در هفته دارند، یک اسکنر قابل حمل و نسبتا سبک می تواند گزینه خوبی باشد. به غیر از این نکات دیگری نیز وجود دارد که باید در این راهنمای خرید اسکنر به آنها اشاره کنیم.

تایپ کنید

اسکنرهای اداری بزرگ هستند و به پریز دیواری نیاز دارند. در نتیجه برای جابجایی و حمل و نقل مناسب نیستند. اکثر این اسکنرها دارای یک تغذیه کننده خودکار اسناد (ADF) هستند که برای پردازش اسناد انبوه طراحی شده است. در مقابل، اسکنرهای قابل حملی وجود دارند که با باتری یا اتصال USB کار می کنند. این اسکنرها قابل حمل و مقرون به صرفه هستند، اما اسکن آنها کمی زمان می برد.

سرعت اسکن

هنگام خرید اسکنر با هر برندی، مانند اسکنر eVision یا اسکنر کانن، مطمئن شوید که اگر روزانه اسکن زیادی انجام می دهید، به دنبال مدلی با تعداد صفحات بالا (PPM) باشید که به معنای اسکنر بالاتر است. سرعت؛ در این صورت بهتر است از یک عدد 2 رقمی استفاده کنید. به طور معمول، این رقم برای صفحات سیاه و سفید و رنگی به طور جداگانه بیان می شود.

وضوح

وضوح تصویر اسکن شده را مشخص می کند. به دنبال اسکنر با وضوح 300 نقطه در اینچ (DPI) باشید که بهترین تعادل سرعت و دقت را ارائه می دهد. اگر می خواهید با بالاترین وضوح ممکن اسکن کنید، به دنبال دستگاهی با وضوح 600 dpi باشید.

دوبار اسکن کنید

اسکنرهای دوبلکس  آوافرهنگ می توانند پشت و جلوی کاغذ را به طور همزمان اسکن کنند، بدون نیاز به تعویض کاغذ. اگر اغلب به صفحات رو به جلو و عقب نگاه می کنید، این ویژگی می تواند به شما کمک کند.


|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
آهنگ جدید امیرعباس گلاب به نام خوشبخت خوشبختیم یه دریا یه دنیا یه آسمون
شنبه 11 آذر 1402 ساعت 5:15 | بازدید : 903 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

متن آهنگ خوشبخت خوشبختیم یه دریا یه دنیا یه آسمون امیرعباس گلاب

خوشبختِ خوشبختیم؛ یه دریا… یه دنیا… یه آسمون!!♪!
من، عاشقِ این عشقم!♪!
وابسته به چشماتم…!♪!

 https://musicdel.ir/single-tracks/54233/


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
انواع نگهدارنده برای صنایع غذایی
دو شنبه 6 آذر 1402 ساعت 11:23 | بازدید : 501 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


سرآشپزها و تولیدکنندگان مواد غذایی از طیف گسترده ای از نگهدارنده های غذایی برای افزایش ماندگاری و بهبود نگهداری مواد غذایی مختلف استفاده می کنند. بسیاری از مواد نگهدارنده مانند نمک و شکر طبیعی هستند و اغلب در نگهداری میوه های کنسرو شده و همچنین انواع سبزیجات کنسرو شده یا شیشه ای استفاده می شوند. این دو ماده رایج ترین مواد نگهدارنده هستند که کاربردهای متعددی در تولید مواد غذایی دارند. اما به طور کلی در صنایع غذایی، نگهدارنده ها به دو دسته اصلی آنتی اکسیدان ها و ضد میکروبی ها (ضد میکروبی ها) تقسیم می شوند. این دو دسته حاوی مواد نگهدارنده طبیعی و مصنوعی هستند. با پیشگامان شیمی همراه باشید.

تولیدکنندگان از مواد نگهدارنده مختلف در صنایع غذایی برای تازه و پایدار نگه داشتن مواد غذایی و همچنین افزایش عمر مفید آن و جلوگیری از فساد طبیعی استفاده می کنند. هدف از همه این اقدامات جلوگیری از رشد انواع میکروارگانیسم ها از جمله قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها در غذا است. اگر مواد نگهدارنده اضافه نشود، غذا به دلیل قرار گرفتن در معرض شرایط مختلف، مستعد رشد میکروب های بیماری زا می شود. در واقع اکثر غذاها شرایط خوبی را برای رشد میکروارگانیسم ها فراهم می کنند. بنابراین حفظ وضعیت سالم غذا یکی از شروط اصلی تولید است.

ضد میکروبی

مواد ضد میکروبی یا ضد میکروبی اغلب در ترکیب با سایر روش های نگهداری مانند سرد کردن برای جلوگیری از رشد فساد و میکروارگانیسم های بیماری زا در صنایع غذایی استفاده می شوند. سدیم کلرید یا نمک احتمالا قدیمی ترین عامل ضد میکروبی است. اسیدهای آلی که شامل اسید استیک، اسید سوربیک، اسید پروپیونیک، اسید بنزوئیک و به طور کلی PH پایین است، برای مبارزه با رشد میکروارگانیسم ها استفاده می شود. دی اکسید گوگرد و سولفید برای کنترل رشد میکروارگانیسم ها در محصولات میوه استفاده می شود. نیسین (برای مهار رشد باکتری ها) و ناتامایسین (در برابر کپک و مخمر) نگهدارنده هایی هستند که توسط میکروارگانیسم ها تولید می شوند.

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها  از انواع مواد نگهدارنده نقش مهمی در صنایع غذایی دارند. اکسیداسیون محصولات غذایی شامل افزودن یک اتم اکسیژن یا حذف یک اتم هیدروژن از یک مولکول شیمیایی در غذا است. دو نوع اصلی اکسیداسیون که به فساد مواد غذایی کمک می کنند عبارتند از خوداکسیداسیون اسیدهای چرب غیراشباع و اکسیداسیون کاتالیز شده توسط آنزیم. محصولات اتواکسیداسیون رادیکال های آزاد نامیده می شوند که ترکیبات بسیار واکنش پذیری هستند. این ترکیبات باعث ایجاد طعم و بوی نامطبوع در غذا می شوند. آنتی اکسیدان ها می توانند با واکنش با رادیکال های آزاد (جذب کننده های رادیکال آزاد) سرعت خود اکسیداسیون را کاهش دهند. بنابراین از فساد مواد غذایی جلوگیری می کنند. برخی از آنتی اکسیدان ها عبارتند از:


توکوفرول طبیعی (مشتق ویتامین E)

ترکیبات مصنوعی هیدروکسی آنیزول بوتیله (BHA).

هیدروکسی تولوئن (BHT)

بوتیل هیدروکینون سوم (TBHQ)

محصولات مراقبتی طبیعی برای صنایع غذایی

نمک، یکی از محبوب ترین نگهدارنده های طبیعی در صنایع غذایی، سال هاست که به عنوان نگهدارنده خانگی برای نگهداری گوشت خام استفاده می شود. نمک از طریق فرآیندی به نام اسمز به جذب رطوبت از گوشت و سایر غذاها کمک می کند. به این روش (نمک) اغلب گوشت جوشان گفته می شود. علاوه بر نمک، از برخی مواد غذایی مانند رزماری، سرکه و روغن نیز می توان به عنوان نگهدارنده طبیعی استفاده کرد. روش های طبیعی نگهداری مواد غذایی، مانند انجماد یا خشک کردن، در میان آشپزهای خانگی رایج است. غذاهای کنسرو شده و ترشی نیز بهترین روش های نگهداری هستند که برای افزایش ماندگاری انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرند.

نگهدارنده های مصنوعی در صنایع غذایی

نیترات ها و نیتریت ها نگهدارنده های مصنوعی رایج در صنایع غذایی هستند که از کلرید سدیم طبیعی موجود در نمک خوراکی ساخته می شوند. این ترکیبات در بسیاری از گوشت های فرآوری شده، از جمله گوشت های بسته بندی شده که در وعده های غذایی روزمره، سوسیس، ژامبون و بیکن استفاده می شود، یافت می شود. یکی از عملکردهای این ترکیبات جلوگیری از رشد باکتری کشنده کلستریدیوم بوتولینوم در فرآورده های گوشتی است.

شکر نیز یکی از نگهدارنده های رایج و طبیعی در صنایع غذایی است که اغلب برای افزایش ماندگاری دسرها و غذاهای شیرین مانند کنسرو میوه یا آب نبات استفاده می شود. اما گاهی اوقات شربت ذرت جایگزین شکر طبیعی می شود تا به عنوان یک شیرین کننده و نگهدارنده ارزان قیمت عمل کند. آنتی اکسیدان هایی مانند هیدروکسی آنیزول بوتیله و هیدروکسی تولوئن بوتیله نیز نگهدارنده های مصنوعی هستند.

سوالات متداول در مورد نگهدارنده های غذایی

1- آیا تمامی مواد نگهدارنده مورد استفاده در صنایع غذایی سرطان زا هستند؟

شواهد نشان می دهد که بیشتر نگهدارنده ها و افزودنی ها سرطان زا نیستند. برعکس، چاقی عامل اصلی سرطان و بسیاری از بیماری های دیگر است. با این حال، مهم است که بدانید غذاهای فرآوری شده با افزودنی های بیشتر اغلب کمتر سالم هستند و باید به حداقل برسند.

2- مضرات مواد نگهدارنده چیست؟

در مورد اثرات مواد نگهدارنده بر سلامتی بحث های زیادی وجود دارد. مصرف مداوم و بیش از حد مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده باعث ضعیف شدن بافت قلب می شود که برای سالمندان بسیار خطرناک است. افزودنی های غذایی حاوی BHA و BHT می توانند باعث سرطان شوند.

3- آیا مواد نگهدارنده طبیعی مانند نمک مضر محسوب می شوند؟

اگرچه نگهدارنده های طبیعی مواد نگهدارنده خوبی هستند، اما تعداد زیاد آنها می تواند باعث بیماری قلبی، بیماری خودایمنی، پوکی استخوان و بیماری کلیوی شود.

4- نگهدارنده های رایج مواد غذایی کدامند؟

نگهدارنده های رایج در صنایع غذایی عبارتند از بنزوئیک اسید، سوربات کلسیم، اسید اریتوربیک، نیترات پتاسیم و بنزوات سدیم.

5- آیا نگهدارنده مواد غذایی خوبی هستید؟

پروپیونات کلسیم به عنوان بهترین نگهدارنده و تقویت کننده شناخته شده است. این ماده از رشد کپک ها و باکتری ها جلوگیری می کند و ماندگاری محصولات نان را افزایش می دهد.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
اهمیت تمیزی دندان ها در جلوگیری از بیماری های دهان و دندان
دو شنبه 6 آذر 1402 ساعت 10:56 | بازدید : 206 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

 

بیماری های دهان و دندان از جمله مشکلات شایع در جامعه هستند که می توانند تأثیرات جدی بر روی سلامت عمومی فرد داشته باشند. از جمله عوامل مهم در جلوگیری از بیماری های دهان و دندان، تمیزی مناسب دندان ها و دهان است. در این مقاله، به بررسی اهمیت تمیزی دندان ها در جلوگیری از بیماری های دهان و دندان می پردازیم و تأثیر آن را بر روی سلامت دهان و عمومی بیماران بررسی می کنیم.

 

۱. پیشگیری از پوسیدگی دندان:

تمیزی منظم دندان ها به وسیله مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و معجون دندان حاوی فلوراید می تواند به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک کند. پوسیدگی دندان به وجود آمدن تخریب در ساختار دندان ها منجر شده و می تواند منجر به دردها، عفونت ها و از دست دادن دندان ها شود.

 

۲. کاهش ریسک عفونت های لثه:

تمیزی دندان ها و لثه به وسیله مسواک زدن و استفاده از نخ دندان می تواند به کاهش ریسک عفونت های لثه مانند التهاب لثه و عفونت های باکتریایی کمک کند. این بیماری ها می توانند منجر به خونریزی لثه، تورم و درد در منطقه دهان شوند و در صورت عدم درمان، باعث ایجاد مشکلات جدی تری مانند ضعف لثه و از دست دادن دندان ها شوند.

 

۳. پیشگیری از بوی بد دهان:

تمیزی دندان ها و دهان به وسیله مسواک زدن و شستشوی دهان می تواند به کنترل بوی بد دهان و افزایش اعتماد به نفس شما در تمامی مجالس دوستانه و نیز محل کار کمک کند. تجمع باکتری ها و ذرات غذایی در دهان می تواند منجر به تولید ترکیبات بوزای بد شود. با تمیز نگه داشتن دندان ها و دهان، بوی بد دهان کاهش می یابد و افزایش اعتماد به نفس فرد در تعاملات اجتماعی و حرفه ای را ایجاد می کند.

 

۴. ارتباط با سلامت عمومی:

تمیزی دندان ها و دهان تأثیر مستقیمی بر سلامت عمومی فرد دارد. برخی بیماری های دهان و دندان، می توانند تأثیرات جدی بر سلامت کلی بدن داشته باشند. به عنوان مثال، بیماری های لثه می توانند با عفونت های باکتریایی مرتبط باشند و احتمالاً به بیماری های قلبی، دیابت، و مشکلات تنفسی مرتبط شوند. علاوه بر این، بیماری های دهانی مانند ترک ها و التهاب های لثه می توانند منجر به درد و عدم راحتی دهانی شوند، که این موضوع می تواند بر کیفیت زندگی فرد تأثیر منفی بگذارد.

 

نتیجه گیری

تمیزی مناسب دندان ها و دهان از اهمیت بسیاری برخوردار است. با رعایت بهداشت دهان و استفاده منظم از مسواک، نخ دندان و معجون دندان، می توان از بیماری های دهان و دندان پیشگیری کرده و سلامت دهان و عمومی را حفظ نمود. همچنین، مراجعه منظم به دندانپزشک و انجام تمیزی دندان ها و درمان های لازم نیز برای حفظ سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که سلامت دهان، بخشی اساسی از سلامت کلی بدن است و دقت به تمیزی دندان ها به عنوان یک عادت روزانه می تواند به بهبود کیفیت زندگی و رفاه عمومی کمک کند. وب سایت دندانپزشکی لبخند به شما امکان میدهد که بهترین دندانپزشکان تهران یا سایر شهرهای کشور را بشناسید و خدمان دندانپزشکی مناسبی را دریافت کنید.


|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
دولت قبرس جنوبی
یک شنبه 28 آبان 1402 ساعت 4:53 | بازدید : 256 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


پس از خروج از مستعمره بریتانیا در سال 1960، جزیره قبرس دستخوش تغییرات زیادی شد که در نهایت منجر به این شد که دولت قبرس جنوبی دولتی جدا از قسمت شمالی جزیره باشد. این تغییرات شامل موارد زیر بود:

استقلال سیاسی: پس از 300 سال استعمار بریتانیا، قبرس به یک کشور مستقل تبدیل شد. این امر منجر به افزایش احساسات ملی و هویت قبرسی در میان جمعیت شد. اما در این دوره، بریتانیا سیاستی را اتخاذ کرد که دو جمعیت اصلی جزیره، ترک‌ها و یونانی‌ها را بیشتر تقسیم کرد.

یکی از اقدامات مهم انگلستان در این زمینه ایجاد دو جامعه مجزا برای ترک ها و یونانیان بود. در نتیجه، دو نظام آموزشی مجزا، دو نظام حقوقی و دو نظام سیاسی متفاوت پدید آمدند. این امر به تدریج روابط دو جامعه را تحت الشعاع قرار داد و بین آنها شکاف و اختلاف ایجاد کرد.

بریتانیا نیز سیاستی را اتخاذ کرد که هویت ملی یونانی را در قبرس euromy تقویت کرد. این کار از طریق کلیسای ارتدکس یونان و آموزش به زبان یونانی انجام شد این سیاست باعث شعله ور شدن ناسیونالیسم یونانی در قبرس شد و به تدریج تنش بین یونانی ها و ترک ها را افزایش داد. برخی از مورخان و تحلیلگران معتقدند که انگلستان در ایجاد و تشدید شکاف بین قبرس ترک و یونان نقش داشته است. آنها استدلال می کنند که بریتانیا از این تقسیم برای حفظ نفوذ خود در منطقه استفاده کرد.


جدایی قبرس و جدایی دولت قبرس شمالی از دولت قبرس جنوبی: در سال 1974 ترکیه به قبرس حمله کرد تا ارتش یونان را از کشتن مردم ترک زبان باز دارد. این امر منجر به ایجاد دو کشور قبرس شمالی (تحت حمایت ترکیه) و قبرس جنوبی (تحت کنترل دولت قبرس) شد.

الحاق قبرس جنوبی به اتحادیه اروپا: قبرس در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوست. این در حالی است که قبرس شمالی بخشی از اتحادیه اروپا نیست، اما کل جزیره از نظر جغرافیایی بخشی از قاره اروپا محسوب می شود.

دولت قبرس جنوبی یک جمهوری پارلمانی است. رئیس جمهور رئیس دولت و نخست وزیر رئیس دولت است.

انتخاب رئیس جمهور قبرس جنوبی

رئیس جمهور حکومت قبرس جنوبی توسط مردم برای مدت پنج سال انتخاب می شود. رئیس جمهور رئیس دولت قبرس و رئیس نیروهای مسلح این کشور است.

پارلمان قبرس جنوبی

پارلمان قبرس یک مجلس قانونگذاری متشکل از 80 عضو است. نمایندگان مجلس برای یک دوره پنج ساله انتخاب می شوند.

دولت قبرس جنوبی

دولت قبرس توسط نخست وزیر و شورای او اداره می شود. نخست وزیر توسط رئیس جمهور کشور منصوب می شود و اعضای شورای وزیران توسط رئیس جمهور کشور انتخاب می شوند.

احزاب سیاسی قبرس جنوبی

دولت قبرس جنوبی دارای چندین حزب سیاسی است. دو بخش اصلی قبرس عبارتند از:

حزب محافظه کار دموکراتیک (DILY)

حزب سوسیال دموکرات قبرس (AKEL)

قانون اساسی و ساختار سیاسی قبرس جنوبی

قانون اساسی قبرس در 16 اوت 1960 به تصویب رسید. به دو بخش اصلی تقسیم می شود:

بخش اول: اصول کلی

بخش دوم: حقوق و آزادی های اساسی

قسمت اول

بخش اول قانون اساسی قبرس اصول کلی حکومت قبرس را تعریف می کند. این کلمات عبارتند از:

جمهوری بودن: قبرس یک جمهوری آزاد و مستقل است.

فدراسیون: قبرس یک جمهوری فدرال است که از دو بخش یونان و ترکیه تشکیل شده است.

تفکیک قوا: قدرت در قبرس به قوه مقننه، مجریه و قضایی تقسیم می شود.

حقوق و آزادی های اساسی: حقوق و آزادی های اساسی در قبرس تضمین شده است.

قسمت دوم

بخش دوم قانون اساسی قبرس حقوق و آزادی های اساسی شهروندان قبرس را تعریف می کند. این حقوق و آزادی ها عبارتند از:

حق زندگی

حق آزادی بیان

حق آزادی تشکل

حق آزادی مذهب

حقوق مالکیت

حق برابری

با تمام این اوصاف، مشکلاتی بین ترک‌ها و یونانی‌زبان‌های ساکن در جزیره وجود داشت که منجر به درگیری‌های نظامی بین یونانی‌ها و ترک‌ها در سال ۱۹۶۳ شد که در نتیجه این درگیری‌ها، جزیره به دو بخش شمالی و شمالی تقسیم شد. جنوب. قطعات.

وضعیت سیاسی و حکومت در قبرس جنوبی

قبرس جنوبی کشوری دموکراتیک است. این کشور دارای نظام حقوقی مستقل است و آزادی بیان و تجمع در آن تضمین شده است.


|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ساده ترین راه برای تهیه موچی (آب نبات ژاپنی) در خانه
یک شنبه 7 آبان 1402 ساعت 7:37 | بازدید : 2046 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


شاید نام موچی را شنیده باشید. موچی یک دسر خوشمزه و پرطرفدار است که منشا آن کشورهای آسیای شرقی است و در ژاپن و کره به طور گسترده در دسترس است. شیرینی موچی از آرد گندم یا برنج تهیه می شود و خمیری و بسیار نرم با بافتی بسیار نرم و متمایز است که آن را از سایر شیرینی ها و دسرها متمایز می کند.

برای تهیه موچی نیازی به اجاق گاز ندارید و مواد اولیه آن ساده است. در این مقاله طرز تهیه موچی را مرحله به مرحله از سایت کارمادئو به شما آموزش می دهیم.

موچی چیست؟

موچی یکی از شیرینی‌های معروف و پرطرفدار ژاپنی است که اغلب برای استقبال از سال نو و شب کریسمس موچی‌های رنگارنگ و متنوع درست می‌کنند، زیرا به اعتقاد آنها حالت خمیری و کشیده آن نمادی از طول عمر و باورهای قدیمی است. در اساطیر اعتقاد بر این است که پینه دوزان و نگهبانان سفید دارای قدرت معنوی هستند. موچی انواع مختلفی دارد و در طعم ها و رنگ های مختلفی ساخته می شود.

موچی یک دسر شیرین است و معمولا با شکلات، مارمالاد، میوه و آجیل پر می شود. شکل اصلی این دسر گرد و ساده است اما می توانید آن را با مدل های دیگر هم درست کنید. در این مقاله از کارمادیو تجهیزات مورد نیاز و نحوه آشپزی آن را شرح خواهیم داد.

مواد تشکیل دهنده دسر موچی

دو فنجان آرد موچی (چسبیده)

دو سوم فنجان آرد گندم

دو سوم پیمانه پودر قند

نظر شما در مورد 35 گرم چیست؟

170 گرم از این

طرز تهیه کوکی های موچی آسان

درجه نخست

آرد، چی و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کرده و دو یا سه بار از صافی رد کنید.

فاز دیگر

پودر قند را به مخلوط آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به طور یکنواخت پخش و با هم ترکیب شوند.

سطح سوم

شیر را کم کم و آهسته به خمیر اضافه کنید و مدام هم بزنید تا گلوله ای نباشد. به هم زدن ادامه دهید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم

تابه نچسب را روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را در قابلمه بریزید و با لیسک هم بزنید تا غلیظ شود. مواد را حدود 10-15 دقیقه روی آتش بگذارید و در این مدت نباید هم زدن را قطع کنید.

مرحله پنجم

کره را بیرون از یخچال بگذارید تا به دمای محیط برسد و کمی آب شود. تابه را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود. کره را به خمیر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله ششم

پس از فرم گرفتن خمیر، آن را به سطح صاف منتقل کنید و خوب ورز دهید تا حالت کشسانی پیدا کند. در این مرحله سریع کار کنید تا مواد در معرض هوای زیاد قرار نگیرند.

گام هفتم

آرد ذرت را روی یک سطح صاف یا سینی بپاشید و آرد را روی آن بریزید. سپس با وردنه خمیر را به شکل دایره منظم (به همان قطر) باز کنید.

مرحله هشتم

خمیر را با قالب یا فنجان فلزی شکل دهید. شما خودتان شکل قالب را تعیین می کنید، اما شکل گرد بیشتر در هنگام ساخت موچی رایج است.

آماده سازی برای پر کردن

می توانید از انواع آجیل، نوتلا، خامه، میوه تازه و غیره استفاده کنید. در فیلینگ موچی هر کدام از این مواد فیلینگ را به مقدار دلخواه بین خمیر موچی قرار دهید و آن را مانند کیسه بپیچید.

مرحله نهایی

موچی را در لیوان های کاغذی یکبار مصرف بریزید و در یک کاسه قرار دهید. روی موچی را با سلفون بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

این مقدار مواد حدود 10 موچی با اندازه متوسط ​​به شما می دهد و 30-40 دقیقه از وقت شما را می گیرد.

دستورالعمل تهیه موچی

1- اگر می خواهید موچی رنگ دیگری درست کنید، می توانید قبل از اضافه کردن شیر، رنگ خوراکی را به شیر اضافه کنید و سپس به آرد اضافه کنید. با این روش رنگ به راحتی پخش می شود و نیازی به ورز دادن زیاد نیست.

2- مهمترین عوامل در تهیه خمیر موچی خاصیت ارتجاعی و نرمی خمیر است. این بستگی به ورز دادن مناسب خمیر و کیفیت آرد مصرفی دارد.

3- برای تهیه موچی شکلاتی به جای 10 گرم آرد موچی پودر کاکائو اضافه کنید. سایر مراحل مانند مرحله ساده موچی که در بالا ذکر شد را دنبال کنید.

4- تهیه موچی با شیر توت فرنگی یکی از روش های جذاب تهیه موچی است، موچی صورتی و خوشمزه می دهد، نیازی به استفاده از رنگ های مصنوعی نیست و طعم بهتری دارد. برای تهیه شیر توت فرنگی، مقداری توت فرنگی را له کرده و با شیر مخلوط کنید یا می توانید از آنها به عنوان جایگزین شیر استفاده کنید.

5- به جای آرد موچی از آرد برنج استفاده نکنید زیرا کیفیت آرد برنج چسبنده را نخواهد داشت.

6- پارچه را در معرض جریان هوا قرار ندهید. اگر به اندازه کافی سریع نیستید، در هر مرحله روی خمیر را بپوشانید تا از خشک شدن آن جلوگیری کنید و خاصیت ارتجاعی آن حفظ شود.

7- بهترین زمان نگهداری موچی یک روز در ظرف در بسته است. بهتر است برای هر وعده به اندازه کافی آماده شود تا مرغوب و تازه باشد.

8- بهترین فیلینگ برای موچی مخلوط خامه، شکلات و میوه است. انبه، هلو، موز و توت فرنگی از میوه های محبوب برای پر کردن موچی هستند.

آخرین کلمه

در مقاله بالا طرز تهیه موچی ژاپنی خوشمزه در خانه را توضیح می دهیم. توصیه می کنیم تجربه تهیه و لذت بردن از طعم های مختلف را از دست ندهید. این دسر به دلیل محبوبیتی که دارد دستور پخت سختی ندارد و مواد اولیه آن تقریبا ساده و مقرون به صرفه است. خواندن مقاله طرز تهیه شله زرد برای 4 نفر + نکات طلایی و بهترین طرز تهیه این غذای خوشمزه ایرانی در خانه توصیه می شود.


|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی سال ۱۴۰۱
سه شنبه 2 آبان 1402 ساعت 9:33 | بازدید : 27110 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

 

مرور کنید: درسهایی که همان روز در کلاس خوانده را با هم مرور کنید. پیش از ادامه به یک نکته مهم توجه کنید: بهتر است هنگام آموختن زبان انگلیسی، زبان گوشی خود را نیز به انگلیسی تغییر دهید تا بیشتر در آن غرق شوید و تمرکز بیشتری بر زبانآموزی داشته باشید. کودکانی که علاوه بر زبان مادری، به زبانی دیگر مسلط هستند خلاقیت و انعطاف پذیری بیشتری در مقایسه با سایر هم سن و سالان خود دارند. وقتی کتاب داستانی را میخوانید، کلمات جدیدی را در متن میبینید که باعث میشود آنها را با درک موقعیت یاد بگیرید درست مانند زبان مادریتان. همچنین کتاب شامل آموزش انواع مهارت های زبان است به همین دلیل بسیار کاربردی خواهد بود. برنامههایی که در قسمت قبل معرفی شدند، برنامههایی بودند که به آموزش زبان میپرداختند. برخلاف اپلیکیشنهایی که تا کنون معرفی کردیم، این اپلیکیشن روشی آسان برای آموزش گرامر انگلیسی به کودکان و نحوه استفاده از آنها در جمله به شمار میرود.

اما در اینجا، برنامههایی را معرفی خواهیم کرد که به صورت حرفهای به آموزش زبان انگلیسی پرداختهاند و ما هم سعی کردیم بهترین اپلیکیشنهای آموزش زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم. آنها نمیتوانند توجه ما را به خود جلب کنند. هرچند که در نسخه رایگان هم اجازه دانلود درسها به شما داده میشود، اما برای استفاده از آنها باید حتما به اینترنت متصل باشید. جالب اینکه همه لغات بر اساس تصاویر آموزش داده میشوند. جالبتر آنکه از زبان فارسی هم پشتیبانی میکند و شما میتوانید با معنای لغات نیز آشنا شوید و با خود نرمافزار هم سادهتر و بهتر کار کنید. مهمتر آنکه این برنامه در تلاش است تا تمرین روزانه زبانآموزی را به یک عادت تبدیل کند. واقعیت این است که اغلب زبانآموزان ایرانی پیش از شروع به صحبت درباره هر چیزی، در ابتدا آن قدر مقدمه چینی میکنند که در نهایت ممکن است یادشان برود چه میخواستند بگویند و یا این که دیگر فرصتی برای صحبت برایشان باقی نماند. مزایای زیادی از جمله افزایش مهارت و توانایی روان صحبت کردن زبانی دیگر با شروع زود هنگام آموزش زبان به کودکان وجود دارد مطالعات نشان می دهدکه آموزش زبان دوم به کودکان در سنین پایین تر باعث بهبود مهارت های شناختی آنها هم می شود.

این اپلیکیشن، همانطور که از اسمش پیداست، برای تقویت و تمرین مهارت صحبت کردن تهیه شده است و ویژگیهای متعددی دارد. بعد از عبور از سطوح اولیه و آشنا شدن با اپلیکیشن، در صورتی که آن را قابلاعتماد و خوب یافتید، میتوانید نسخه کامل آن را خریداری کنید تا با آن زبان انگلیسی خود را دستمزد تدریس خصوصی زبان انگلیسی تقویت کنید. هر یک از سطوح کتاب آموزش انگلیسی کودکان از 10 فصل تشکیل شدهاند و هر فصل نیز دارای 6 درس با موضوعات مختلف و متنوع در زمینه موضوعات روزمره هستند که باعث تقویت هر چهار مهارت زبان انگلیسی، در زبان آموزان و کودکان میشوند. البته این برنامه چندان وارد سطوح حرفهای زبان نمیشود و برای آن، باید به صورت تخصصیتری آموزش انگلیسی را دنبال کنید. در بسیاری از دانشگاهها و مدارس، این اپلیکیشن به عنوان یک سیستم مکمل برای تدریس زبان استفاده میشود. به عنوان مثال، شما به عنوان والدین کودک میتوانید هر روز بعد از مدرسه یا کلاس آموزش زبان انگلیسی فرزندتان، یک بازی انگلیسی با او انجام دهید و یا قبل از اینکه کودکانتان بخوابد، یک داستان انگلیسی برای او بخوانید.

نشان دهید و اجازه دهید او نیز احساس محبتش را به شما نشان دهد. مثلاً: با اشاره کردن به اشیای مختلف معادل انگلیسی آن را نام برده و از او بخواهید که آن را تکرار کند. فراگیری زبان دوم به یادگرفتن هر زبانی علاوه بر زبان مادری اشاره دارد. فلش کارت ها روشی عالی برای آموزش و اصلاح واژگان هستند و بازی های مختلفی وجود دارد که می توانید با فلش کارت بازی کنید، مانند فلش کارت حافظه. اگر در درک محتوا و مقالات انگلیسی مشکل دارید می توانید از این سری کتاب ها استفاده کنید تا مشکل شما مرتفع شود. این کتاب مقدماتی برای کودکان 5 تا 7 ساله در نظر گرفته شده است. کتاب داستان یکی دیگر از روش های آموزش زبان انگلیسی به کودکان است. این شبکه اجتماعی بزرگ هزاران کانال آموزش زبان انگلیسی دارد که می توانید از آنها برای یادگیری استفاده کنید. این اپلیکیشن دارای یک شبکه اجتماعی برای زبانآموزان در تمام جهان است که ارتباط و دوستیابی برای یادگیری بهتر و عمیقتر را ممکن کرده است. برنامه Duolingo در گوگل پلی دارای امتیاز 4.5 از 5.0 می باشد که تا به این لحظه 10,000,000 - 50,000,000 بار دانلود شده است.

با این حال، هیچ چیزی مانند گفتن اینکه در حال یادگیری زبان دیگری برای حمایت از فرزندتان هستید، فشار را بر شما تحمیل می کند، بنابراین آن را برای خودتان نگه دارید. این کار با پخش ویدیوهای کوتاه ضبطشده از آدمهای عادی کشوری که شما در حال آموختن زبان آن هستید، در بین دروس انجام میگیرد. این اپلیکیشن که از سال ۲۰۱۰ کار خود را آغاز کرده، از آن زمان به سرعت رشد کرده و در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون کاربر ثابت در ۱۸۹ کشور جهان دارد. این متد تا به حال در ایران و خارج از کشور (بیشتر خارج از کشور) ۶۰ هزار فروش رفته است و هر ۶۰ هزار مورد را شگفت زده کرده است. عجیب است، اما به خاطر عدم جذابیت درسها و تکالیف است. اپلیکیشن زبان انگلیسی Pimsleur همچنین حالتی برای یادگیری در طول رانندگی دارد، که به شما این اجازه را میدهد بدون نگاه کردن به صفحه گوشی درسها را بیاموزید. در ماشین و حین رانندگی به اخبار زبان انگلیسی گوش دهید و در منزل فیلم انگلیسی ببینید. در ابتدا شما زبان مورد نظر خود را انتخاب میکنید و بعد به درسهای صوتی ۳۰دقیقهای گوش خواهید کرد (که قابلدانلود و سازگار با الکسا هستند).

این یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی است که بر مبنای سیستم آموزش زبان انگلیسی به صورت شهودی طراحی شده است و همین امر باعث شده که یادگیری با آن لذتبخشتر شود. و توانایی برقراری ارتباط بیشتر کلید مفیدتر و سرگرم کننده تر کردن یادگیری یک زبان خارجی است. اما خب صحبت کردن به زبان انگلیسی آن هم بدون هیچ عیب و نقصی همیشه جزء چالشهای مهمی بوده که افراد با آن دست و پنجه نرم میکنند. همچنین امکان پایش وضعیت کاربر در آن گنجانده شده است و ویدئوهای آموزشی هم میتوانند تأثیر مطلوبی روی بهبود مهارتهای شنیداری داشته باشند. در ضمن، دروس ارائهشده در آن، به دو سطح آسان و دشوار تقسیم شدهاند که میتوانند به شما در حرفهایتر شدن کمک زیادی کنند. در ضمن، در نسخه کامل دو نوع آموزش دیگر نیز به شیوههای یادگیری افزوده خواهند شد. اما این به خاطر استفاده آن از روش غوطهوری در آموزش زبان است، و در صورتی که به تمرین و یادگیری ادامه دهید، خواهید دید که اثر فوقالعادهای خواهد داشت. طی تحقیقات منتشرشده، یک دوره ۲۲ساعته این اپلیکیشن، نتیجهای معادل یک ترم کلاس زبان را به دنبال خواهد داشت. زبان رمان منعکس کننده مشکلات ارتباطی کریستوفر به دلیل آسپرگر است.

شاید کار با ممرایز در ابتدا اندکی مشکل باشد؛ چرا که بار درک مطالب و نکات بر دوش زبانآموز است و هیچ ترجمهای صورت نمیگیرد. کار با رزتا استون شاید در ابتدا تا حدودی اعصابخردکن و سخت به نظر برسد. همچنین در صورت استفاده از نسخههای مختلف رزتا استون بر روی پلتفرمهای مختلف، از طریق همگامسازی فرآیند آموزشی خود میتوانید به سادگی از هر جایی خودآموزی را ادامه دهید. به همین خاطر هم به دقت بالایی برای یادگیری درست و کامل نیاز دارد، تا فرد نکات مهم را کشف و خودآموزی کند. این طبقهبندیها باعث میشوند که افراد با توجه به نیاز خود دانش خود را گسترش دهند. این اپلیکیشن بیشتر برای افرادی با سطح متوسط به بالا طراحی شده است و باعث میشود که مهارت نوشتن خود را به میزان زیادی افزایش دهید. بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی، شنیدن و تکرار مکالمات است. با استفاده از مقیاس جهانی انگلیسی، نمرات بین ۱۰ تا ۹۰ است و نمره مورد قبول بین ۵۰ تا ۶۰ است. اگر هزینه ماهی ۱۰ دلار را پرداخت نکنید، مجبورید بین هر دو درس ۱۰ ساعت فاصله بیندازید. درسهای این برنامه برای موقعیتهای متفاوت طبقهبندی شدهاند، و فقط به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تمرین در روز نیاز دارند.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
6 دلیل برای ایجاد سایت وردپرسی
دو شنبه 1 آبان 1402 ساعت 17:52 | بازدید : 11876 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


اول از همه با هم نگاهی به گزارش های مربوط به وردپرس می اندازیم که چند درصد از وب سایت های دنیا از وردپرس استفاده می کنند و از بین این سایت ها که سایت های محبوب و پرطرفداری هستند که از وردپرس استفاده می کنند یا نه.

توجه داشته باشید که بسیاری از مفاهیم، ​​نظریه ها و بدیهیات وردپرس را در این مقاله توضیح نمی دهیم. خوب، ما می خواهیم ابهامات و سوالات شما را در مورد وردپرس برطرف کنیم و با پاسخ به آنها بتوانید تصمیم بگیرید که آیا وردپرس انتخاب شماست یا خیر. بیایید بر روی تعریف مختصری از وردپرس تمرکز کنیم.

وردپرس چیست؟

وردپرس ابزاری است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را طراحی کنید. وردپرس یک سایت ساز بسیار پیشرفته با قابلیت ساخت سایت های تجاری، آموزشی، تجاری، شخصی، آگهی های شغلی و سایر سایت ها می باشد.

این ابزار بسیار منعطف است زیرا اگر کدنویسی بلد باشید و در صورت داشتن دانش کد صفر از شما استقبال می کند بهترین ابزار ممکن را برای پیاده سازی وب سایت خود با ویژگی ها در اختیار شما قرار می دهد.

این ابزار سایت ساز با نام WordPress CMS نیز شناخته می شود. این یعنی سیستم مدیریت محتوا. بنابراین اگر این کلمه را در فضای جستجو پیدا کردید، گیج نشوید.

کاربرانی که سایت را در مرورگر مشاهده می کنند با دو مشکل اساسی روبرو هستند. اول ظاهر و ظاهر سایت و دوم عملکرد و رفتار سایت. در وردپرس قسمت های مربوط به شکل و ظاهر سایت توسط پوسته و قالب سایت مدیریت می شود در حالی که قسمت هایی که جزء ویژگی های سایت هستند توسط افزونه ها مدیریت می شوند. بنابراین، از این به بعد، وقتی در مورد پوسته‌ها، قالب‌ها، افزونه‌ها و افزونه‌ها صحبت می‌کنیم، بدانید منظورمان چیست.

چند درصد از وب سایت ها وردپرسی یا غیر وردپرسی هستند؟

جستجوی گوگل چندین گزارش را نمایش می دهد که ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند. با این حال، در این بخش می‌خواهم گزارشی از سایت ژوئن 2022 W3Techs.com قرار دهم که وردپرس را با سایر ابزارهای سازنده سایت مقایسه می‌کند.

در گزارش زیر کاملا مشخص است که وردپرس با 64.2 درصد آمار برگزیده ترین سایت است و نکته مهم این است که سایر رقبا تفاوت های زیادی با وردپرس دارند.

در مرحله بعد، می خواهیم به آمارهای دیگر مربوط به عبارات جستجو در مورد سازندگان وب سایت نگاهی بیندازیم. گزارش زیر به وضوح نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از کاربران برای وردپرس جستجو کرده اند که نشان می دهد این سازنده وب سایت چقدر محبوب است. اگر آمار را اندازه گیری کنیم، با 35,948,360 جستجو، محبوب ترین ابزار ساخت وب سایت امروزه وردپرس است.

6 دلیل برای راه اندازی وردپرس

در این قسمت می خواهیم مشکل را از دو زاویه بررسی کنیم. یکی از دیدگاه شخصی است که می خواهد یک وب سایت طراحی کند و نمی داند وردپرس را انتخاب کند یا وب سایت شخصی یا میزبان وب دیگری. دوم اینکه شخصی می خواهد طراحی وب بیاموزد و سوال دارد که آیا بهتر است وردپرس را یاد بگیرد یا شروع به یادگیری سایر وب مسترها کند.

1. وردپرس بهترین ابزار ایجاد وب سایت با ویژگی های بسیار است

یکی از دلایل اصلی که وردپرس را از سایر سایت سازها متمایز می کند این است که وردپرس به روز است و تعداد زیادی افزونه و پوسته رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار می گیرد و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود. نکته بعدی تعداد توسعه دهندگانی است که روی تم ها و افزونه های وردپرس کار می کنند.

به عنوان مثال، اگر بخواهیم قابلیت اشتراک پیامک و ورود به وب سایت خود را اضافه کنیم، ده ها افزونه برای افزودن این قابلیت وجود دارد. اما این شرایط را در سایت سازهای دیگر مشاهده نخواهید کرد و گاهی اوقات این امکان وجود دارد که گزینه مورد نظر شما که به تعداد زیاد در وردپرس موجود است، در سایر سازندگان وب سایت اصلا موجود نباشد.

مثال عضویت و ورود پیامکی تنها یک نمونه است. در حال حاضر، بیش از 60000 پلاگین رایگان؛ بیش از 27000 افزونه پولی و بیش از 48000 تم پولی و رایگان برای وردپرس موجود و در دسترس است. این ابزارهای سایت سازی اکنون توسط شرکت های قدرتمندی که افزونه ها و قالب های وردپرس را معرفی و به فروش می رسانند پشتیبانی می شوند.

وب سایت های خارجی مانند Themforest.net، codecanyon.net و وب سایت های ایرانی مانند ژاکت، راستچین، ابزار وردپرس و سایر وب سایت هایی که امکان خرید دلاری و ریالی را به شما می دهند.

به نظر شما چرا این مهم است؟

وردپرس هسته ای است که پوسته یا افزونه ای ندارد و شما با استفاده از پوسته ها و افزونه های رایگان و پولی که در سایت خود نصب می کنید وب سایت خود را می سازید. با این تعداد سرویس قطعا می توانید وب سایت های قدرتمندی را راه اندازی کنید. این در حالی است که در هیچ ابزار ساخت وب سایت دیگری به این تعداد افزونه، پوسته و برنامه نویس نخواهید یافت.

2. جامعه وردپرس بسیار بزرگ و وسیع است

بسیار مهم است که اگر من به عنوان صاحب سایت یا طراح سایت وردپرسی با مشکل و چالشی مواجه شدم، بتوانم آن را جستجو کرده و پاسخ سوال خود را بیابم. با وجود اسناد و سایت های زیادی که بر روی وردپرس کار می کنند، به جرات می توان گفت که نمی توانید چالش ها و سوالات وردپرس را مطرح کنید که بی پاسخ می مانند.

این حجم از مستندات و راهنمایی به شما کمک می کند، نگران نباشید و اگر به هر دلیلی در مورد وردپرس سوالی داشتید می توانید در سایت های خارجی و همچنین سایت های ایرانی جستجو کنید.

جالب است بدانید که انجمن های وردپرس خارجی و ایرانی با کیفیت بالایی وجود دارد که به راحتی می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. با مراجعه به این انجمن ها می توانید سطح دانش خود را افزایش دهید و در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهامی می توانید سوال بپرسید و پاسخ بگیرید.

3. یادگیری وردپرس بسیار آسان و در دسترس است و رابط کاربری ساده و جذابی دارد

برای این منظور می خواهیم دو موضوع را بررسی کنیم. ابتدا وب سایت شما با استفاده از وردپرس توسط شخص دیگری طراحی شده است و صاحب سایت از شما می خواهد که بدانید چگونه عملکردهای اساسی را در وب سایت خود انجام دهید. دوم، شما می خواهید یک طراح سایت وردپرس شوید.

اول اینکه وب سایت من با وردپرس طراحی شده و با وردپرس آشنایی ندارم. رابط کاربری وردپرس ساده و کاربردی است و زبان محیط بنا به انتخاب شما تغییر می کند و البته فارسی را به طور کامل پشتیبانی می کند. با تماشای چند فیلم ساده می توانید مقاله اضافه کنید، ویدیوها را در سایت اضافه کنید، تصاویر را در سایت اضافه کنید، محصولات را اضافه کنید، قیمت ها را ویرایش کنید، موجودی را تنظیم کنید، صفحات ایجاد کنید، با ما تماس بگیرید، با ما تماس بگیرید، سفارشات را مشاهده کنید و موارد دیگر. اگر علاقه مند هستید، لطفاً برای یافتن منابع بیشتر یا خارجی مراجعه کنید.

دوم اینکه من می خواهم یک طراح وب سایت وردپرسی شوم. همچنین می توانید این بخش را به دو قسمت تقسیم کنید. افرادی که می خواهند بدون دانش کدنویسی طراح وب سایت شوند، افرادی که می خواهند وردپرس را به صورت ساختاری یاد بگیرند و شروع به کدنویسی پوسته ها و افزونه های وردپرس کنند. وجه اشتراک هر دو بخش این است که تعداد زیادی دوره آموزشی در سطوح مختلف به زبان های خارجی و ایرانی دارند، بنابراین می توانید با حضور در این دوره ها شروع به یادگیری وردپرس کنید. می توان گفت که ساختار آن در اکثر دوره ها استاندارد است. بله، یادگیری وردپرس ساده و آسان است.

4. هر نوع وب سایتی را که می خواهید طراحی کنید

انعطاف پذیری وردپرس به قدری بالاست که شما را برای طراحی انواع خاصی از وب سایت ها محدود نمی کند. مثلاً نمی گوید که فقط با وردپرس سایت های خبری طراحی کنید. در عوض، می‌توانید خرید، آموزش، بارگیری دارایی‌های شخصی و هر نوع وب‌سایتی دیگری را که می‌خواهید بر روی پلتفرم وردپرس بسازید.

وردپرس به هر دلیلی بر پایه زبان برنامه نویسی PHP است. اگر ویژگی یا عملکرد مورد نظر شما برای افزونه اعمال نمی شود. توجه داشته باشید که می توانید آن را طبق معمول کدنویسی کنید. بنابراین هیچ محدودیتی برای امکانات یا فرصت هایی برای افزودن به سایت وجود ندارد. بنابراین هیچ محدودیتی برای طراحی سایت خود وجود ندارد. همانطور که در بالا ذکر شد، بسیاری از وب سایت ها به روش های مختلف از وردپرس استفاده می کنند.

5. وردپرس بازار کار بسیار خوبی دارد

بیایید در مورد بازار کار وردپرس صحبت کنیم. اما با این فرض که شما در صنعت وردپرس متخصص هستید. چهار راه برای ورود به بازار کار وردپرس وجود دارد که البته ترتیبی که در زیر به آن اشاره کردیم سفارشی است و اولویت ندارد.

یک فریلنسر شوید. در این صورت می توانید به سایت های خارجی و ایرانی که کارفرمایان درخواست پروژه دارند (Punisha, Carlancer, Freelancer) بپیوندید و به درخواست کاربران برای طراحی سایت های وردپرسی یا نوشتن افزونه های وردپرس و کار پاسخ دهید آنها با پرداخت پول موافقت می کنند. اگر فردی حرفه ای، خوش سلیقه، مصمم و منصف هستید و امتیاز شما در این سایت ها بالا می رود، می توانید پروژه های زیادی را در یک ماه انجام دهید.

یک شرکت طراحی سایت ایجاد کنید. می توانید توسعه دهندگان وب را استخدام کنید و روی پروژه ها کار کنید. در این مرحله از تجربه خود، شما دیگر یک توسعه دهنده وب نیستید، اگرچه می توانید به ساخت یک وب سایت کمک کنید. اما بهتر است برای چیزهای دیگر وقت بگذارید. مثلاً در جذب مشتری کار کنید. به همین دلیل است که برای کسب تخصص در موضوعات طراحی وب سایت و تبدیل شدن به یک حرفه ای کامل در کار، باید طراحی وب سایت را بدانید.

یک شرکت را به عنوان طراح وب استخدام کنید. روحیات همه مردم یکسان نیست و تمام خواسته های مردم یکسان نیست. اینکه فردی کسب و کاری را راه اندازی کند یا فریلنسر شود به شرایط و روحیه آن فرد بستگی دارد. شاید طراحی وب را یاد گرفته باشید. اما به هر دلیلی، شما نمی خواهید یک فریلنسر باشید یا کسب و کاری راه اندازی کنید. پس راه سومی هم وجود دارد و آن استخدام در یک یا چند شرکت است.

6. وردپرس درآمد خوبی دارد

با فرض اینکه شما یک کاربر حرفه ای وردپرس هستید، باید بگوییم که درآمد می تواند متفاوت باشد و این مقدار بسیار مهم است و البته این قسمت به روحیه، تلاش، شجاعت، تعهد، وضعیت عالی، بیانیه شما بستگی دارد. . و اطلاعات شخصی و خصوصی اما به طور متوسط ​​می توان یک نوع درآمد برای او در نظر گرفت و البته این نوع محدود است و استثنائاتی هم دارد. می‌توانیم یک عدد بگوییم و کسی که این مقاله را می‌خواند بگوید: نه، این اشتباه است. زیرا می توانید درآمد زیادی کسب کنید.

یک کارمند متخصص وردپرس می‌تواند در یک شرکت کار کند و حقوق ثابت و واقعی دریافت کند، برخلاف کارمند وردپرس که در شرکت کار می‌کند، تدریس می‌کند، پروژه‌های مستقل انجام می‌دهد و پروژه‌های داخلی را همزمان انجام می‌دهد. می بینید که محدوده درآمد یک کارگر وردپرسی با میزان کاری که انجام می دهد ارتباط مستقیم دارد. اگر واقعاً می خواهید بدانید این افراد چقدر درآمد دارند، می تواند از 6 میلیون دلار تا 100 میلیون دلار در ماه و مطمئناً بیشتر باشد. باز هم، همه چیز به شما بستگی دارد.

5 سوال رایج و سردرگمی که در مورد وردپرس ایجاد می شود

اگر به دنبال وردپرس هستید، ممکن است با مقالات، اخبار و اطلاعاتی در مورد اینکه چرا نباید از وردپرس استفاده کنید، برخورد کنید و البته هر کدام دلایل خاص خود را بیان می کنند. بیایید برخی از این موضوعات را با هم بررسی کنیم.

1. آیا وردپرس Zhaket یک سیستم ضعیف و بی ارزش است؟

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، وردپرس محبوب ترین CMS در جهان است و در آن شکی نیست. علاوه بر این، با کمک وردپرس می توانید انواع نامحدود سایت های فروشگاهی، آموزشی، دانلودی، املاک، اخبار و شخصی را طراحی کنید. محیط کاری بسیار ساده و قدرتمندی دارد و این نکته مورد استفاده پربازدیدترین و سودآورترین سایت ها قرار می گیرد. اگر وردپرس یک سایت ساز یا سیستم ضعیف و بی فایده بود، مطمئناً در سطح بالایی از آن استفاده نمی کردند.

2. آیا وردپرس امن است؟

بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، 95 درصد از موارد نقض امنیت سایبری ناشی از خطای انسانی است. گفتنی است، ما خودمان بر بسیاری از مسائل امنیتی نظارت نداریم. ما از رمزهای عبور ساده و کوتاه استفاده می کنیم، معمولا رمز عبور خود را تغییر نمی دهیم و در برخی موارد با بی دقتی خود رمز عبور خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار می دهیم.

هیچ CMS یا وب سایتی 100% امن نیست. بنابراین، ما باید به دنبال پلتفرمی باشیم که مسائل امنیتی را جدی گرفته و به طور مداوم در مورد مسائل امنیتی به روز شود. در طول مسیر، هسته وردپرس، قالب ها و افزونه های استاندارد این روحیه را دارند و دائماً به روز رسانی های امنیتی را ارائه می دهند. هنگام استفاده از قالب ها و افزونه ها باید مراقب باشید.

اگر از افزونه ها و قالب های دیوانه و صفر استفاده می کنید، قطعا ضریب نفوذ سایت خود را افزایش خواهید داد. حتی در برخی موارد مشاهده شده است که فایل های مخرب در افزونه ها و قالب های کرک شده قرار می گیرند که به سایت شما دسترسی دارند و زمانی که شخص دیگری به سایت شما دسترسی پیدا می کند، این به معنای از بین رفتن امنیت است. بنابراین با استفاده از افزونه ها و قالب های نسخه اصلی و به روز رسانی های معمولی می توانید اکثر مشکلات امنیتی را برطرف کنید.

در قسمت بعدی باید موارد امنیتی سرور و هاست را ارائه دهید. میزبان خوبی پیدا کنید که به توصیه های ایمنی احترام بگذارد. برای مثال می توانید از هاست هایی استفاده کنید که فضای رایگان در اختیار شما قرار می دهند یا هاست هایی که پشتیبانی ضعیفی دارند و سایت های روی سرورهای خود را نظارت نمی کنند. در نهایت، امنیت سایت هاست بسیار بسیار مهم است.

3. آیا سئوی وردپرس پایین آمده است؟

سئو (بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو مانند گوگل) ساختار خاصی دارد که می توانید برای بهینه سازی محتوای وب سایت خود از آن پیروی کنید. وردپرس افزونه های خوبی دارد که می تواند به شما در ایجاد محتوای بهینه به بهترین شکل و قدم به قدم کمک کند.

به عنوان مثال به شما می گوید که محتوای شما باید حداقل چند کلمه باشد، از یک کلمه یا کلمات کلیدی استفاده کنید، تعداد کلمات کلیدی که استفاده می کنید کافی است یا خیر، با این حال چه لینک های خارجی و داخلی ایجاد کرده اید، چه عنوان باشد. و پاراگراف ها درست است یا نه، استفاده از تصاویر در محتوای Ready or Not و بسیاری موارد ویژه دیگر که این افزونه ها به شما ارائه می دهند.

در مورد سئو و با توجه به رعایت استانداردهای سئو توسط وردپرس و افزونه های موجود می توان گفت وردپرس از نظر سئو بسیار خوب عمل کرده است و این یکی از نقاط قوت وردپرس است زیرا از ما می خواهد مفاهیم مرتبط را انجام دهیم. سئو به روش آسان

4. وردپرس sekinmi؟

سرعت وب سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد، اگر از هر نظر پیشرفت کنید قطعا رتبه و سرعت بهتری خواهید داشت. سرعت سایت وردپرسی به عوامل زیر بستگی دارد که البته از بیان جزئیات آنها خودداری می کنیم.

نوع قالب استفاده شده قالب باید استاندارد باشد

از افزونه های اولیه استفاده کنید

قوی ترین افزونه های سایت

نصب پلاگین برای افزایش سرعت وب سایت

بهینه سازی پایگاه داده

یک سرور و هاست قوی انتخاب کنید

استفاده از CDN

5. تفاوت طراحی وب سایت سفارشی با قالب استادیار  وردپرس چیست؟

در این زمینه دقت زیادی می شود. توسعه دهنده سایت اختصاصی می گوید وردپرس خوب نیست و البته کارمند وردپرس می گوید که سایت اختصاصی مشکلات و محدودیت هایی دارد که استفاده از سایت اختصاصی را توجیه نمی کند. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

هنگام تصمیم گیری در مورد داشتن یا نداشتن وردپرس، باید در نظر بگیرید که در چه سطحی از کسب و کار هستید. به عنوان مثال، اگر سطح کسب و کار شما دیجی کالا، اسنپ، آمازون، علی بابا، ایزی، جوباما و غیره باشد، منطقی است که سایت را منحصر به فرد فرض کنید. از آنجایی که بهترین حالت این است که تمام قسمت های سایت را طوری طراحی کنید که بتوانید آنها را ردیابی کنید و باید از ابتدا توسط تیم برنامه نویسی ایجاد شود، بهتر است یک CMS مخصوص بنویسید و سایت را در یک CMS مخصوص آپلود کنید.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
لایه برداری صورت و فواید آن
شنبه 29 مهر 1402 ساعت 7:53 | بازدید : 18084 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


شاید بارها نام لایه برداری صورت را شنیده باشید. لایه برداری به طور کلی برای انواع پوست استفاده می شود و یک لایه برداری ملایم است. اما در استفاده از آن باید مراقب باشید تا آسیبی به پوست وارد نشود.

هر زمان که از محصولات آرایشی استفاده می کنید و به سر کار می روید یا از خانه بیرون می روید، آلودگی، گرد و غبار و بقایای آرایش زیادی روی پوست جمع می شود و اگر این کثیفی و مواد اضافی به درستی از روی پوست پاک نشود، باید منتظر بمانید. باید دید چین و چروک، لکه های پیری، پوست خشک، منافذ مسدود پوست، رنگ پوست کدر و کدر و غیره.

اسکراب صورت چیست؟

اسکراب صورت سلول های مرده را از سطح پوست پاک می کند و آلودگی ها را از منافذ پوست پاک می کند و با اسکراب و زدودن آلودگی ها از سطح پوست پوست را نرم و صاف می کند، محصولات مراقبتی زیر بهتر و بیشتر عمل می کنند. به اسکراب به عنوان یک مرحله درمانی در مراقبت از پوست فکر کنید. گام مهمی است که باید با دقت و با برنامه انجام شود. در صورت استفاده بیش از حد و بی رویه از محصولات باعث ایجاد خراش و آسیب به پوست می شود. بهترین زمان برای استفاده از اسکراب در حمام است، زمانی که پوست مستعد تمیز کردن مکانیکی است.

از این اسکراب فقط یک یا دو بار در هفته استفاده کنید و همیشه در طول روز بعد از درآوردن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و سلول های مرده روی پوست را بردارید زیرا پوست حساس است و می تواند به نور واکنش نشان دهد.

شستشوی صورت باعث زیبایی و طراوت پوست می شود و به آن درخشندگی خاصی می بخشد و به همین دلیل سلول های مرده روی پوست را از بین می برد و زمینه را برای جایگزینی و بازسازی سلول های جدید آماده می کند. شستشو را تمیز کردن مکانیکی نیز می‌گویند. برنزه کردن فرآیند بسیار ساده ای است و اگر با دقت انجام شود، آسیبی به پوست وارد نمی شود.

نحوه استفاده از شستشوی صورت

قبل از استفاده از اسکراب صورت، باید وضعیت پوست خود را بررسی کنید. به طور کلی، افراد مبتلا به آکنه التهابی، تبخال، اگزما، روزاسه، زگیل و لایه برداری و اسکار پوست صورت نباید از اسکراب استفاده کنند. زیرا اسکراب پوست می تواند این وضعیت پوستی را بدتر کند.

در مرحله بعد باید نوع پوست خود را مشخص کنید. شما باید بدانید که پوست شما چگونه است. آیا پوست شما چرب، خشک، مختلط، حساس یا نرمال است؟ پس بهترین و مناسب ترین اسکراب صورت را با توجه به شرایط پوست خود تهیه کنید.

ابتدا پوست خود را خیس کنید، محصول را روی پوست خود بمالید و به آرامی لایه برداری کنید. کل صورت، گردن و بالای سینه خود را اسکراب و ماساژ دهید. از ماساژ قوی و شدید خودداری کنید و مراقب باشید که چشمان خود را مالش ندهید. نواحی که کمی با قدرت مالیده می شوند، مانند پیشانی، بینی و چانه، مناطقی هستند که احتمال ایجاد جوش های سرسیاه در آنها بیشتر است.

هنگام استفاده از اسکراب روی سینه ها و بین سینه ها باید مراقب باشید، زیرا پوست این قسمت از بدن بسیار حساس و نازک است. بعد از حدود 5 دقیقه ماساژ صورت خود را با آب گرم و سرد بشویید. مطمئن شوید که تمام مواد را از پوست خود پاک کرده اید. وقتی همه مواد کاملا شسته شوند، پوستی نرم و لطیف خواهید داشت.

پوست خود را خشک کنید. پوست خود را به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید و به محصولات مراقبت از پوست روزانه خود ادامه دهید. توصیه می شود پس از اسکراب، محصولات مرطوب کننده، مغذی و ضد چروک را از محصولات طبیعی و گیاهی که آسیب کمتری در مراقبت از پوست وارد می کنند، انتخاب کنید.

مزایا و معایب اسکراب صورت

سلول های مرده پوست را از بین می برد و به پوست درخشندگی و طراوت طبیعی می بخشد.

منافذ مسدود شده پوست را به خوبی تمیز می کند و به پوست طراوت می بخشد.

چربی اضافی صورت را از بین می برد و وضعیت پوست را متعادل می کند.

تنها با مالش صورت، پوست را به طور کامل و عالی تمیز می کند.

لایه برداری سلول های مرده پوست را از بین می برد و به شما کمک می کند تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

اسکراب های پوستی در از بین بردن جوش های سر سیاه و آکنه بسیار موثر هستند و به صاف و یکدست شدن پوست کمک می کنند.

عوارض لایه برداری صورت

پاکسازی صورت فقط برای پاکسازی پوست از روی پوست انجام می شود و به هیچ وجه پوست را لایه برداری نمی کند. بنابراین هنگام شستن صورت باید در این مورد دقت کنید و پوست را زیاد و با فشار زیاد مالش ندهید تا پوست باعث لایه برداری یا قرمزی پوست نشود. بیش از یک دقیقه صورت خود را نزدیک چشم نمالید یا پوست خود را مالش ندهید. زیرا می تواند باعث حساسیت پوستی شود.

سایر عوارض جانبی چیزهایی که ممکن است بعد از شستشوی صورت خود تجربه کنید:

بثورات پوستی

رنگ قرمز

پوست خشک

خراش و زخم روی پوست

پوست نرم

تفاوت اصلی بین اسکراب صورت و ماسک صورت چیست؟

هم اسکراب صورت و هم ماسک صورت می توانند سلول های مرده پوست را از پوست شما پاک کنند و گاهی اوقات افراد در انتخاب اسکراب صورت و ماسک های طبیعی صورت دچار سردرگمی می شوند.

به طور معمول، اسکراب صورت یک محصول مبتنی بر کرم است که حاوی مقدار کمی لایه بردار است. بسیاری از انواع ماسک های صورت نیز همین کار را می کنند. تفاوت این است که اسکراب های صورت حاوی گرانول های لایه بردار هستند که از دانه های طبیعی (دانه زردآلو، دانه های طبیعی/پوست پوست و غیره) یا دانه های مصنوعی (کریستال های اکسید آلومینیوم، پلی اتیلن و غیره) ساخته شده اند.

اما انواع بیشتری از ماسک های صورت وجود دارد و ماسک های طبیعی صورت تنها ماسک هایی هستند که بسیار شبیه به اسکراب صورت هستند. تفاوت اصلی ماسک صورت و اسکراب صورت در ترکیبات موجود در آنهاست. ماسک های طبیعی صورت از خاک رس یا زغال چوب ساخته می شوند. اگر یک اسکراب طبیعی صورت حاوی ذرات خاک رس یا ذغال ذغال در مواد تشکیل دهنده آن نباشد، به احتمال زیاد یک اسکراب صورت است.

تفاوت بین اسکراب صورت و لایه بردار چیست؟

اسکراب ها و لایه برداری های AHA (آلفا هیدروکسی اسید) یا BHA (بتا هیدروکسی اسید) فواید کاملا متفاوتی دارند و به روش های بسیار متفاوتی عمل می کنند. در حالی که اسکراب ها بیش از حد پوست را لایه برداری می کنند، اما نمی توانند رسوبات ضخیم و مرده پوست را در اثر آسیب نور خورشید یا کنترل ضعیف منافذ از بین ببرند. اسکراب ها همچنین نمی توانند جوش های سرسفید یا سایر لک هایی را که لایه بردارها انجام می دهند کاهش دهند.

AHA ها و BHA ها می توانند به تمام لایه های مرده برسند و به احیا و جذب پوست از سطح کمک کنند. همچنین BHA می تواند به طور مستقیم در منافذ لایه برداری کند و عملکرد منافذ را بهبود بخشد. هیچ کس نمی تواند این کار را انجام دهد.

طرز تهیه اسکراب خانگی

شکر ساده صورت

عناصر:

یک قاشق چایخوری شکر، دو قطره آب، اسانس لیمو، پرتقال، درخت چای یا اسطوخودوس (اختیاری)

طرز تهیه و مصرف:

همه مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. اسکراب را به آرامی روی پوست تمیز با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. مراقب باشید که پوست آن وارد چشمتان نشود. سپس پوست خود را با آب سرد بشویید و با یک حوله تمیز به آرامی خشک کنید. در صورت لزوم، پس از لایه برداری پوست از کمی روغن به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید.

اسکراب صورت با ذرات قند

مواد:

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، دو قاشق غذاخوری شکر

طرز تهیه و خوردن:

روغن نارگیل و شکر را در یک کاسه کوچک بریزید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. برای لایه برداری پوست، با حرکات دایره ای ملایم به مدت 60 ثانیه روی پوست تمیز صورت و گردن ماساژ دهید. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید. وقتی وقتتان کم است، با این دستور ساده اسکراب پوست درست کنید.

اسکراب صورت شکر و شکلات

عناصر:

یک چهارم فنجان شکر قهوه ای، یک هشتم روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو، یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل.

طرز تهیه و مصرف:

همه مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. برای لایه برداری مقدار زیادی از آن را روی پوست تمیز به مدت 60 ثانیه ماساژ دهید و در صورت تمایل به مدت 10 دقیقه بگذارید بماند سپس با آب گرم بشویید.

اسکراب صورت با شکر و شکلات

اجزاء:

یک فنجان شکر قهوه ای، یک هشتم فنجان روغن زیتون، یک قاشق چایخوری پودر کاکائو و یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل.

طرز تهیه و استفاده:

همه مواد را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید. برای لایه برداری، مقدار زیادی از اسکراب را روی پوست تمیز صورت به مدت 60 ثانیه ماساژ دهید و در صورت تمایل به مدت 10 دقیقه بگذارید بماند. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

برداشت شده از: https://moorashin.com/product/اسکراب-کرم-محبوب-کلینیک-clinique-7day-scrub-cream/


|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
آهنگ جدید احمد سلو به نام «منو ول کردی که چی شه»
شنبه 29 مهر 1402 ساعت 6:21 | بازدید : 302 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

متن آهنگ منو ول کردی که چی شه احمد سلو

مـــــــــنو وِل کردی???????? که چـــــــی شه

چقد میتونه ????دلــــــــــت سنگ باشه اصـــــــلا ????مگه مــــیشهMusicdel | موزیکدل

میکـــــــشه???????? قلبــــــــمو نیـــــــشت

قد دریا???? بشــــــــــم میدونی بازم کمـــــــه???? پیشت

گفتم اینجـــــــــوری ♫نمیشه

یا همین♫♫ الان برمـــــــــیگردی یا ♪دیگه میـــــــــری ♫♫واسه همیشه

دیدم ♪اینجــــــوری♪ نمـــــــیشه

باید ♪♪این دندون کــِـــرم خـــــــــورده رو میـــــکَــــندم ♪♪از ریشهMusicdel | موزیکدل

نمیـــــــــدونی♪♪ مـــــــــن چقد♪♪ اســـــــمتو ♪♪فریاد زدم

 https://musicdel.ir/single-tracks/213534/


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
فالوور فیک اینستاگرام
سه شنبه 25 مهر 1402 ساعت 15:27 | بازدید : 239366 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

 

در این شرایط با خرید فالوور واقعی ایرانی، فالوور ۱۰۰٪ واقعی ایرانی ضمن بازدید از مطالبی که به صورت روتین یا در برش های زمانی خاصی منتشر می کنید و حتی استوری هایتان همچنین به شناسایی و تبلیغ فعالیت های شما در این زمینه یا محصولات شما نیز یاری می رساند. خرید فالوور اینستاگرام یک استراتژی عالی برای افزایش محبوبیت است. برای منشن کردن باید از @ استفاده کرد. منشن کردن در کامنت نیز کاربرد دارد بدین صورت که پیج مورد نظر را برای معرفی به دوست و یا َآشنا از این طریق می توان معرفی کرد. منشن نیز نوعی دیگر از تگ کردن است که در کپشن معرفی می شود. در واقع تا فردی شما را در استوری خود تگ . ثبت اکانت کاربر بر روی عکس را تگ کردن می گویند. استوری یک قسمت جداگانه از اشتراک گذاری فیلم و عکس به صورت پست است که بعد از 24 ساعت پاک می شود. در واقع ربات اینستاگرام باعث می شود عملکرد شما دوبرابر شود به طوری که انگار شخصی را برای پیج خود استخدام کرده اید آن هم با روزانه حداقل ۱۲ ساعت فعالیت و حقوق بسیار ناچیز! «هنوز هم جواب این سوالمو نگرفتم که چرا یه نفر باید تو یه منطقه نظامی ساعت 6 صبح الکی از آسمون تاریک فیلم بگیره و بذاره؟ هشتگ ها باید در کامنت ها و یا کپشن ها نوشته شوند. برای سانسور کردن کامنت هایی حاوی الفاظ زشت و یا توهین آمیز ابتدا باید به تنظیمات پیج رفته و بر روی گزینه ی comment کلیک کنید. بستن و یا سانسور کردن کامنت ها راه حل پیشنهادی اینستاگرام می باشد. بعد از اعمال این مراحل کلمه و یا عبارت نابه هنجار در کامنت ها را مشاهده نمی کنید. برای بستن کامنت ها زیر یک پست باید زمان بارگذاری آن این گزینه را اعمال کرد.

برای اعمال این ترفند باید از سایت های دانلود استوری کمک گرفت. به کمک سایت حرفه ای فالووران شما می توانید، سرویس های مختلف اینستاگرام را با یکدیگر مقایسه و بعد از آن اقدام به خرید کنید. در نهایت، خرید فالوور فیک اینستاگرام میتواند یک استراتژی مؤثر برای افزایش تعداد فالوورها و در نتیجه افزایش تأثیرگذاری و دیدهبانی شما در اینستاگرام باشد. قدم چهارم. بعد از پرداخت موفق یک کد رهگیری به شما نمایش داده میشود که اکیداً تاکید میکنیم آن را یادداشت فرمایید، چرا که در صورت نیاز برای پشتیبانی به آن کد نیاز پیدا خواهید کرد. آجون در حال حاضر یکی از ثروتمندترین افراد ترکیه محسوب میشود. یکی از ترفندهای جذب فالوور اینستاگرام همین برگزاری مسابقههاست. در اصل این روزها فالوور یعنی مشتری. شما که نمیخواهید مشتری که از طریق پیج شما یکبار به مجموعه شما سرزده رو برای همیشه ازدست بدین؟ از این رو اگر میخواهید وارد صفحه اکسپلور شوید، حتماً از این فرمت برای تولید محتوا کمک بگیرید. در غیر این صورت برنامه هایی وجود دارند که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند: در انتهای مقاله بهترین شناخته شده ها را به نمایش می گذارم و بیشترین موفقیت را در بین کاربران دارند. اول از همه ، ما نشان خواهیم داد نحوه انتقال حساب کاربری اینستاگرام خود به یک شرکت، در صورتی که شما علاقه دارید بدانید کاربران شما چه ساعتی را متصل می کنند ، میزان رشد و غیره اگر نمی خواهید آن قدم را بردارید ، ما همچنین مجموعه ای از برنامه ها را به شما نشان می دهیم که می تواند در این زمینه و سایر موضوعات تکراری به شما کمک کند تا یک Instagramer حرفه ای باشید.

اگرچه ممکن است آن را باور نکنید ، اما قابل تأمل است ، زیرا اگر بدانید که فالورهای شما معمولاً چه ساعتی متصل هستند و در آن زمان پست می گذارید ، بدیهی است که دسترسی بیشتری خواهد داشت آن عکس ها یا فیلم هایی که در اینستاگرام بارگذاری می کنید. هر چقدر کار شما دقیق تر، قوی تر و حرفه ای تر باشد، بازدهی بیشتری به دست میآورید. این به این معنی است که هر دنبال کننده ای که به پیج شما اضافه می شود از طریق یک حساب فعال با یک مالک واقعی انسانی اداره می شود و اطمینان حاصل می کنید که همه چیز تا حد امکان طبیعی و قانونی به نظر می رسد. چنین شرکت هایی معمولا چندین وب سایت رو اداره میکنن. به عنوان مثال وقتی که بخواهید برای اکانت خود نامی انتخاب کنید که با استفاده از آن خودتون رو یه آدم جدی معرفی کنین این ترفند ها مفید هستند و معمولا در چنین شرایطی به شما پیشنهاد می شود که از مشتقات نام خودتون استفاده کنید. پس تمام توجهتان را بر روی رضایت کاربر بگذارید و ما به شما قول میدهیم با کمی صبر و فعالیت مداوم، کسبوکارتان را زیر و رو خواهید کرد! اگر کمی در اینترنت مرور کنید ، می توانید دوره های آنلاین را بیاموزید تا نحوه استفاده از اینستاگرام و بهبود موقعیت خود را در این شبکه اجتماعی ، رایگان یا حتی پولی ، از جمله آموزش ویدئویی در YouTube بیاموزید. مانند فیس بوک ، فیس بوک زنده به شما امکان می دهد با ویدیوهایی که بارگذاری می کنید این انتظار را ایجاد کنید ، همچنین می توانید از آن برای ارتباط بیشتر با دنبال کنندگان خود استفاده کنید.

ثبت نام از طریق شماره تلفن مانند ثبت نام از طریق ایمیل است با این تفاوت که در این نوع ثبت نام کد فعالسازی به گوشی ارسال می شود و این کد باید وارد شود تا به مراحل بعدی رفت. در مرحله ی بعدی از آموزش اینستاگرام از شما می خواهد برای صفحه ی خود عکسی انتخاب کنید که شما می توانید از آلبوم گوشی خود عکسی شخصی و یا برند تجاری خود را بارگذاری کنید. در این مرحله از آموزش اینستاگرام حساب کاربری برای شما ساخته شده است و شما در مراحل بعدی باید به تکمیل اطلاعات اولیه خود اعم از سن و نام گذاری پیج خود بپردازید. از طریق نوتیفیکشن است که اتفاقات پیج شما اعم از لایک و یا دایرکت به شما گزارش داده می شود. Impression همانند Reach تعداد بازدیدهای حسابهای کاربری مختلف از پستهای پیج شما را نشان میدهد، با این تفاوت که اگر یک کاربر چندین مرتبه از پیجتان دیدن کرده باشد، هر بار به مجموع بازدیدها اضافه میشود. آقای گلزار، با بازی در فیلم سینمایی “سام و نرگس” به شهرت رسید و بهعنوان یکی از سوپراستار های گرانقیمت سینما شناخته میشود ، اخیرا با خبر ازدواج او و حواشی آن به تعداد فالوور هایش افزوده شد. او از خوانندگان مشهور ایرانی در سبک پاپ است و با نام هنری ابی شناخته میشود. افراد و پیجهای شناخته شده تاثیر زیادی در تعامل شما با مخاطبین دارند. NatGeo یک اینستاگرام دارد که ارزش دنبال کردن دارد و به همین دلیل آن را دارند 128 میلیون دنبال کننده. بیانسه: این است 136 میلیون دنبال کننده و 1844 پست بارگذاری کرده است. نیمار از قبل می رسد 130 میلیون دنبال کننده، با بیش از 4600 نشریه. شما برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود از یک روش عالی استفاده می کنید و طرف انسانی را با طرف برند شخصی خود سازگار کنید ، مانند دروازه ای برای ورود شماست "زندگی واقعی" جایی که او افرادی را که روزانه او را دنبال می کنند ، درگیر می کند ، چیزی که مردم آن را دوست دارند ، تا نزدیک باشند و در محتوای آن شرکت کنند.

لیست پیشنهاد اینستاگرام یا Suggestion list قابلیتیه که باعث میشه در بعضی مواقع یه لیست پیشنهادی از اکانت یا صفحات شخصی کاربران دیگه به شما ارائه بده. برای جلوگیری از ریزش فالوور می توان راه کارهای زیر را پیشنهاد داد. در نام گذاری صفحه ی خود اینستاگرام بر اساس اطلاعات ایمیل شما اسمی را پیشنهاد می دهد که شما می توانید از آن استفاده کنید. همانطور که گفتیم، این افراد کار شگفت انگیزی نکردند فقط اطلاعات خوبی از اینستاگرام داشته اند و در آن موفق شده اند. هاستگ بهم نزنید ، به طور متوسط بین پنج تا ده پست در هر پست شما از قبل به تعداد خوبی از مخاطبان دسترسی خواهید داشت. بنا بر نیاز خود یک تا ده عکس را انتخاب کرده و با لمس گزینه ی NEXT وارد مرحله ی بعد می شوید. با لمس کردن و یا ضربه زدن بر روی برخی از عکس ها برچسب هایی نمایان می شود که نام کاربری و نشان دهنده ی صفحه ی افرادی است. بعد از به روز رسانی نرم افزار یک آیکون در سمت راست بالای صفحه ی پیج نمایش داده می شود بعد از لمس آن آیکون گزینه ی IGTV VIDEO برای شما نمایش داده می شود که با انتخاب این گزینه می توان ویدئو هایی با دقیقه های بالا ثبت کرد. با این روش کاملا رایگان می توانید نسبت به افزایش رایگان فالوور پیج اینستاگرام تان اقدام نمایید. ممکن است افراد مختلف اولویتها و سلایق مختلفی در انتخاب بهترین ربات اینستاگرامی داشته باشند؛ اما در حالت کلی برخی موارد هستند که در صورت وجود میتوانند باعث تمایز و برتری یک ربات نسبت به رباتهای اینستاگرامی دیگر شوند. شما فقط باید در نوار جستجو هشتگی را که می خواهید دنبال کنید بنویسید ، و موارد موجود با فشار دادن دکمه "دنبال کردن" که انجام داده اید ظاهر می شوند.

مرتبط را برچسب گذاری و جستجو کنید. ارسال پست در زمانهایی که اکثر مخاطبانتان فعال نیستند نتیجه خوبی را در بر ندارد. ویدئو فرمی است که به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد ، قادر به ایجاد تعامل زیاد بین پیروان است. یکی از این ملاکها افزایش تعداد ویوهای ویدئو اینستاگرام است. کامنت ها یا همان بازخورد های مثبت و منفی پست ها، یکی از جنجالی ترین قسمت اینستاگرام می باشد. از مخاطبان خود سوال بپرسید تا آنان در کامنت به شما جواب دهند. اینستاگرام گزینه جایگذاری را به شما می دهد تا 30 هشتگ در پست های شما برای برچسب زدن محتوای آنچه ارسال می کنید. با تولید محتوای منظم میتوانید الگوریتم اینستاگرام را با خودتان دوست کنید! با استفاده از خدمات فالورآنلاین شما میتوانید در رده بهترین ها قرار بگیرید. ما در این مقاله سعی کردیم روش های اصولی را برای جذب فالوور واقعی به شما معرفی کنیم. در این مطلب به طور کامل خرید فالوور فیک و ارزان اینستاگرام را مورد بررسی قرار داده و بهترین سایت برای خرید این سرویس را معرفی کردیم. لایک اینستاگرام همانطور که قبلا اشاره کردیم تاثیر زیادی در جلب توجه و دیده شدن محصولات و خدمات ما دارد؛ پس باید این سرویس را از یک سایت با تجربه و معروف خریداری کنید. برای آنکه بتوان اپلیکشن اینستاگرام را نصب کرد باید ابتدا با توجه به سیستم عامل گوشی خود از طریق گوگل پلی و یا اپ استور اقدام کرد. برای فالو کردن ابتدا باید به صفحه ی جست و جوی اینستاگرام رفته و نام پیج مورد نظر را تایپ کنید.

از بین رفتن هزینه ی پرداخت شده، بلاک شد پیچ اینستاگرام و هک شدن پیج تان از جمله مهمترین دردسرها در اثر خرید فالوور و لایک از پیچ های نامعتبر است. بلاک کردن برای پیج هایی با محتوای نامناسب نیز کاربرد دارد. این وب سایتها، فالوورهای بیکیفیت و بدون پروفایل را به یکباره به پیج شما تزریق میکنند و ممکن است به خاطر همین فرآیند، اینستاگرام شما را جریمه کند. این شبکه ی اجتماعی بی نظیر خیلی زود توانست نظر عموم مردم را جلب کند و میلیون ها کاربر را از سراسر جهان عضو کند. لئو مسی:الان داره 139.5 میلیون دنبال کننده، 227 حساب را دنبال می کند و 557 پست را بارگذاری کرده است. به همین دلیل در تمام سالهای فعالیت خود همواره سعی کرده که بهترین و باکیفیتترین سرویسها را قیمتی ارزان به مشتریان خود ارائه کند. همانطور که در پلن های بالا میبینید فالوور ارزان دارای سرویس های مختلفی می باشد؛ اما هر کدام از این پلن ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند و کدام یک از آنها برای شما مناسب است؟ هزینه ی خرید لایک اینستاگرام به پارامترهای مختلفی وابسته است و هر کدام از پارامترهای موجود به مقدار ویژه می تواند هزینه ی لازم برای فروش را تحت کنترل قرار دهد. فعالیت میکند. شما با خرید محصولات توربو فالوور میتوانید در مدت زمان کوتاهی سایت خود را بهینه کنید. اما شما میتوانید با استفاده از خدمات ارزی ایرانیکارت، از هر سایتی که می خواهید خرید فالوور را انجام دهید. بایستی اول به این سوال پاسخ داده شود که آیا خرید فالوور اینستاگرام واقعا ارزش دارد یاخیر؟

آیا نورپردازی خوب است؟ پس فکر نکنید بحث اصلی شما فقط تعداد فالوور است. او فقط در اینستاگرام بیش از پانصد هزار فالوئر دارد. اگر پیجی با ۱۰۰ هزار فالوور ۱۰۰ میلیون فروش ماهانه دارد، در بدترین حالت شما می توانید با ۱۰ هزار فالوور ۱۰ تا ۱۵ میلیون فروش ماهانه داشته باشید. در نهایت به پیجی که وارد کردهاید، امتیاز میدهد که هر چقدر بالاتر باشد، نشاندهندهی باکیفیتتر بودن فالوورهاست. این خواننده و بازیگر مشهور ٢٩ ساله در برنامه Good Morning America روز دوشنبه در مورد تصمیمش برای بهبود سلامت روان خود با آفلاین بودن صحبت کرد. مثلاً اگر در زمینه فروش عطر فعال هستید تیتر بزنید: روش تشخیص تقلبی بودن بهترین عطرهای جهان، یا ناگفته های بازار عطرهای تقلبی. با اتمام این مراحل حساب کاربری شما در اینستاگرام ساخته شد و اکنون شما دارای یک پیج شخصی و یا کاری در اینستاگرام هستید. اگر عکاس هستید طبیعتا هدف شما باید انتشار بهترین عکسها از مجموعهی آثارتان باشد. قبل از به کار بردن این ترفند ها باید از آخرین نسخه ی نصب اینستاگرام اطمینان حاصل کنید. در تبلیغات اصولی شما تنها می توانید در بهترین حالت 20% از بازدید کنندگان را برای پیج خود جذب کنید که کاری بسیار دشوار و هزینه بر می باشد؛راه دوم این است که با استفاده از خرید فالوور، اعضای پیجتان را بالا ببرید تا هم در تبادلات جایگاه بهتری داشته باشید و هم اعتبار پیج تان بالاتر رود تا کاربران اعتماد بیشتری داشته باشند و پیجتان را آنفالو نکنند و در ادامه با بالا بردن کیفیت محتوای پیجتان، افراد جدیدی را به آن جذب کنید.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
عمارت عالی قاپو اصفهان برای ایجاد یک تاثیر در کسب و کار آنلاین شما است
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 19:41 | بازدید : 31224 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

 

کاخ عالی قاپو متعلق به کدام دوره تاریخی است؟ در گذشته وسط این حوض مسی فوارههایی وجود داشته است که امروزه اثری از آنها نیست.منبع عکس: همشهری آنلاینتالار موسیقی عمارت عالی قاپو در بالاترین طبقه، بسیار زیبا طراحی شده است. حوض مسی وسط ایوان را با سنگهای مرمرین تزیین کردهاند. آفتابنیوز : عالی قاپو مرکب از ۲ کلمه عالی و قاپو است که با هم به معنای «سر در بلند» یا « درگاه بلند» هستند. به رضا عباسی، استاد نقاشی مینیاتور سفارش انجام تزیینات داخلی ساختمان داده شد و نقوش گیاهی، حیوانی و پرندگان که روی دیوارها و سقف عالی قاپو نقش بسته اند، اثر این استاد و شاگردان اوست. کافه افرا با منوی کامل صبحانه، فضای گرم و صمیمی و پرسنل خوشبرخورد، مکان مناسبی برای دورهمیهای دوستانه است.در منوی کافه افرا برای صبحانه میتوانید صبحانه ایرانی، انگلیسی، فرانسوی، مکزیکی، آلمانی، نیمرو کرهای، املت افرا، املت سوسیس، انواع کرپ و تست سفارش دهید. این کافه-رستوران که به خاطر رفتار دوستانه کارکنانش و دکور سفیدش معروف شده، یکی از بهترین صبحانه ها را در اصفهان ارائه میدهد. در این عمارت 3 پله وجود دارد که 2 تا از آن ها به صورت مارپیچ و قرینه در ضلع غربی عمارت و یک راه پله به طور پلکانی که به پله های پادشاهی هم معروف می باشد، در این کاخ قرار گرفته اند. تزئینات طبقه سوم مخصوصاً سالن موسیقی و کتیبه های نستعلیق موجود در کاخ، مربوط به پادشاهی شاه سلطان حسین (آخرین پادشاه صفوی) می شود. منابع عکسها و عکاس: خبرگزاری فارس، خبرگزاری تسنیم، همشهری آنلاین و علیرضا وثیق انصاریدر کتیبهها و نوشتههای باقی مانده در عمارت عالی قاپو، به مرمت بخشهایی از این بنا در زمان پادشاهی شاه سلطان حسین اشاره شده است. مهمترین اثر تاریخی به جا مانده از صفویان در میدان نقش جهان، مسجد شاه است. نقش های زیبای شکارگاه حیوانات، گل و بته یا مینیاتورهای تصویری رضا عباسی (نگارگر و خطاط مشهور ایرانی در عصر صفوی) از تزئینات اندرونی و داخلی کاخ هستند که با ظرافتی ماهرانه خلق شده اند.

البته میتوانید مسیر را برعکس بروید و در انتهای راه به باغ گل ها اصفهان هم سری بزنید. این عمارت در وسط باغ به اندازه دو متر از سطح زمین بلندتر ساخته شده است و ۳۰ متر طول و ۳۵/۲۶ متر عرض دارد. بنا هیچگونه تزیین خارجی ندارد و ارتفاع آن از سطح زمین ۲۵ و قطر آن ۱۱ متر است. وضع طاق بندی ها و سردر مناره ها طوری است که معرف نوعی مخصوص از معماری شهر تاریخی یزد به شمار میرود و به همین جهت نامش از تاریخ ۱۱ دی ۱۳۳۰ با شماره ۳۸۳ در فهرست آثار تاریخی و ملی قرار دارد. بعد از آن معماری سلجوقیان را می توان عنوان کرد که در معماری مخصوص آن ها شما ذره ذره زیبایی و عظمت را در آثار به جای مانده خواهید دید و تحت تاثیر آنی اثر قرار نخواهید گرفت. این دو طبقه مخصوص استراحت شاه و زنان حرمسرا بوده است. نکته قابل توجه و جالب در ساخت این بنای زیبا این است که از سمت میدان نقش جهان دو طبقه و از پشت ساختمانی پنج طبقه و از دو طرف کاخ بنایی چهارطبقه به نظر می اجاره خودرو برای سفر رسد. در دو طرف طبقه اول دو اتاق قرار دارد که در زمان شاه یکی اتاق رییس دیوانخانه و دیگری اتاق قاپوچی باشی دربار بوده است. از جمله مولانا عنیف الدین معمار در نیمه اول قرن هشتم هجری، مولانا ضیاء الدین محمد معمار به سال ۷۷۷ هجری، صنع الله معمار در سال ۹۴۷ هجری و عمر بن محمد حاج تاج الدین که نام او در کتیبه ای بی تاریخ بر سردر شرقی بنا دیده می شود.

روی نقاشیهای کاخ را با محلولی تثبیت کننده پوشاندهاند که باعث حفاظت بیشتر از این نقاشیها شده است.در میان تزیینات داخلی عمارت عالی قاپو، روی دیوارها، طاقها و سقفها، تذهیب با طلاکاری نیز دیده میشود. ↑ بنگرید به: حافظ ابرو، ج ۲، ص۶۹۳؛ منتخب التواریخ، ص۵۴۳؛ شمس الشموس، ص۲۶۴؛ تاریخ آستان قدس، ص۱۶۲؛ بعضی نیز ۸۰۷ق را نقل کردهاند: صمدی، «هشتمین بنای زیبای جهان»، یغما،ش ۷، ص۵۰۹؛ و برخی ۸۱۲ق نقل کردهاند: فاضل، میراث جاویدان، ص۱۸۷. در طول تاریخ و ساخت و سازهایی که در این مسجد انجام شد، قسمتهای دیگر ساخته شد که باعث تغییر نامهای مسجد عتیق و مسجد جامع نو شد. این بنای مهم که یکی از مراکز تفریحی و گردشگری اصفهان محسوب می شود، به دستور شاه عباس صفوی ساخته شد که ساخت آن از سال 973 هجری شمسی آغاز و در سال 977 هجری شمسی به اتمام رسید. کاخ عالی قاپو عمارتی 6 طبقه در قسمت غربی میدان نقش جهان، جایی است که شاه عباس صفوی بیشتر اوقات خود را در آن سپری میکرد و در همین کاخ پذیرای میهمانان و هیئتهای خارجی بود. تجربه من از عمارت عالی قاپو زیبا و باشکوه بود. کاخ عالی قاپو در ضلع غربی میدان نقش جهان در شهر تاریخی اصفهان قرار دارد. هرچند خود میدان نقش جهان به ثبت آثار یونسکو رسیده و یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی شهر اصفهان محسوب می گردد. در فصل پرگردشگری مثل بهار بعید است در اطراف میدان نقش جهان جای پارکی پیدا کرد برای همین تاکسی بهترین و راحت ترین وسیله دسترسی به میدان خواهد بود.

عالی قاپو در واقع ورودی دولتخانه صفوی بود و وسعت آن از میدان نقش جهان تا بلوار چهارباغ است. کاخ عالی قاپو اصفهان که اکنون قابل رویت است، در بازه های زمانی مختلف تشکیل شده که در ادامه به این مراحل اشاره می شود. شعرهایی نیز بر دیوارهای کاخ مکتوب است که بهدلیل آسیبهای زیاد تنها کلمهها و مصرعهایی از آنها قابل خواندن است.نقاشیهای گل و بوته، شاخ و برگ، اشکال وحوش و طیور و گچبریهای زیبای طبقه آخر که بهشکل انواع جام و صراحی در طاقها و دیوارها تعبیهشدهاند، از تزیینات دیدنی این بنای تاریخی به شمار میروند. مینیاتورهای هنرمندانه رضا عباسی، نقاش معروف عهد شاه عباس، نقاشیهای گل و بوته، شاخ و برگ، اشکال وحوش و طیور و گچبریهای زیبای آن به شکل انواع جام و صراحی در تاقها و دیوارها تعبیه شده است و شاه صفوی و مهمانان او، از تالار همین عمارت به تماشای نمایشهای میدانی میپرداختند. نکتهی مهم و جالب دیگه در ساختمون مسجد جامع یزد، این است که گچ سفید گنبد دیوارها باعث انعکاس نور به داخل میشه و این نکته از نکات مهم معماری در روزگاری است که تامین نور و روشنایی کار سخت و پرهزینهای بوده. در تالار زیبای پشت ایوان نیز، نقاشیهای برجسته در سراسر دیوارها زیبایی بنا را دو چندان میکنند. منبع عکس: vank.irدر همه کلیساهای اصفهان بخش قابل توجهی برای حفاظت از آثار تاریخی برجسته وجود دارند.

حتی این فرضیه نیز قابل تأمل است که بنای هشت ضلعی افراشته بر بلندترین قسمت بنا متعلق به دوران اسلامی باشد. این سبک از هنر گچبری نیز «تنگ بری» نامیده میشود که در عمارت عالی قاپو نمونههای آن فراوان است.از دیگر مشخصههای داخل کاخ عالی قاپو، استفاده از فرشهای پر نقش و نگار در این عمارت است. مرمت بنای عالی قاپو 12 سال به طول انجامید، اما کار بر روی مرمت فضای داخلی و سایر قسمت ها همچنان ادامه دارد. گرچه بزرگترین نگرانی در رابطه با چهارباغ عباسی، نقش ترافیکی این محور است اما نباید از یاد برد که این خیابان یک فضای شهری تلقی میشود که باید به زودی به یک مکان شهری ارتقا پیدا کند. همیشه در بناهای تاریخی نقاشی­ های مختلفی به چشم می­خورد که نباید ساده از آن­ها عبور کرد. • مجموعه بزرگ نقش جهان با بناهای تاریخی بی نظیرش مانند عمارت عالی قاپو، بازار قیصریه، مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام. کسانی که بدون اجازه قصد ورود به عمارت را داشته باشند، باید زمین درگاه را بوسه می زدند تا اجازه ورود بگیرند. جانشینان شاه عباس نیز در 5 مرحله دست به توسعه عالی قاپو زدند. عمارت عالی قاپو اصفهان در قدیم، به دلیل نبود بناهای بلند، اولین چیزی که به محض ورود مسافران و تجار به شهر اصفهان جلب نظر می کرده کاخ شاه عباس اول یا همان کاخ عالی قاپو بوده. طبقه اول کاخ عالی قاپو دفاتر و بخش اداری را در خود جای داده بود و طبقه سوم نیز دارای تالاری با 18 ستون آینه کاری شده و همچنین سقفی مزین به نقاشی های چشم نواز است. یکی از برنامههای شهری دوره شاه عباس اول و پس از انتخاب شهر اصفهان به عنوان پایتخت در سال۱۰۰۷ هجری قمری، احداث خیابان زیبا و طویل چهارباغ و باغهای متعدد پیرامون آن بود.

آنگونه که در سرگذشتنامهها آمده، سوارهنظام ساسانی به هنگام صلح در سبزهزارهای پیرامون اسپهان بهویژه در بخش غربی این شهر تا دامنههای کوهها و سرچشمهٔ زایندهرود استقرار مییافت. بنای کاخ عالی قاپو را به دستور شاه عباس صفوی ساختهاند و گسترش و تزیین این عمارت در دوره شاه عباس دوم و شاه سلطان حسین صورت گرفته است. کاخ عالی قاپو اصفهان در زمان جانشینی شاه عباس اول (شاه عباس دوم و سلیمان شاه) بیشتر مورد توجه بود و بناهای بسیاری به آن افزوده شد که این عمارت بین 70 تا 100 سال تکمیل گردید. بازار اطراف عالی قاپو در ابتدا فقط یک طبقه بود و ورودی عمارت عالی قاپو مشرف به مغازه ها بود. هجوم افغان ها، جنگ های داخلی، انتقال پایتخت از اصفهان و بی توجهی شاهان صفوی پس از شاه عباس به این عمارت، از عوامل تخریب برخی از قسمت ها و آسیب دیدن بنای عالی قاپو بوده است. پس از حمله افغانها در سال 1134، مانند بسیاری از آثار تاریخی دیگر، قسمتهایی از مجموعه آسیب دید. در دوره قاجاریه متاسفانه بسیاری از تزئینات این عمارت زیبا آسیب دید اما با این وجود هنوزم این بنا زیبایی های خودش را دارد و تتعداد زیادی توریست جذب میکند و بازدید زیادی دارد. كنار در ورودی دخمه، پس از تهیه بلیط معمولاً پیر کهنسالی به نام «شهریار» را میبینیم كه در روزگار قدیم، خودش اینجا زندگی میکرده و اکنون میتواند تاریخ آن را، زنده برایمان بازگو كند. در واقع پارک رجایی جایی بین خیابان باغ گلدسته و چهارباغ عباسی خودش را جا داده است. مجموعهای از این باغها که در امتداد چهارباغ شکل گرفته بودند، یکی از شالودههای اصفهان عصر صفوی را شکل میدادند و نقش باغ چهلستون از این جنبه ممتاز است.

دهکده مازیچال - گروه گردشگری راینو آفرود - تورهای گردشگری - تجهیزات و خودروهای آفرود درگذشته پادشاهان عهد صفویه ، از ایوان این کاخ مسابقات چوگان ، آتش بازی و سایر نمایش ها که در میدان نقش جهان انجام می شده است را تماشا می کردند. این بنای چند منظوره برای شاه اهمیت زیادی داشته چرا که محلی برای دیدارها، جلسات و بازدیدهای مهم خارجی و داخلی بوده ، همچنین شاه عباس و درباریان وقت برگزاری مسابقات اسب سواری و چوگان اینجا می نشستن و بازی را تماشا می کردن. انتخاب ترسناک ترین اسکیپ روم اصفهان بر حسب سلیقه هر فردی متفاوته.در نتیجه بهتره که اطلاعات بازی رو در سایت اسکیپ زوم (EscapeZoom) با دقت مطالعه کنید تا بتونید بهترین انتخاب رو داشته باشید و از بازی مهیج اتاق فرار لذت کامل ببرید. اگر با مترو قصد سفر دارید ایستگاه میدان امام حسین پیاده شوید، وارد خیابان سپاه که شدید باز هم با کمی پیاده روی از این کاخ لذت ببرید. در طول تاریخ بر اثر جنگ ها و عوامل مختلف طبیعی خسارات زیادی به بنای عالی قاپو وارد شد. شرکت شیرین زرمان و گز دالمن مفتخر به استفاده از طرح عمارت عالی قاپو بر روی جعبه های بسته بندی محصولات خود می باشد ، تا شکوه و عظمت هنر ایرانی را یادآور شود. محمد تقی خان مشهور به خان بزرگ که در راس سلسله خانهای یزد در زمان زندیه بود، ابتدا قناتی به نام دولت آباد به وجود آورد، پس از آن عمارت باغ دولت آباد را در انتهای آن احداث کرد. مهم ترین سؤال مطرح شده این است که تمام قنات دولت آباد توسط محمدتقی خان احداث شده و یا این که او با تعمیر و احیای قنوات قبلی موجب تغییر مسیر و نام آن ها شده است؟ باغ دولت آباد یزد در دوره زندیه، در سال ۱۱۶۰ هجری قمری تاسیس شدهاست. کاخ و عمارت هشت بهشت (مکان دیدنی) در اصفهان و خیابان باغ گلدسته، هشت بهشت واقع شده است.

این عنارت از روبرو دو طبقه و از پشت ۵ طبقه می باشد از دیگر زیبایی های معماری این عمارت راه پله ی اضطراریشه. پاساژ خرید شقایق در ۴ طبقه بنا شده که دو طبقه آن اداری و دو طبقه هم تجاری است. بنابراین می توان گفت این عمارت همانند سایر جاذبه های اصلی این شهر و در کنار سوغات آن همچون خرید گز اصفهان ، از اصلی ترین مراکز دیدنی به شمار می رود. در سال ۱۳۳۴ هجری شمسی به دست «علیمحمد وزیری» تأسیس شده و طی سالهای بعد از آن با خرید خانههای اطراف کتابخانه، مساحت آن گسترش یافت. بسیاری از جاهای دیدنی اصفهان در میدان نقش جهان و خیابانهای اطراف آن قرار گرفتهاند. این عمارت در میدان نقش جهان اصفهان قرار گرفته و به بسیاری از هتل های اصفهان نیز دسترسی دارد. شکل مقرنسها از سه تا چند ضلعی تغییر میکند و اشکال مدور نیز در میان آنها دید میشود.منبع عکس: خبرگزاری فارسپادشاهان صفوی به هنر نگارگری و نقاشی علاقهمند بودند و نمونه کارهای باقی مانده در کاخ عالی قاپو، از مهمترین آثار هنری تاریخی باقی مانده در اصفهان هستند. اين بنای زيبا که با وجود مرور زمان با بزرگی و مشخصات آن سالم مانده است ارزش آن را دارد که برای ديدنش به اصفهان رفت، هر چند احتمالاً از کسی هم انتظار نمی رود که برای ديدن شايد باشکوه ترين پل جهان چنين کاری بکند.


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
چگونه خیابان السیف دبی من را فروشنده بهتری از شما کرد
دو شنبه 17 مهر 1402 ساعت 17:42 | بازدید : 18494 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

 

ساحل الصفوح دبی - امکانات، نقشه، عکس و آدرس ☀️ این تودی روز را با سوار شدن بر امواج و کاوش در محیط های زیبا سپری کنید، یا به سادگی روی شن های طلایی استراحت کنید و غروب خورشید را تماشا کنید که آسمان را با رنگ های پر جنب و جوش رنگ می کند. این شامل دو بال است که به شکل V گسترش یافته و فضای بین آنها محصور در مرکز قرار دارد در ساختمانی است که به آسمان باز می شود. این رستوران دارای فضای داخلی مجلل به سبک معماری عربی و با تزئینات خاص مانند ستون های طلایی می باشد. به عنوان مثال، شما می توانید در میان اسکله خور و بازاری که در سایز واقعی ساخته شده است به قدم زدن بپردازید. این موزه در نزدیکی خور دبی است و دسترسی به آن آسان میباشد. به غیر از دبی، اگر مایل باشید میتوانید در کشورهای دیگری مانند عمان، اتریش، آلمان و همچنین مالزی نمونههایی از این موزهها را تجربه کنید. همان طور که به موزه دبی دقت کرده باشید بیشتر اشیاء و سایل درون آن جز سلاح ها و وسایل های نظامی است اما بد نیست بدانید که در این موزه علاوه بر سلاح از اشیا و سایلی از جنس سنگ مرمر سفید رنگ ، سفال و مس هم نگه داری می شود و همچنین شید جالب باشد که بدانید باستان شناسان در طی چند سال اخیر توانسته اند در این قلعه صد ها و هزاران شی سفالی ، اسلحه های قدیمی و باستانی و سکه های ضرب شده در هزاره سوم پیش از میلاد را کشف کنند و البته نا گفته نماند که تمامی این وسایل در قسمت باستان شناسی موزه در معرض دید همگان قرار گرفته است و افراد با ورود به این بخش می توانند از این وسایل جذاب هم دیدن کنند . البته به طور کلی آب و هوای دبی به صورت کویری است، اما این دلیلی بر نبود طبیعت سر سبز و پارک های مختلف در این شهر نیست.

این موزه، با بیش از ۲۰۰ مجسمه واقعی از شخصیتهای معروف جهان، یک فضای بینظیر برای علاقهمندان به هنر، فشن، سینما و ورزش فراهم میکند.وقتی وارد موزه مادام توسو دبی میشوید، به طور جادویی با شخصیتهایی که تا به حال فقط در تلویزیون، فیلمها یا روی صفحات مجلات دیده بودید، روبرو میشوید. شمایلی در سایزهای واقعی مردمانی که مشغول به حرفه خود هستند و صداهای آنها که در فضای داخلی طنین انداز می شوند. این برند دارای کیفیت عالی و قدرت خلاقیت زیادی است که طرح های کلاسیک را اجرا می کند. تنوع بالا و کیفیت بسیار خوب اجناس مرکز خرید دیره، باعث شده سالانه حدود 20 میلیون گردشگر رو جذب کنه. اگر به دنبال صنایع چوبی با کیفیت میگردید، به غرفه آفریقا بروید، چرا که در این بخش با صنایع تزیینی و کابردی چوبی بسیاری مواجه خواهید شد، که همگی از جنس چوب ماهون، کریستال، آبنوس و سنگ صابون ساخته شدهاند. اشیای این بخش ظروفی هستند که از منطقه القصیص امارات کشف شدهاند و قدمت برخی از آنها به هزارههای پیش از میلاد باز میگردد. قلعه فهمیدی دبی که یکی از باستانی ترین ساختمان این شهر است تا سال 1896 میلادی توانسته بود به یک خانه مطلوب و مناسب برای حاکم دبی تبدیل شود و البته بد نیست بدانید که بعد از حاکم دبی این ساختمان به دادگاه و دادستانی دبی سپرده شد اما باز هم این امر دوام چندانی نداشت و قلعه فهمیدی بعد از گذشت چند سال به انبار مهمات و بعد از آن به زندان تغییر کاربری داد و باز هم این پایان کار قلعه فهمیدی نبود تا این که در سال 1971 میلادی شیخ راشد بن سعید آل مکتوم که حاکم و رهبر وقت این شهر بود دستور داد تا قلعه به موزه ملی تغییر کاربری دهد و البته نا گفته نماند که قلعه فهمیدی دبی در فاصله 60 متری محله بستکیه دبی قرار دارد و افراد می توانند با ورود به این محله تاریخی با یک تیر دو نشان بزنند هم از بستیکه دیدن کنند و هم از تماشای موزه ملی دبی نهایت لذت را ببرند .

برای سوار شدن به این بخش و لذت از چشم اندازهای زیبا لازم است هزینه دوبرابر بیشتری نسبت به بلیط عادی تهیه کنید. در این قسمت از مرکز خرید دبی مال شما می توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه را تهیه کنید. در مرکز خرید ابن بطوطه دبی ۲۷۵ مغازه، ۵۰ رستوران و ۲۱ سینما پرده ای وجود دارند که امکان انتخاب های زیادی را به شما می دهند. قطارهای مترو دبی در ساعات شلوغ، هر چهار دقیقه یکبار و در زمانهای دیگر تقریباً هر هفت دقیقه یکبار تردد دارند. جابه جایی با اتوبوس از فرودگاه تا مرکز شهر حدود 1 ساعت و 15 دقیقه طول می کشد. دیدنی این موزه در صورتی که در تور دبی تمایل داشتید توصیه می شود. اگر در آینده به شهر دبی سفر کردید و تمایل داشتید درباره تاریخ آن اطلاعاتی به دست بیاورید میتوانید از موزه دبی دیدن نمایید. موزهای که امروزه در دبی بر سر زبانها افتاده مربوط به دوران کهن نیست، بلکه از آینده و طراحیهای فریبنده آن نشاءت میگیرد. شما می توانید برای رفت و آمد از فرودگاه به هتل یا شهر به فرودگاه از وسایل مختلفی استفاده کنید که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت. آیا می خواهید با ستاره ها روی فرش قرمز ژست بگیرید؟ طرح ها دارای سبکی متمایز هستند که نشان دهنده هنر باستانی هند و طراحی پارچه است. در این مکان سعی شده که مهارت های گوناگون کودکان را پرورش دهند و وسایل بازی طوری طراحی شده اند که هوش آن ها را بسنجد و مهارت های اجتماعیشان را ارتقا دهد. رقص نورهای رنگی و اشکال مختلفی که در آسمان بازی میکنند، سرگرمی جذابی برای کودکان خواهد بود.رقصهای بومی: هر کشوری علاوه بر آداب و رسوم، غذاهای مخصوص و لباسهای محلی، تعدادی رقص بومی نیز دارد، که اغلب در بین مردم محبوب هستند.

یکی از پرازدحام ترین بازارهای عمده فروشی دبی که دارای فضایی سنتی بوده و برای گردشگران نیز جذابیت بسیاری دارد، بازار عمده فروشی پارچه دبی (Textile wholesale market Bur Dubai) است. تجربه مخزن کوسه فرصتی هیجان انگیز برای نزدیک شدن به برخی از نمادین ترین شکارچیان اقیانوس فراهم می کند. موزه دبی (به عربی : متحف دبی) یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر دبی است، که سالیانه تعدادی زیادی از گردشگران را از مناطق داخل و خارج امارات به سویی خود جذب می کند. نقشهایش در سری فیلمهای “فراری وشمگین” و “جانیک” او را به یکی از محبوبترین بازیگران اکشن تبدیل کرده است. این بازیگران مشهور با استعداد و جذابیت خاص خود، مخاطبان را به خود مینشانند و با بازیهایشان در فیلمهای بالیوود، همیشه در خاطره ماندگار میمانند. آدری هپبرون نیز یکی از بازیگران زیبا و محبوب بریتانیایی است که توانسته است با بازیهایش در فیلمهای مانند “صبحهای زرد” و “فرار از واقعیت” محبوبیت فراوانی را به دست آورد. همه ما تاکنون اسم کشور دبی را به عنوان جزایر زیبا و تفریحات هیجان انگیز شنیدهایم؛ یکی از قسمت هایی که در کشور دبی وجود دارد و زیبایی آن بی نظیر است و سالانه افراد زیادی از آن دیدن می کند سواحل دبی است. بچهها میتوانند از مناظر خیرهکننده خط ساحلی نمادین دبی، آسمان خراشهای بلند، سواحل بکر و استراحتگاههای لوکس جمیرا در حال قایق سواری دیدن کنند. البته اگر اهل تجربه سفرهای جنجالی هستید، پس از خرید بلیط چارتر دبی و همچنین رزرو آنلاین هتل در دبی، توصیه میکنیم علاوه بر سافاری و گردش در صحرا حتما به دیدن موزه توهمات نیز بروید. برای خرید بلیط موزه توهمات میبایست قدم به قدم ابتدا خرید بلیط هواپیما، اخذ ویزا و همچنین در نهایت گرفتن ارز مسافرتی را انجام دهید و در نهایت با رسیدن به دبی، به سمت موزه توهمات که در آدرس منطقه توسعه آل سیف قرار دارد بروید.

ویرات کوهلی با استعداد خود و عملکرد برتر در زمین کریکت، توانسته جوایز برجسته را در این ورزش به دست آورد و محبوبیت فراوانی در بین طرفداران خود داشته باشد. این تندیسها نمادی از تلاش، استعداد و تأثیرگذاری این هنرمندان در دنیای سینما اجاره خودرو در دبی هستند. چند تن از حاکمان قبلی شهر دبی در این خانه زندگی کردند. پس از این که در رابطه با خیابان السیف دبی اطلاعات مختلفی را به شما ارائه کردیم، یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می گردد این است که به منظور بازدید از این خیابان باید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟ اگر بزرگتر از 8 سال هستید، می توانید در این ماجراجویی شرکت کنید. ویترین های این مجموعه به هشت اتاق تقسیم شده است که با لمس شیشه هر یک می توانید اطلاعات دقیق هر اتاق را ببینید و یا تصویر آن را بزرگ کنید. علاوه بر اینکه شما در جشنواره خرید دبی تمامی اجناس را می توانید با قیمت بسیار پایین تر خرید کنید موارد دیگری هم وجود دارد که در این جشنواره مزیت های بسیاری دارد. در دهکده دبی شما می توانید شاهد کارناوال و جشنواره های زیادی باشید که از کشور های مختلف در حال برگزاری است و هیجان خیلی زیادی را به همراه دارد. تم پارک های دبی، متناسب با همه سلیقه ها، تفریحات متنوع و جذابی را برای گردشگران، ارائه می کنند.

سفر به دبی بدون بازدید از بازار طلا دبی، یکی از قدیمیترین، مشهورترین و جذابترین بازارهای سنتی امارات، کامل نمیشود. موزه مادام توسو دبی به شما این امکان را میدهد که با قدرت و زیبایی رقصندهها در ارتباط باشید و لحظاتی پرشور و شاد را تجربه کنید. این تجربه، به شما امکان میدهد تا نگاهی نزدیکتر به بندگی و کار یکی از قدرتمندترین رهبران جهان داشته باشید. یکی از زیباترین این تصاویر، تصویر مربوط به استخراج مروارید از اعماق آب دریا میباشد که در آن چند مرد تاجر مروارید، سنگهای وزنه ترازو و غربال مخصوص این کار دیده میشوند. تمامی بزیهای آکوافان در دریا شناور هستند. حتی میتوانید در کنار تندیس “جاستین بیبر”، خواننده کانادایی محبوب، به یک پارتی موسیقی عالی شروع کنید. در خیابان شیخ زاید بزرگراهی چندبانده به موازات طول دبی و در کنار ساحل این شهر قرار دارد.بزرگراه شیخ زاید منطقه لوکس و اصلی دبی است که هتل های معروف و لوکس،مراکز خرید و مراکز تفریحی دبی مانند برج دبی,آسمان خراش ها در آن واقع شده است.اکنون نیز برجی به نام "برچ مارپیچ" در خیابان شیخ زاید ساخته شده است که معماری بسیار جالب و منحصر به فرد آن باعث جذابیت روز افزون این خیابان در تور دبی شده است.

خانوادهها که در میان تمام جاذبههای Bluewaters دبی قرار گرفتهاند، میتوانند یک روز را با صرف غذا در این منطقه و سوار شدن به چرخ دیدبان عیندبی که همسایهاش است، سپری کنند. بسیاری از اشیایی که در تور دبی در این موزه مشاهده خواهید کرد قدمت زیادی دارند و برخی دیگر به صورت نمونههای قدیمی ساخته شدهاند. نمایشگاههای داخلی این موزه با دقت و ظرافت انتخاب شدهاند تا بیشترین جذابیت را برای مسافران خارجی و همچنین اهالی این کلان شهر بینظیر فراهم کند.او معتقد است که مغز انسان ابرکامپیوتری پیچیده است و میتواند واقعیتهای اطراف را با درک چندبعدی از حسهای مختلف همانند لامسه، شنوایی و بینایی تجسم کند. شما ممکن است یک کتابی را که چند وقت پیش خوانده بودید و الهامبخشی برای شما بوده است، در اینجا مرور کنید و به ذهن خلاق پیچیده نویسنده آن تحسین کنید. از شخصیتهای تاریخی مانند آلبرتینشتین و نلسون ماندلا، تا سلبریتیهای معاصر مانند لئوناردو دیکاپریو و ریحانا، همه در اینجا حضور دارند. با این حال، کارکنانی در تمام طول موزه وجود دارند که بازدیدکنندگان را راهنمایی خواهند کرد. جای تعجبی نیست که امنیت در بازار طلای دبی بسیار جدی گرفته می شود و همه ی فعالیت ها به شدت تحت نظارت است. این ساحل دارای حدود یک و نیم کلیومتر امتداد می باشد و در نزدیکی اقامتگاه ساحلی جمیرا واقع شده است که منطقه ای بسیار محبوب و شناخته شده می باشد. این پارک آبی دبی در منطقه راس الخیمه (Ras Al Khaimah) واقع است که با دبی حدود 109 کیلومتر فاصله دارد و میتوانید با یک ساعت رانندگی این مسیر را طی کنید. نزدیکترین فرودگاه، فرودگاه بین المللی دبی است که ۸.۷ کیلومتر تا هتل فاصله دارد.

در این طبقه فضایی برای تفریح کودکان ۳ تا ۱۰ سال با عنوان قهرمانان آینده با توجه به تواناییهای کودکان طراحی شده است. ویژگی جالبی که در این ساختمان موزه آینده دیده میشود، استفاده از ۱۰۲۴ قطعهی ۴ لایه است که با فرایندهای ۱۶ مرحلهای به شکل دلخواه درآمده و دارای طول ۱۴ کیلومتر است. در بخشهای قبلی اشاره کردیم که ساختمان موزه دبی همان قلعه فهیدی است. قلعه فهیدی به عنوان قدیمیترین ساختمان دبی و همچنین موزه دبی مکان مناسبی برای آشنایی با فرهنگ اصیل شیخ نشینهای خلیج فارس میباشند. یکی دیگر از مکانهای بسیار مهم دبی خیابان شیخ زاید دبی می باشد که بزرگترین ساختمان های بلند دبی در آن قرار دارند . پس از مدتی که ساختمان قلعه فهیدی توسعه پیدا کرد به عنوان محل زندگی حاکم شهر به کار می رفت. تمام این ظروف در قلعه فهیدی در زمان سکونت حاکم دبی استفاده میشدند. سرانجام در سال ۱۹۷۱ میلادی حاکم دبی تصمیم گرفت قلعه فهیدی را بازسازی کرده و با نام موزه دبی بازگشایی کند. دیوارهای قلعه فهیدی با صخرههای مرجانی ساخته شده که ملات آن آهک میباشد. این موزه از آن جهت اهمیت دارد که یکی از جاهای دیدنی دبی میباشد و در عین حال معرف بخش تاریخی و فرهنگی امارات متحده عربی است. ارتفاع گنبدهای این مسجد حدود 16 متر میباشد و ارتفاع دو مناره آن 40 متر است. تونل شیشهای: با طول ۴۸ متر که در طبقهی همکف قرار دارد و آکواریوم به صورت طاقی در سقف این تونل و در ارتفاع ۱۱ متری از کف آن واقع شده است.

این هتل در جزیره ای مصنوعی که ۲۸۰ متر دور از ساحل ساخته شده بنا گردیده است. این مکان را به جرات می توان به عنوان یک نقطه عطف در دبی معرفی کرد. چه طرفدار اسکی باشید و چه یک مبتدی ، حتما در سفر به دبی بازدید از این پیست را در برنامه خود بگنجانید تا کشف کنید که چه چیزی اسکی دبی را بسیار خاص می کند ! اگر سوال یا ابهامی دارید که در این متن درباره سفر به دبی به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید تا در زمان کوتاهی سوالات شما پاسخ داده شود. دسترسی هتل تا دریا حدود 2 کیلومتر است و برای رسیدن به مراکز معروف قشم از جمله سیتی سنتر و بازار فردوسی حدودا 1.5 کیلومتر راه در پیش دارید. کنسرتهای زنده و ونهای محبوب غذا از جمله منابع اصلی سرگرمکننده هستند که سفر شما را لذتبخش خواهند کرد. میتوانید مطمئن باشید که با ورود به این سرزمین جذاب تقریبا همیشه شاهد اجرای انواع موسیقیهای زنده و همینطور نمایش مد خواهید بود. مراقب باشید که پای خودتان را کجا روی زمین میگذارید. چرا که در بعضی از اتاقهای این موزه، زمین زیر پای شما حرکت میکند و ممکن است در نهایت راه خودتان برای برگشت به هتل با مشقت پیدا کنید.

زمین تنیسی که به یکی از حقایق برج العرب تبدیل شده است. این پارک آبی که در کنار برج زیبای العرب قرار گرفته، انواع و اقسام سرگرمی های جذاب آبی را در خود دارد. یکی از راه هایی که بتوان برج را از نزدیک دید رفتن به رستوران برج است. اولین تندیس متعلق به “حسن الشافعی” است، مجری محبوب و مشهور اهل مصر. سومین تندیس متعلق به “احمد فهمی” است، مجری و بازیگر مشهور اهل مصر.بخش رسانه در موزه مادام توسو با حضور تندیسهای این سه مجری برجسته، به بازدیدکنندگان فرصتی منحصر به فرد برای آشنایی نزدیک با زندگی و شغل این ستارگان را میدهد.حتما به این بخش در موزه مادام توسو دبی بروید. دومین تندیس متعلق به “کریس فید” است، مجری استرالیایی-لبنانی رادیو. از آنجا که این بنا قدیمیترین ساختمان شهر بوده، مدتها از آن برای سکونت حاکمان وقت دبی، مَقر حکومتی، انبار مهمات و همچنین زندان استفاده گردیده تا اینکه در سال ۱۹۷۰ جهت استفاده به عنوان موزه بازسازی شده است. تصور کنید که دوست بلندقد شما در یکی از این اتاقها با وجود اینکه همیشه از شما بلندقدقامت تر بوده، کوتاه تر دیده شود و این برای شما میتواند چند لحظهای هم که شده، جذاب و مفرح باشد. افزایش و استقرار سایر اتاقها و نگارخانههای موزه در سال ۱۹۹۵ صورت گرفت. افزایش و استقرار سایر اتاق ها و نگارخانههای موزه در سال ۱۹۹۵ صورت گرفت. کدام ستاره ها در موزه مادام توسو دبی حضور دارند؟


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
دروغ و دروغ های لعنتی درباره سد لفور
جمعه 14 مهر 1402 ساعت 19:22 | بازدید : 27588 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

 

در آن روزی که ما قرار بود برای جلسه شورای اقتصاد در کاخ رامسر نزد شاه گرد هم آثیم همینکه پیاده وارد کاخ شدیم ناگهان اتومبیلی را در پشت سر خود دیدیم که آقای امیرهوشنگ دولو را به جلوی کاخ برد تا ایشان پیاده شوند. تالش شهری است که فاصله ای چند کیلومتری تا ساحل دارد و به جنگل های استان گیلان نزدیک تر است. شاید برای بسیاری از گردشگران بخصوص زمانی که وارد ییلاق سوباتان شوند سوال به وجود بیاید اینجا با کلبه های چوبی دوست داشتنی و فاقد دکل های برق، مردمانش چجوری زندگی دارند. این جاده بخش هایی از آن آسفالته است و بخش های دیگر خاکی که این قسمت های خاکی زمانی که باران های سنگین در این منطقه می بارد گلی می شوند و بسیار خطرناک بخصوص برای خودروهایی که لاستیک های ضعیفی دارند. قوس های سهمی را می توان قدیمی ترین قوس هایی دانست که در ایران عهد باستان ساخته شده است. جذاب ترین جای دیدنی در روستای ماهار، آبشار ماهار است که آبشاری مرتفع و بی نظیر می باشد اما مسیری که برای دسترسی به این آبشار وجود دارد بسیار صعب العبور بوده و بعضاً بدون راهنمایی محلی ها نمی توانید به آبشار ماهار برسید. خرید ویلا در چمستان یکی از بهترین گزینه ها برای خرید ویلا در شمال است. روستای رامسر از بهترین گزینه ها برای دوری از شهر، آلودگی، ترافیک، مشغله های کاری و زندگی و… فاصله لیسار تا سوباتان به 20 کیلومتر می رسد اما در نظر داشته باشید عبور از این مسیر کار هرکسی نیست و نیازمند به راننده های حرفه ای، تجهیزات مناسب و خودروی های آفرودی است.

چشمه گل رامیان: يك استخر طبيعي بيضي شكل است كه طول آن 90 متر، عرض آن 80 متر و عمق آن بين 44 تا 80 متر مي باشد. برای استفاده از خواص این چشمهها، امکانات لازم مثل استخر و حمام در نزدیکی آن ایجاد شده است. یکی از مهمترین ویژگیهای این جنگل ارتفاع آن از سطح دریا میباشد که باعث ایجاد هوایی خنک و مطبوع در فصلهای گرم سال میگردد. همانطور که گفتیم گرگان شهر گردشگرپذیری است و به همین دلیل رستورانهای متعددی به همراه غذاهای با کیفیت دارد که در تمام ایام سال از مسافران پذیرای میکنند. در این منطقه همچنین کمپینگ قرار دارد که مورد استفاده گردشگران و مسافران قرار میگیرد. اینجا منطقه ای است که در بالای ابرها قرار دارد و اگر در فصل تابستان سفر کنید بخصو اوایل تابستان، پدیده اقیانوس ابر ها در این منطقه رخ می دهد و سوژه جذاب و خارق العاده ای برای عکاسی به وجود می آورد. در فصل تابستان باران در این منطقه به مراتب کمتر از سایر فصول سال خواهد بود و به لطف این موضوع، بجای اینکه در مه ای غلیظ باشید، در جایی هستید که ابر ها در پایین شما قرار دارند و در کنار تماشای پدیده اقیانوس ابر ها از تماشای غروب آفتاب با ویو زیبای دشت های سرسبز سوباتان هم برخوردار خواهید شد. به مراتب فصل بهار هوا در اینجا خنک تر از تابستان هم خواهد بود اما به لطف بارش های پراکنده باران ممکن است بجای اینکه پدیده اقیانوس ابر ها را تماشا کنید، در مه ای غلیظ بگیرید بطوریکه اگر در یکی از کلبه های چوبی اینجا اقامت داشته باشید، زمانی که درب اقامتگاه را باز می کنید مه وارد کلبه شود هرچند این اتفاق هم جذابیت خودش را دارد. در کنار آن و صد البته گلپر که عطرش همه را شیفته خود می کند و مهم ترین گیاه در این منطقه می باشد و بین بومی ها با نام بالدرقان شناخته می شود، گیاهان دارویی دیگری هم در جای جای سوباتان زندگی می کنند که شامل گزنه، آویشن، ازگیل های کوهی، علف چای، سیاه درخت، خار مریم، قارا گیله، بومادران، بولاغ اوتی، یشمان، هافوریقون، کهیلک اوتی، سیب کال، خشخاش، بابونه و غیره هستند و از کلی خاصیت دارویی به همراه عطر جذاب برخوردارند.

تصاویری زیبا از ساحل کلاچای استان گیلان بنابراین اگر عاشق چیدن گیاهان دارویی و خوش عطر هستید توصیه می کنیم که سبدی کوچک همراه خود داشته باشید تا از این گیاهان معطر و کمیاب بی بهره نمانید. بسیاری از این قارچها خواص دارویی و صنعتی دارند و در صنایع گوناگون به مصرف میرسند. فروش ویلا در چمستان به خاطر جنگلی بودن، داشتن ویوی زیبا و هوای عالی بسیار بالاست سازنده های ویلاهای چمستان معمولا ظرف مدت 3 الی 4 ماه ویلای خودشون رو میفرشن و به پول و سود خودشون میرسند و به علت سرعت فروش ویلاهای چمستان موقعیت خیلی خوبی بابت سرمایه گذاری هست. شما اگر از آن دسته افرادی هستید که با دید سرمایه گذاری اقدام به خرید ملک در شمال میکنید، بهتر است این مطلب را با ما همراه باشید. شما می توانید با بازدید از سایت مشاورین املاک موسوی اطلاعات لازم و کافی در این زمینه را کسب نموده و متناسب با بودجه تان اقدام به خرید ویلا نمایید. البته اگر خودروی آفرودی دارید می توانید از این مسیر عبور کنید یا اگر هم حال پیاده روی ندارید، بومی های منطقه خودروی های آفرودی و وانت دارند که شما را به نزدیکی دریاچه می رسانند. با مراجعه به صفحه خرید ویلا در نور می توانید سایر گزینه های مناسب در این شهرستان زیبا را مشاهده کنید. جالب است بدانید اگر خواستید به این روستا مراجعه کنید، هیچ راه ماشین رو حتی ماشین های آفرود وجود ندارد و تنها مسیرهای مختلف به صورت پیاده روی وجود دارد. از طرفی، ییلاق سوبتان برخلاف مناطقی که اقیانوس ابر دارند و در ارتفاعات واقع شده اند، دشت های سرسبز دارد تا کوه برای همین، منظره بسیار جذاب و خاصی دارد و غروب آفتابش را با هیچ چیز نمی توان عوض کرد. تا اینجا دو منطقه فوق العاده از جاهای دیدنی سوباتان را معرفی کردیم که فاصله ای 20 کیلومتری تا خود روستا دارند و معمولاً گردشگران حال و حوصله رفتن به این مناطق را ندارند برای همین، اینبار می خواهیم شما را با جایی آشنا کنیم با نام ییلاق شکردشت که فاصله اش تا روستای سوباتان تنها 7 کیلومتر است.

اين پارك با داشتن اقليم هاي متفاوت و مناطق زيستي متنوع جنگلي، استپي و چشم اندازها و مناظر متبوع طبيعي از جمله جاذبه هاي گردشگري استان گلستان محسوب مي گردد. نمک آبرود یکی از زیباترین پارکهای جنگلی کشور محسوب میشود و در تمام طول سال میزبان گردشگران از سراسر کشور است. ساخت این جاده آسیایی در ذخیرگاه بیوسفری جهان در حالی است که هرگونه تخریب محیط زیست و تغییر اکوسیستم در پارکهای ملی ممنوع و مغایر ماده 8 آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست است و هیچ مقامی نمی تواند اجازه و دستوری مبنی بر تخریب محیط زیست در پارک های ملی صادر کنند. بعد از چند ساعت در جاده ای خطرناک و هیجان انگیز با ویو فوق العاده زیبا از طبیعت، در نهایت به ییلاق سوباتان می رسید و بجز طبیعتی بکر هیچ چیز دیگری را مشاهده نمی کنید. چمستان بخاطر قرار داشتن در ارتفاع بالا از سطح دریا، مخازن فاضلاب با مشکل مواجه نمی شوند. چمستان نسبت به شهرهای اطراف با در نظر گرفتن سطح دریا در ارتفاع بالاتری قرار دارد. در این ییلاق زیبا و خوش آب و هوا حیوانات بطور آزادانه همیشه در حال پرسه زدن هستند و ممکن است شما در وسط دشت های سرسبز بساط پیک نیک خود را پهن کرده اید و مشاهده کنید اسب ها یا گاو ها به کنار شما آمده اند و اگر حواستان نباشد میبینید که مشغول میل کردن غذای شما هستند. همچنین در نظر داشته باشید اینجا علاوه بر درختان گلابی، سیب و آلوچه، قارچ های خوراکی هم دارد که بخش مهمی از پوشش گیاهی پارک را شامل می شود. در ۲۳ بهمن ۱۳۴۰ با همان مساحت اوليه (۸۹۰‚۹۱ هکتار) به منطقه حفاظت شده آلمه موسوم و در شهريور ماه سال ۱۳۴۲ عنوان پارک ملى و در سال ۱۳۴۳ نام پارک وحش را به خود اختصاص داد.

در فصل زمستان همین طبیعت فوق العاده زیبا و سرسبزی که در روستای سوباتان بود تبدیل به منظره ای سفید پوش می شود البته این منظره در نوع خودش هم خاص و فوق العاده زیبا است اما پیشنهاد می کنیم اگر تصمیم دارید در فصل زمستان به روستای سوباتان سفر کنید، اینجا به عنوان یک مقصد بین راهی در نظر بگیرید نه جایی برای اقامت چون هیچکسی در اینجا نیست و فقط خودتان هستید و از طرفی، بارش سنگین برف و مسیر های سفید پوش و خطرناک هم شرایط را بدتر می کند. زندگی شهری و ماشینی با دردسرهای خاص خودش همراه است و بودن در جمع میتواند برای همه آزاردهنده باشد. در کنار گوسفند ها، کلی اسب وحشی و گاو هم در دشت های سرسبز سوباتان زندگی می کنند و چون آزادانه در طبیعت خود مشغول گردش هستند، این امکان هم وجود دارد اگر در وسط طبیعت می خواهید چادر بزنید یا بساط پیک نیک را پهن کنید، به نزدیکی شما بیایند هرچند خطر آفرین نیستند اما بی شک علاقه بالایی به غذا ها و تنقلات شما دارند. در این فصل از سال، هوایی سرد در این منطقه حاکم است و بی شک باید گردشگران با خود لباس های گرم هم به همراه داشته باشند حتی اگر بخواهند در طول روز مشغول به طبیعت گردی در این منطقه باشند.

اگر تصمیم داشتید بین جاهای دیدنی سوباتان از دریاچه نئور بازدید کنید، حتماً وسایل کمپینگ را هم به همراه خود ببرید و فراموش نکنید که در این دریاچه ماهی های قزل آلا زندگی می کنند و ماهیگیری هم یکی از تفریحات محبوب گردشگران هنگام بازدید از دریاچه نئور است. آبگرم لاویج که در 18 کیلومتری جنوب چمستان واقع شده است دارای مسیری بسیار زیبا و پوشیده از درختان جنگلی بوده و فضایی آرامشبخش را برای بازدید کنندگان فراهم می کند. یکی از دلایلی که فصل تابستان را به عنوان بهترین زمان سفر به سوباتان تبدیل می کند، جاده دسترسی به این منطقه است چراکه این جاده آسفالت نه چندان جالبی دارد و برخی از نقاط مسیر در فصل باران طوری در شرایط بد قرار می گیرند که عبور و تردد وسایل نقلیه عادی را غیر ممکن می کند و فقط خودروی های آفرودی می توانند شاید از این مسیر ها عبور کنند. به لطف طبیعت بکر و دشت های سرسبز وسیع، بسیاری از گردشگران و طبیعت گردانی که می خواهند به سوباتان سفر کنند با خود لوازم کمپینگ و چادرهای مسافرتی به همراه می برند تا در دل طبیعت اقامت داشته باشند برای همین، اگر در فصل تابستان به این منطقه سفر کنید و در جای جای سوباتان گردشگران بسیاری را می بینید که چادر در وسط طبیعت را به عنوان اقامتگاه خود انتخاب کرده اند. بخاطر تقاضای بالایی که جهت رزرو ویلا های جنگلی در تالش وجود دارد، بیشتر اقامتگاه هایی که به صورت روزانه در تالش اجاره داده می شود هم در بخش جنگلی قرار دارند و دست گردشگران برای انتخاب اقامتگاه از سوئیت ها و خانه های روستایی ارزان قیمت تا ویلاهای استخردار، کلبه های سوئیسی و حتی کلبه های جنگلی در ارتفاعات اطراف تالش باز است. دریاچه نئور در غرب ییلاق سوباتان واقع شده و درواقع می شود گفت دریاچه نئور مرز بین استان های گیلان و اردبیل است.

پیش تر اشاره ای کردیم که در ییلاق سوباتان چشمه های گوارا هست و این چشمه ها از دل زمین می جوشند و بعد از طی کردن مسیری دوباره به دل زمین برمیگردند برای همین تالشی ها نام سووتون را برای اینجا انتخاب کرده اند. تالش بخاطر طبیعت فوق العاده و آب و هوایی دوست داشتنی در مناطق ییلاقی و جنگلی که دارد، گردشگرانش زمانی که به این شهر سفر می کنند و می خواهند چند روزی مهمان جنگل های زیبای اینجا باشند برای اقامت به دنبال اجاره ویلا جنگلی در تالش هستند تا به مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی همچون ییلاق سوباتان هم نزدیک تر باشند. تمامی حیوانات این موزه تاکسیدرمی شدهاند و همه آنها به مناطق جنگلی و کوهستانی اطراف ماسوله تعلق دارند. در شمال آب پری، شهر رویان با فاصله تقریبا ۱۳ کیلومتر و کمی آن طرفتر، در جهت شمال شرقی آبشار نیز شهر نور با فاصله تقریبی ۲۰ اجاره ون تا شمال کیلومتر واقع شدهاند. راه آق اولر به سوباتان: مسیری که شما را از تالش به روستای آق اولر و سپس به روستای سوباتان میرساند نزدیک به 40 کیلومتر طول دارد که بخش های زیادی از آن بخصوص مسیر تالش به آق اولر آسفالته است اما باقی مسیر یعنی آق اولر به سوباتان با مسیری خاکی طرف هستیم که در روز های بارانی گلی و خطرناک می شود و عبور از این مسیر نیازمند به خودروی های شاسی بلند و وانت ها است. در فصل بهار گل ها شکوفه می دهند و توجه داشته باشید بخش هایی از ییلاق سوباتان مانند ییلاق شکردشت، مملو از شقایق هستند و زمان رویش شقایق ها فصل بهار است برای همین، بهار بهترین زمان برای تماشای دشت شقایق های وحشی سوباتان می باشد. در خصوص پوشش گیاهی، پیش تر هم گفتیم در اطراف سوباتان منطقه ای هست با نام شکردشت که مملو از شقایق های وحشی زرد و قرمز بوده و منظره فوق العاده ای بخصوص در فصل بهار به وجود می آورد.

همچنین این دیوار سرخ شامل تاسیسات پیوسته ای مثل خندق، سد، تعدادی قلعه و کانال های عبور دهنده آب نیز بوده است. در سال ۱۸۳۰ میلادی پژوهشگری لهستانی به نام آلكساندر شودزكو خچكو ، برای نخستین بار قلعه رودخان را کشف کرده است. این روستا در دهستان کلارستاق شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۴ نفر بودهاست. این روستا در دهستان کلارستاق غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۲۵ نفر بودهاست. آبشار کبودوال گلستان یکی از شگفتیهای طبیعی ایران است. یحیی ستودهنیا در گفتگو با گلستان ما؛ گفت: شهرداری گرگان از 19 اردیبهشت 1402 قرارداد مدیریت برهبری پارک جنگلی النگدره و ناهارخوران را به مدت 15 سال با منابع طبیعی منعقد کرده است. با تمام این اوصاف میتوان گفت: شهرستان دماوند دارای اقليمی نيمه خشک سرد است كه در تابستان به علل گرمای شديد، خشكی فيزيكی و در زمستان به دليل سرمای فوقالعاده خشكی فيزيولوژيک حاكم است. شهر چمستان یکی از شهرهای استان مازندران است که مرکز بخش چمستان از شهرستان نور میباشد. این شهر با قرارگیری در بین جنگلهای انبوه جنوبی دریای خزر، از شرایط آب و هوایی بسیار خوبی برخوردار است و غالبا خریداران ویلا شمال با نیت به خرید ویلایی جنگلی در این مناطق سکونت میکنند. برای شروع شاید بد نباشد بدانید ۱۴۹ گونه پرنده در پارک گلستان زندگی میکنند که از این تعداد، ۴۸ نوع آنها در بهار و تابستان در این جنگل حضور دارند و با فرارسیدن فصلهای سرد، رهسپار مناطق گرمسیری میشوند. دسترسی آسان و سریع به منابع طبیعی جنگل، کوهپایه ها و آب گرم معدنی و پارک های طبیعی و…

چمستان جاذبه های گردشگری زیادی دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. در ادامه همراه هولدینگ موسوی باشید تا در این مورد اطلاعات لازم را بدست آورید. در ادامه با یومگ همراه باشید تا گشتی در دشت لار پلور بزنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویلا شهرکی و مستقل به بخش مقالات سایت هولدینگ موسوی مراجعه کنید و مقالات مربوط به ویلا شهرکی و ویلا مستقل را مطالعه بفرمایید تا اطلاعات کامل درمورد این دو نوع موقعیت مکانی از نظر ساخت کسب کنید. بدترین زمان برای سفر به ییلاق سوباتان بی شک فصل زمستان است چون در این زمان، هوا آنقدری سرد و سوزناک می شود که حتی بومی های منطقه نیز اینجا ترک می کنند و به روستاهای مجاور با ارتفاع پایین تر مراجعه می کنند. بدین منظور، جاذبه های دیدنی همچون رودخانه کرگان رود، بقعه شاه میلرزان، روستای مریان، کاخ ییلاقی و قشلاقی نصرالله خان، قلعه سلسال، آبشار زمرد، پارک جنگلی سیاه داران، منطقه ییلاقی دوخاله، کوه، دریاچه سراگاه، منطقه باستانی تول و حمام قدیمی آق اولر تنها بخشی از معروف ترین جاهای دیدنی تالش در قالب جاذبه های تاریخی و مناطق بکر طبیعت گردی هستند که در سفری چند روزه به تالش بازدید از آن ها بی شک سفری به یادماندنی را بخصوص برای ماجراجویان و طبیعت گردان رقم خواهد زد. سد لفور یا سد البرز با نام رسمی «سد صالحی مازندرانی» یکی از دیدنیترین مناطق استان مازندران است که گردشگران بسیاری را به سمت خود میکشاند. این مسیر که به جادهی ناهارخوران مشهور است، مسیری برای پیادهروی و تفریح مردم است. اما از آنجایی که سوباتان یکی از جاهای دیدنی تالش است، بد نیست در کنار سوباتان نگاهی هم به سایر جاهای دیدنی تالش بیاندازید که اکثرشان به دلیل اینکه مناطق جنگلی هستند در اطراف تالش قرار دارند. ییلاق سوباتان در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا قرار دارد اما به لطف دشت ها و مناطق مختلفی که در اینجا هست، ارتفاع ییلاق سوباتان در پایین ترین نقطه به 1900 متر و در بالاترین نقطه هم تقریباً به 2500 متر از سطح دریا می رسد یعنی نزدیک به هزار متر بالاتر از ارتفاع تهران پس با آب و هوایی بسیار خنک و دلنشین طرف هستیم و تابستان ها هوا در اینجا آنقدر دلنشین است که دلتان نمی خواهد ییلاق سوباتان را ترک کنید.

اما فیلبند به واسطه جاذبه های گردشگری طبیعی که دارد یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری خطه شمالی کشور محسوب می شود. رودخانه ورزان نه تنها معروف ترین جای دیدنی در این منطقه به شمار می رود بلکه تمامی گردشگرانی که به ییلاق سوباتان سفر می کنند، بین جاهای دیدنی که در این روستا هست در کنار طبیعت گردی و لذت بردن از ویو اقیانوس ابرها، نگاهی هم به رودخانه ورزان میاندازند و لازم به ذکر است رودخانه اصلی ترین منبع تامین آب رود لیسار است که در طول مسیر، آبشار های خروشان و مرتفعی را به لطف صخره های مختلف به وجود آورده. بی شک مهم ترین هدف سفر به ییلاق سوباتان گشت و گذار و طبیعت گردی است چراکه ییلاق سوباتان با اینکه منطقه ای سرسبز و بی نظیر است اما ارتفاع 2500 متری آن توجهات را به سمت خود جلب کرده. با توجه به شناختی که از ییلاق سوباتان داریم، اینجا به لطف ارتفاع 1900 تا 2500 متری از سطح دریا و طبیعت بکری که دارد، در روز های گرم تابستان هوایش خنک و دوست داشتنی بوده و اکر به دنبال جایی به دور از شلوغی و گرمای طاقت فرسا و آفتاب سوزان هستید، بی شک ییلاق سوباتان یکی از بهترین مقاصد به شمار می رود. این مراتع به قدری زیبا هستند که لازم است تا زمانی که هوا روشن است، از آن جا بازدید کنید.

آلچاق کلمه ای ترکی است به معنای درخت آلوچه و همانطور که از نام این پارک جنگلی مشخص است، قرار است وارد جایی شوید که مملو از درختان آلوچه می باشد. نخستین واقعه، لشکر کشی مصقله بن هبیره ی شیبانی در زمان معاویه به رویان است، با در نظر گرفتن این نکته که منابع اشاره ای به این لشکر کشی از طریق دشت رستمدار (نور) به کجور و رویان نکرده اند، فقط احتمال می رود که مصقله در مسیر خود از لاویج عبور کرده و از طریق کالج و پی اسپرس به کجور رفته باشد، به خصوص این که مصقله مدت دو سال با اسپهبد فرخان طبرستان مشغول جنگ بود و سرانجام در کجور کشته شد. در ییلاق سوباتان چمنزار ها و دشت های وسیع و سرسبزی قرار دارد که در میان آن ها چشمه های آب شیرین نیز به وفور یافت می شود و جالب است بدانید اب این چشمه ها بخاطر اینکه ییلاق سوباتان در ارتفاعات قرار دارد و توسط انسان ها آلوده نشده، زلال و قابل آشامیدن هستند. روستای ماهار درواقع مرز بین لیسار و خطبه سرا است و زیبایی های خاص خودش را دارد. آبشار آسیاب خرابه جلفا را می توان یکی از خاص ترین آبشارهای ایران به حساب آورد. دریاچه نئور در غرب ییلاق سوباتان قرار دارد و اگر قرار است مسافتی 20 کیلومتری را برای رسیدن به این دریاچه طی کنید، خوب است بدانید در شرق سوباتان و فاصله 20 کیلومتری تا این ییلاق هم منطقه ای بسیار بکر و فوق العاده زیبا هست با نام منطقه لمیر که از نظر زیبایی و جذابیتش کم و کسری نسبت به ییلاق سوباتان ندارد اما در ارتفاع پایین ترین نسبت به این منطقه قرار دارد. فاصله چمستان تا تهران حدود 180 کیلومتر بوده که این امر آن را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای پایتخت نشینان تبدیل کرده است.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ده راه‌ها ایجاد بهتر موزه آینده دبی
دو شنبه 10 مهر 1402 ساعت 19:19 | بازدید : 42050 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

 

با جمع بندی موارد فوق درخواهید یافت که هرچه نیاز داشته باشید در مرکز خرید ابن بطوطه پیدا خواهید کرد. با مراجعه به مرکز خرید وافی دبی می توانید تمام نیاز های خود را به منظور خرید برطرف سازید. ساختمان موزه یک قلعه قدیمی است که زمانی محل زندگی حاکمان دبی بوده و بنایی با معماری عربی خلیجی می باشد. این موزه از بخش تپه سبز که نماینگر استواری، ماندگاری و ریشه داشتن در مکان و زمان و تاریخ و فضای بالای ساختمان نشانگر قدرت بشر و ذوق هنری و توانایی برای خلق و ایجاد بنایی در هارمونی با محیط پیرامونش می باشد و بخش توخالی ابتکار و نو آوری را به نمایش می گذارد. بنایی که در سال 1787 ساخته شده و زمانی هم پایگاه نظامی پادشاهی، اقامتگاه دفاعی و اسلحه خانه و زندان بوده است و در طی حکمرانی شیخ رشید بن سعید المکتوم مورد بازسازی قرار گرفت. چند تن از حاکمان قبلی شهر دبی در این خانه زندگی کردند. به یکی از بزرگترین آکواریومهای جهان در مرکز خرید دبی مال بروید! برای کسب اطلاعات بیشتر و پیدا کردن جدیدترین تخفیفها به این لینک سر بزنید.پل ارتباطی سرپوشیده مترو به دبی مال. روش های مختلفی برای دسترسی وجود دارد که از جمله این روش ها می توان به تاکسی، اتوبوس دبی و مترو دبی اشاره نمود. را مشاهده کنید. در بخش صمعی بصری نیز فیلمهای مختلفی از نحوه شکلگیری دبی کنونی نمایش داده می شوند. برای این که رایگان از آکواریوم دبی دیدن کنید می توانید تنها از ماهی های بزرگ و اصلی که در بیرون از مجموعه آکواریوم دیدن نمایید. فراموش نکنید که باید مروارید ها و ماهی ها را باید چک کنید تا ببینید چه چیزی به چنگ آورده اید! چه چیزی در موزه توهمات در انتظار شماست؟

در موزه دبی از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟ موزه آینده که در بزرگراه شیخ زاید دبی و در فاصله کمی از برج خلیفه واقع شده است، به چالش ها و فناوری هایی که دنیای آینده را شکل می دهد، خواهد پرداخت. هزینه بلیط ورودی به دهکده جهانی و باغ گل توسط تور پرداخت میشود. پس در خرید تور دبی زمان آنچنان نمیتواند تأثیرگذار باشد. هتل البندر روتانا دبی هتلی ۵ ستاره و فوق مدرن در موقعیتی بسیار عالی در حاشیه کریک دبی واقع شده است. هتل و برج 5 ستاره شرایتون کریک ، در موقعیتی ممتاز، در کنار آبنمای شهر دبی واقع و اتاقهای مشرف به شهر و آبنمای خود را با پنجره های بزرگ قدی به میهمانان ارائه میدهد اجاره ماشین در دبی . جالب است بدانید این قلعه در سال ۱۷۸۷ میلادی برای محافظت از شهر در برابر دشمنان ساخته شده بود ، از آنجا که این مکان جزو قدیمی ترین ساختمان شهر دبی می باشد ، مدتها از آن برای سکونت حاکمان وقت دبی و مقر حکومتی نیز استفاده شده است تا اینکه حاکمان این شهر تصمیم می گیرند که در سال ۱۹۷۰ این مکان را برای استفاده و استارت این موزه مورد بازسازی قرار دهند . تمام این ظروف در قلعه فهیدی در زمان سکونت حاکم دبی استفاده میشدند. موزه آینده ایده ای مبتکرانه برای ایجاد یک قطب جهانی در گردشگری دبی می باشد. در موزه دبی بخشی را برای نمایش ظروف نفیس و قدیمی در نظر گرفتهاند. موزه آینده دبی یکی از خلاقانه ترین ساختمان های جهان و داشتن پیشرفته ترین نیروی مهندسی و یک طراحی فوق العاده و منحصر بفرد و پیچیده می باشد. جالب است بدانید به محض این که وارد این بازار قدیمی و فوق العاده زیبا می شوید، عطر ادویه جات محلی و عربی را می توانید با جان و دل احساس کنید!

اگر نمی خواهید هزینه ای برای آکواریو دبی بپردازیدف می توانید ماهی های رنگارنگ و بزرگ آکواریوم را از محوطه ی خارجی دبی مال نیز تماشا کنید. شرایط بازدید از موزه دبی چیست؟ موزه آینده (The Museum of the Future) یک موزه در شهر دبی می باشد که براساس اطلاعات منتشر شده در سال ۲۰۲۱ میلادی افتتاح خواهد شد. این بخش هم دارای رستورانهایی است که غذای اصیل و خوش خوراک عربی را طبخ میکنند، قطعا با دیدن غذاخوریها گرسنه خواهید شد. ایشالا بهتون خوش گذشته باشه. همچنین میتوانید وسایل زندگی و مشاغل مختلفی که در دوران گذشته رواج داشتند در این محوطه ببینید. میدان عظیمی است که اطراف آن ساختمان ها و دیدنی های مختلفی برپا شده است. حجره ها در سوق های تاریخی دبی: در این حجره ها می توان کالاهای مختلفی از فرش تا انواع ادویه را از دوره تاریخی مشاهده کرد. در این برج حدود 40 مغازه وجود دارد که فرش های پاکستان، ایران و افغانستان را به فروش می رسانند. این مرکز خرید حدود 320 فروشگاه را دارا بوده و تنها مکانی برای خرید محصولات نمی باشد و شما می توانید با حضور در این مرکز خرید از تفریحات بی نظیری نیز برخوردار شوید. اما یکی از شیرین ترین تفریحات در ساحل لامر که افراد در تمامی سنین می توانند در آن شرکت کنند، هاوا هاوا نام دارد. ساحل صخرهای (Rocky Shore): در ساحل صخرهای باغ وحش زیرآبی دبی، پنگوئنهای هومبولت و عنکبوتهای خرچنگوار را از نزدیک خواهید دید. ورود مجدد به آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب مجاز نیست. برای رزرو تور دبی و سفر به این کشور، فصلهای پاییز و زمستان بهترین زمان است. در آکواریوم عظیم و زیبای دبی امکانات متنوعی برای بازدیدکنندگانی که تور دبی را تهیه کرده و برای تماشای این آکواریم آمده اند در نظر گرفته شده است.

او درآمدهای عظیم نفتی را در جهت پیشرفت کشور به کار گرفت و آن را صرف ساخت آسمانخراشهای بلند و اماکن مذهبی و فرهنگی نمود. یکی از موزه های معروف کشور امارات، موزه دبی می باشد که از موزه های اصلی و مهم این کشور هم محسوب می شود. البته اگر اهل تجربه سفرهای جنجالی هستید، پس از خرید بلیط چارتر دبی و همچنین رزرو آنلاین هتل در دبی، توصیه میکنیم علاوه بر سافاری و گردش در صحرا حتما به دیدن موزه توهمات نیز بروید. ارتفاع همیشه یکی از ترس ها و البته هیجان آور ترین اتفاقات برای انسان محسوب می شود. در تمام دنیا موزه ها جزء مکان های دیدنی محسوب می شوند و درباره دبی نیز همین امر صادق است و موزه دبی یکی از مکان های دیدنی دبی می باشد که طرفداران خاص خودش را دارد. اطلاعات تکمیلی درباره آخرین قوانین و محدودیتهای کرونایی امارات را از رسانه قطبنما دنبال کنید. برای بهترین تجربه، بازدید خود را از چرخ و فلک دبی در ساعات غروب خورشید که خورشید نور گرم خود را در سراسر خط افق شهر می تاباند، برنامه ریزی کنید. در می 2015 بود که امارات از ساخت بزرگترین چرخ و فلک دنیا خبر داد. هتل صدف هتلی 3 ستاره می باشد که ساختمانی 4 طبقه دارد و در سال 2015 در نزدیکی میدان ماهی ساخته شد و در مرکز شهر دبی قرار دارد. هتل کارلتون پالاس دبی هتل کارلتون پالاس دبی که نام قدیم آن متروپولیتن پالاس بود یک هتل 5 ستاره لوکس در منطقه دیره دبی است که در سال 1997 ساخته شده و در سال 2015 پس از بازسازی کامل، فعالیت خود را با نام جدید مجددا آغاز کرده است. می توانید این کارت ها را از بادجه ی فروش بلیط آکواریوم دبی تهیه کنید و در اختیار کسانی که دوستشان دارید قرار دهید.

«دقت کنید که چنین تجربهای برای افراد ترسو یا بیمار مناسب نیست؛ چون قرار است ضربان قلب شما بسیار بالا رود و مملو از آدرنالین شوید. زیباییهای آبزیان آب شور مانند عروسهای دریایی یا دلقک ماهیها را نمیتوان با ماهیهای آب شیرین مقایسه کرد. در این بخش میتوانید ماهیهای پیرانا، گربه ماهیهای غولپیکر، سمور و مراکالی (نوعی موش آبزی) را مشاهده کنید. برای رزرو تور دبی به سایت علاءالدین تراول مراجعه کنید و یا با بخش تور خارجی تماس بگیرید. دیدنی این موزه در صورتی که در تور دبی تمایل داشتید توصیه می شود. هتل ارکید دبی یکی از هتل های دبی با لول 3 ستاره و ارزان قیمت در شهر دبی است که همین امر سبب شده هتلی محبوب نزد گردشگران تور دبی باشد. ضمنا در سال 1955 میلادی نگارخانه و همچنین چندین اتاق نیز به موزه افزوده شد و در ورودی موزه ، مجموعه ای از نقشه های قدیمی امارات و خلیج فارس را همراه با عکس های هوایی از که رشد و توسعه شهر دبی را به وضوح نشان می دهد و برای شما عزیزان به نمایش گذاشته شده است شما گردشگران را واقعا متحیر خواهد کرد و اینکه در این نگارخانه شما تصاویری از منطقه خور دبی ، خانه های عربی قدیمی ، مساجد ، بازارها ، باغ های نخل خرما ، زندگی ساحل نشینان و بیابان نشینی که جزو تمدن و فرهنگ مردم دبی است را در معرض دید عموم مردم قرار داده شده است . در نتیجه خرید در دبی و گشت و گذار در بازار مدینه جمیرا، تجربهای متفاوت و منحصر به فرد را برای گردشگران به یادگار میگذارد. هتل د تاور پلازا دبی با هفت وادی همراه شو..

4- رویال پلازا (Royal Plaza): در این بخش با سبک جدیدی و لوکسی از تئاتر و نمایش روبرو می شوید. هتل Crowne Plaza Dubai با هفت وادی همراه شو… هتل City Avenue دبی با هفت وادی همراه شو… هتل Sun And Sands Downtown Dubai با هفت وادی همراه شو … ↑ "Preliminary 2012 World Airport Traffic and Rankings". شما همچنین میتوانید از ایستگاه مترو برج خلیفه/دبی مال با اتوبوس به این مرکز خرید بروید.اتوبوس: دو خط اتوبوس ۲۷ و ۲۹ در دبی شما را به دبی مال میرسانند. این مکان مذهبی نام یک مسجد در دبی، امارات عربی متحده میباشد که بسیار مورد احترام مسلمانان و همچنین دیگر ادیان هایی است که در دبی زندگی می کنند. در ساخت این مسجد از سبک معماری تماما اسلامی استفاده شده است و تاریخ ساخت آن به سال 1976 میلادی و تاریخ پایان ساخت آن هم به سال 1979 میلادی می رسد. بنابراین برای دسترسی به این موزه بایستی خود را به بور دبی، روبروی مسجد جامع در خیابان الفهیدی برسانید. در مارچ 2008 نیز موزه حدود 80000 بازدید کننده داشت. بازدید از پنگوئنها و زیر نظرگرفتن رفتارهای روزمره آنها برای هر بازدیدکنندهای جذاب خواهد بود. اشیای این بخش ظروفی هستند که از منطقه القصیص امارات کشف شدهاند و قدمت برخی از آنها به هزارههای پیش از میلاد باز میگردد. ” یک سوال معمولی است که بارها از آنها پرسیده میشود، بنابراین از پرسیدن آن خجالت نکشید. درساخت نمای اصلی آن از شیشه و استیل استفاده شده است.

شما باید بهازای هر کیلومتر نیز ۱٫۶ درهم (۰٫۴۴ دلار آمریکا) پرداخت کنید.سرویسهای رایگان دبی مال: گردشگرانی که در هتل سوفیتل (Sofitel)، هتل ریکسوس (Rixos)، هتل د وستین (The Westin)، هتل له مریدیان مینا سیاحی (Le Meridian Mina Seyahi)، هتل هابتور گرند (Habtoor Grand)، هتل له رویال مریدیان (Le Royal Meridian)، هتل د ریتز کارلتون (The Ritz Carlton)، هتل موونپیک (Movenpick)، هتل ریکسوس پریمیر (Rixos Premier) یا هتل هیلتون (Hilton) اقامت دارند، میتوانند با استفاده از سرویسهای رایگان مجموعه به دبی مال برسند.به طبقه همکف مرکز خرید دبی مال که بروید، ورودی آکواریوم را پیدا خواهید کرد. این فیلم ها تنها در اختیار شما قرار می گیرند، شما کافیست با پرداخت هزینه ای این فیلم را ضبط و دریافت کنید. به غیر از دبی، اگر مایل باشید میتوانید در کشورهای دیگری مانند عمان، اتریش، آلمان و همچنین مالزی نمونههایی از این موزهها را تجربه کنید. همچنین تنوع انواع پارچه ها با کیفیت های مختلف و قیمت های متنوع سبب شده که گردشگرانی که به پارچه علاقه مند هستند، زمان زیادی را در این بازار سپری کنند. برای گردشگرانی که علاقه مند به یادگیری فرهنگ امارات هستند، بازدید از این مکان، ضروری است. برنامه کودک "Junior Aquarist" که شامل کودکان 5 تا 7 ساله است 157.5 درهم هزینه دارد.

Free photo top view of numerous cars in a traffic in dubai, united arab emirates بله این محله، محله بر دبی نام دارد که یک بهشت افسانهای واقعی برای کودکان 3 تا 14 ساله با جاذبه ها و زمینهای بازی هیجان انگیز را درون خود جای داده است. این موزه در نزدیکی خور دبی است و دسترسی به آن آسان میباشد. طرح کلی این برج در نگاه اول به شکل بادبان کشتی است اما از زوایهای دیگر به نظر شبیه به یک صلیب میباشد. کارمندان آکواریوم در این سفر همراه شما هستند و با سطلهای ماهی، توجه کوسهها را به خودشان جلب میکنند؛ به این ترتیب شما تنها با فاصله چند سانتیمتر، شاهد غذا خوردن کوسهها خواهید بود.منبع عکس: insydo.comبرنامه اسنورکلینگ (غواصی سطحی) در قفس نیم ساعت به طول میانجامد و شما بهغیر از تماشای کوسهها، به بخشهای دیگر آکواریوم نیز خواهید رفت تا غذا خوردن بچه کوسهها را از نزدیک ببینید و اطلاعات جالبی درباره نحوه رشد و پرورش کوسهها به دست آورید. اما توبیاس باولی (Tobias Bauly)، مدیر پروژه کمپانی ساخت و ساز Buro Happold درباره این پروژه می گوید: ” هدف از طراحی موزه آینده، فراهم ساختن کاتالیزوری برای پیشبرد مفاهیم و ایده های خلاقانه بود! باید خاطر نشان کنیم که این موزه بزرگترین موزه خیالات و توهمات در سراسر جهان است و از نمونههای قبلی خود که برای اولین بار در زاگرب، در کشور کرواسی افتتاح شد به مراتب بزرگتر و مجهزتر است.

در این محتوا میخواهیم فرودگاه بینالمللی دبی را معرفی کنیم و تاریخچه و اطلاعات کامل آن را در اختیار شما بگذاریم. در شهری که دائماً مرزهای معماری را جابجا می کند، چرخ و فلک دبی آخرین شاهکار Meeras ،شرکت پیمانکاری دبی، است که تقریباً 228 میلیون یورو هزینه داشته است. بزرگی این چرخ و فلک باعث شده تا هر دور 360 درجه آن، بیش از 37 دقیقه طول بکشد. یک دور چرخش کامل این فانفار حدود ۴۸ دقیقه طول میکشد؛ ازاینرو شما با سوار شدن در آن میتوانید از حضور در دل آسمان شهر دبی و تماشای منظرههایی مسحورکننده، نهایت لذت را برده و لحظات منحصربهفردی را برای خود خلق کنید. حدود ۳۲ دقیقه زمان لازم است تا این چرخ و فلک یک دور کامل را طی نماید. نکته جالب توجه این است که نام این چرخ و فلک “عین دبی” ( چشم دبی ) است و چرخ و فلک لندن “چشم لندن” را که تنها 135 متر ارتفاع دارد را در مکان دوم بلندترین چرخ و فلک های دنیا قرار می دهد. نکته مهمی که در زمان خرید پوشاک از دبی مال باید مد نظر شما باشد، مراجعه به این مرکز خرید عظیم در حراجی های فصلی است. نکته مهم این بازار این است که یکی از کارهای پر طرفداری که شما گردشگر می توانید در این بازار انجام دهید داد و ستد طلا است ، داد و ستد تاکنون بخش مهمی در تاریخ این بازار بزرگ و مهم دبی بوده و هست . کشور دبی دارای آب و هوای گرم و شرجی است، بنابراین دو تا از بهترین فصل ها برای بازدید از آکواریوم دبی پاییز و زمستان است.


|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
آموزش تعمیر ماشین لباسشویی
دو شنبه 10 مهر 1402 ساعت 16:2 | بازدید : 34882 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


دوره های آموزشی تعمیر ماشین ظرفشویی شامل عیب یابی ماشین آلات و آموزش تعمیر برد مدار ماشین ظرفشویی می باشد. دوره های تعمیر ماشین ظرفشویی با راهنمایی تکنسین های تعمیرات لوازم خانگی (با دانش گسترده الکترونیک و مکانیک) پیگیری می شود. دوره آموزشی تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی، دوره تعمیر ماشین ظرفشویی بوش و دوره تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ از بهترین نمونه های دوره های آموزشی ما هستند. اما ساختار کلی ماشین های ظرفشویی یکسان است و در کلاس های برندهای مختلف توضیح داده شده است.

امروزه ماشین ظرفشویی با قابلیت ها و نوآوری های پیشرفته خود می تواند بخشی از نیازهای آشپزخانه های صنعتی و خانگی را برطرف کند. در Comtech با آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی آشنا می شوید و می توانید رابطه بین قطعات برد و مکانیک ماشین را تجزیه و تحلیل کنید.

آموزش تعمیر برد ماشین ظرفشویی

مهمترین هدف در ساخت ماشین ظرفشویی قسمت آموزش ماشین ظرفشویی است. در کارگاه های تخصصی لوازم خانگی کامتک با تعمیر ماشین ظرفشویی به مهارت و کار حرفه ای دست خواهید یافت. بنابراین موضوع فعلی این دستگاه با وجود ماشین آلات، تنظیم صفحه ماشین ظرفشویی است.

اصولا خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی توسط تعمیرکاران و نصابان لوازم خانگی برای ارتقای مهارت آنها استفاده می شود. زیرا هنگامی که شما تعمیرات لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی می سازید، اغلب چیزهای بیشتری از نصب و عیب یابی پیدا خواهید کرد. بنابراین توصیه مشاور Comtech این است که تخته و کاردستی را با هم یاد بگیرید.

اطلاعات اولیه در مورد انواع ماشین ظرفشویی

معمولا یک مدل ماشین و چند مدل میز برای آموزش کارآموزان در کلاس تعمیر ماشین ظرفشویی ساخته می شود. تمامی قطعات مکانیکی به صورت عملی در کلاس توضیح داده شده است. البته ناگفته نماند که در حال حاضر تمرکز کامتک بر روی تعمیر انواع ماشین لباسشویی است. اما برای اینکه بفهمید برد چگونه مکانیک و فیلتر ماشین را دیکته می کند، بعد از یک هفته مطالعه الکترونیک، به قسمت مکانیکی بروید و دوباره مدار ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

سعی کردیم آموزش عملی و کاربردی باشد تا بعد از اتمام دوره با کمی تمرین بتوانید ماشین ظرفشویی را تعمیر کنید.

توزیع قطعات ماشین لباسشویی به شرح زیر است: تعمیر لوازم خانگی بوش 

تایمر: تایمر قابل تنظیم به صورت دیجیتال یا روی صفحه لمسی ماشین ظرفشویی.

سنسور: دمای آب را تشخیص داده و به صفحه منتقل می کند تا فرمان برش المنت صادر شود.

بخاری و ترموستات لوله ای: مسئول گرم کردن آب از طریق عناصر کف است.

عنصر کف: آب عبوری از پمپ شستشو را گرم می کند.

شیر برقی با شلنگ: این قسمت از ماشین لباسشویی آب ورودی به ماشین را کنترل می کند. وظیفه شیر برقی روشن و خاموش کردن برقی است که هیدرواستارت کار می کند. بدنه سوپاپ، ساپورت لاستیکی، فنر، لاستیک سر.

هیدرواستات: سطح آب در ماشین ظرفشویی را کنترل می کند و از سرریز شدن آب جلوگیری می کند. این قطعه به صورت دوقلو (دو تکه در کنار هم) در ماشین ظرفشویی نصب می شود. ماشین ظرفشویی HydroStart در سه فاز کار می کند. اگر دیگ ماشین ظرفشویی خالی است، دیگ پر است، دیگ پر است.

کیت تنظیم قفسه: این تنظیم کننده به قفسه ظرف وصل می شود و برای تنظیم ارتفاع قفسه استفاده می شود.

کلید فیلتر آب ماشین ظرفشویی: این قسمت در قسمت پایینی ماشین ظرفشویی قرار دارد. اگر به دلایلی دستگاه وارد آب شود، آب به پایین دستگاه می رسد و شناور Unolit را بالا می برد. قطعات ماشین لباسشویی باید با هم کار کنند.

موتور واشر: موتور واشر وظیفه پاشش محلول ظرفشویی تحت فشار بالا را بر عهده دارد. این قطعه یکی از مهم ترین قطعات ماشین ظرفشویی است که در طول زمان دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است.

پمپ تخلیه: از این قسمت برای تخلیه محلول شستشو استفاده می شود. این پمپ مستقیماً به واشر متصل می شود و آب خودرو را تخلیه می کند.

صافی یا صافی: مایع لباسشویی غذا را از ظروف در حال شستشو به پمپ شستشو می برد. فیلتر بین مایع تمیز کننده و پمپ تخلیه قرار دارد. لازم است محلول تمیز کننده را تمیز کرده و به پمپ بفرستید. دو نوع وجود دارد: فیلترهای پایین (که در قسمت پایین دیگ قرار دارند) و فیلترهای لوله ای (در مرکز فیلتر پایین قرار دارند و در داخل فیلتر پایین ثابت می شوند).

نکته درب: هنگام باز و بسته شدن در، دستگاه را روشن و خاموش می کند.

غلتک ها و محورهای قفسه ظرفشویی: هدف از ساخت این قطعه ماشین ظرفشویی این است که قفسه ظرفشویی را به قفسه بچسبانید تا به راحتی بچرخد و سر بخورد. اینها همیشه باید از نظر آسیب فیزیکی بررسی شوند. اگر آسیب دیده باشد، این قطعه باید با یک جایگزین اصلی مناسب برای دستگاه جایگزین شود.

مخزن مایع: از دو قسمت تشکیل شده است: مخزن مایع پولیش و ظرف پودر. خدمات ظرفشویی بوش

خلاصه آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی

بخش عملی کلاس آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی به شما امکان می دهد با باز و بسته کردن ماشین ظرفشویی، جداسازی ماشین ظرفشویی را تمرین کنید. همچنین مهم ترین موضوع در کلاس تعمیر ماشین ظرفشویی برد لوازم خانگی است که کارآموزان با ارتباط بین مدارها و مکانیسم های ماشین ظرفشویی آشنا می شوند. پس از گذراندن دوره آموزشی تعمیر ماشین ظرفشویی به خوبی با برد و مکانیک آشنا خواهید شد. آموزش تعمیر ماشین لباسشویی بوش، آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی، ایرادات ماشین ظرفشویی سامسونگ، آموزش تعمیر ماشین لباسشویی خشک کن پاکشوما از نمونه های اصلی کارگاه های ما می باشد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
چگونه در خرید فالوور اینستاگرام شاد باشیم
پنج شنبه 6 مهر 1402 ساعت 10:6 | بازدید : 290 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

 

با استفاده از این اپلیکیشن میتوانید با نگاهی عمیقتر به بررسی کاربران «Ghost» یا «شبح» خود بپردازید، به دیدن افرادی که در نزدیکی لوکیشن شما پست میگذارند مشغول شوید، میانگین لایکها در هر عکس را ردیابی کنید و مواردی از این دست. اگر بخواهید بر روی یکی از این زبانهای برنامهنویسی مسلط شوید، مجموعههای بزرگی در داخل و خارج کشور هستند که به شما نیاز خواهند داشت. استفاده از یک عکس پروفایل شلوغ که پر از نوشتههای ریز است نتیجه و بازدهی خوبی نخواهد داشت. ربات پک به تازگی مشکلی در هنگام ورود به پنل کاربری مشتریان داشت که طبق گفته یکی از کاربران سایت این مشکل حل شده است. یکی از موضوعاتی که در مشاهده پستهای لایک شده در اینستاگرام هم اهمیت دارد، بررسی اینستاگرام در کامپیوتر است که مزیتهای مختلفی دارد. این پیج ها برای رشد کسب و کار خود و افزایش فروش خود در اینستاگرام به دنبال راه های زیادی برای جذب مخاطب و در نتیجه افزایش فالوور هستند، اگر شما هم جزئی از این دسته هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است! مانند بسیاری از اقلام دیگر در زندگی، ایجاد یک حضور ثابت در رسانه های اجتماعی به صبر و اراده نیاز دارد. چنانچه تعداد فالووینگهای شما زیاد است و قصد حذف آنها را دارید، بهتر است به جای حذف تک تک آنها از یک ابزار مخصوص این کار استفاده نمایید. آیا با بلاک کردن کاربر، او از فالوورهای ما حذف میشود؟ رباتتان را تنظیم کنید ، دکمه استارت را بزنید ، مرورگرتان را ببندید و با خیال راحت به کار هایتان برسید ، ربات شما ۲۴ ساعته اکانتتان را مدیریت خواهد کرد، هر زمان که دوست داشته باشید میتوانید به سایت ما مراجعه کنید ، تنظیمات ربات اینستاگرام خود را تغییر دهید، آمار افزایش فالوور اکانت خود را مشاهده کنید و با بهینه سازی فعالیت های ربات بازده ربات اینستاگرام خود را بالا ببرید.

Free photo arrangement of old objects in an antiques market هشتگ های تبلیغاتی معمولا توسط فالوورها استفاده می شود. چگونه از هشتگ ها استفاده کنیم ؟ یکی از ترفندهایی که بسیاری از افراد از آن غافل می مانند، استفاده از هشتگ ها و تگ های جغرافیایی در استوری هاست. سپس نام مکان را تایپ کنید تا همه پست های برچسب گذاری شده جغرافیایی مربوط به آن مکان را مشاهده کنید. پیش از ادامه این مقاله یادآور میشویم که اگر تمایل دارید زیر و بم اپلیکیشن اینستاگرام را فرا بگیرید و تمام قابلیتهای آن را بشناسید، میتوانید مطلب آموزش اینستاگرام مجله فرادرس را مطالعه کنید. اگر تمایل دارید، فالوورها یا فالووینگهای خود را حذف نمایید، ما در این مقاله همهی روشها را آموزش دادهایم. به غیر از اپلییکشن FollowMeter، ما چند برنامه رایگان دیگر آنفالوور اینستاگرام را آزمایش کردهایم. آیا کسی متوجه می شود که ما یک تصویر را لایک کردهایم؟ با این تفاسیر اگر پستی را لایک کرده بودیم و بعدها خواستیم آن را دیس لایک کنیم یا حتی پستی را لایک کردهایم و حالا دوست داریم به بقیه پستهای آن پیج دسترسی داشته باشیم ولی از بدِ حادثه، نام پیج را فراموش کرده باشیم، حالا تکلیف ما چیست؟ پس بهتر است کار را شروع کنیم و برویم به سراغ پیداکردن پستهایی که ما آنها را لایک کردهایم، قدم به قدم پیش میرویم تا به آنها دسترسی پیدا کنیم. توزیع سریع انجام می شود، و ما آن را طوری انجام می دهیم که به هر شرایطی از اینستاگرام پایبند باشیم. فالو نکردن اکانتی که شما را فالو کرده تنها یکی از دلایلی است که منجر به آنفالو شدن شما از سوی شخصی دیگر میشود. در گذشته، چندین برنامه خوب شخص ثالث به دلیل تغییر قوانین اینستاگرام بسته شدند، از جمله اپلیکیشن Unfollowgram که یکی از بهترین برنامههای شخص ثالث در این حوزه بود.

در حال حاضر، تعداد زیادی برنامه شخص ثالث وجود دارد تا از نحوه فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام آگاه شوید. فالووینگ (Following): افرادی که شما آنها را فالو کردهاید تا محتوای پیج آنها را مشاهده کنید، فالووینگهای پیج شما نامیده میشوند. اگر به دفعات زیاد پست میگذارید، فالوورها از مشاهده تصاویر اسپمگونه شما در تایملاین خود خسته میشوند. این روش نسبت به روش اول (افزایش فالوور به روش ارگانیک) زمان کمتری خواهد برد. اگر نسبت به فالوورهای فیک شناخت داشته باشید، حتما میدانید که این نوع دنبال کننده ها برای پیج های اینستاگرامی بسیار مضر هستند. اگر تجارت شما واقعاً برای شما مهم است و می خواهید در اینستاگرام بسیار محبوب شوید ، من روش های واقعی و اصولی افزایش فالوور خود را در اینستاگرام به شما می گویم. این بدان معنی است که در حالی که برنامه به طور معمول برای شما کار میکند، اینستاگرام به عمد پستهایتان را مخفی میسازد یا آنها را در کمترین اولویت قرار میدهد. چنانچه تمایل داشته باشید اکانتی را از لیست فالووینگهای خود حذف کنید یا به عبارتی آن را آنفالو کنید، کافی است چند مرحلهی ساده را پشت سر بگذارید. با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید تا پاسخ این سوالات را باهم دیگر بررسی کنیم. اما نگران این موضوع نباش، چون ما توی یه مقالهی جامع همهی مکشلات اینستاگرامی رو پوشش دادیم و شما با مطالعهی این مقاله علاوهبر آشنا شدن با انواع مشکلات اینستاگرامی، راه حل اونها رو هم پیدا میکنین. آمار حاصل از برخی تحقیقات و نظرسنجیها نشان میدهد که بیش از 80 درصد کاربران اینستاگرام دوست دارند که لایو یک موضوع را تماشا کنند تا این که به خواندن پستهای مربوط به همان موضوع مشغول باشند. برای دریافت لایک و ویو هم همین روند را باید طی کنید و با لایک پست هایی که در نرم افزار به شم نشان داده می شوند، سکه بگیرید و سپس از قسمت خرید، این سکه ها را برای سفارش لایک و ویو خرج کنید.

2. پس از پیدا شدن حساب کاربری مورد نظر، روی گزینهی Following مقابل یوزرنیم کلیک کنید. 5. روی گزینهی Following کلیک کنید. Follow Cop همچنین به شما امکان میدهد فالوورهای خود را راحتتر از آنچه ابزارهای خود اینستاگرام امکانپذیر میسازند، مدیریت کنید. ✅ فالوور به افرادی گفته میشود که پیج شما را فالو کردهاند اما فالووینگها کسانی هستند که شما آنها را فالو کردهاید تا محتوای پیج آنها را مشاهده کنید. ✅ متاسفانه، فعلاً روشی برای حذف یکجای فالووینگ ها در اینستاگرام وجود ندارد. ✅ بله؛ اگر کاربری را بلاک کنید، هم به طور خودکار آنفالو میشود و هم از فالوورهای شما حذف میشود. 1. پس از انجام این مراحل، حذف دنبال کننده در اینستاگرام با موفقیت انجام خواهد یافت. یکی از فاکتورهای کلیدی برای موفقیت ویدئوهای لایو در اینستاگرام، آگاهیرسانی قبلی به مخاطبان در رابطه با زمان دقیق ویدئوی لایو بعدی از طریق تمام کانالهای موجود است. 1. پس از انجام این مراحل، حذف following در اینستاگرام با موفقیت به پایان خواهد رسید. 1. در این مرحله از حذف دنبال کننده در اینستاگرام، اکانتی را که میخواهید از فالوورهای خود حذف نمایید، پیدا کنید. البته دقت کنید که همیشه برای هر چیزی خوب و بد وجود دارد. مردم برای تشخیص این که یک پیج خوب است یا نه و همچنین اطمینان کردن به پیجهای مختلف به تعداد فالوورهای آن دقت میکنند. این مسئله برای صاحبان پیجهای بیزینسی از اهمیت بیشتری برخوردار است. این امر به ویژه برای پستهای اسپانسری و تعاملات با برندهای گوناگون صادق است. هر بار که نوتیفیکیشنی به دستتان میرسد، میتوانید آن حساب را نیز آنفالو کنید. برای این کار خیلی راحت با مراجعه به گوگل پلی استور میتوانید آخرین نسخه اندروید و هم چنین از اپل استور آخرین نسخه آی او اس را دانلود کنید. یکی از ویژگی های آخرین استوری های اینستاگرام آنها شخصی است که در رختخواب فیلم تماشا می کند با این عنوان که : ” وقتی شما بیشتر از ۵ فصل دارید چه کسی طرح و برنامه نیاز دارد؟

قبل از هر چیزی باید آخرین نسخه اینستاگرام را نصب کنید. 1. قبل از اینکه برای سفارش تبلیغات خود اقدام کنید، باید مراحل گفته شده در بالا را طی کنید. شما باید این روشها را بشناسید و بهترین آنها را انتخاب کنید. از جمله اطلاعات مهمی که باید در اختیار شما قرار بگیرد به شرح زیر است: 1- نوع فالووور این که فالوورها به چه صورتی باشند در قیمت و کیفیت سرویس مورد نظر شما تاثیر زیادی دارد. تبلیغات کلیلکی در صفحه اول گوگل بهترین روش تبلیغاتی اینترنتی است که به مراتب بهتر از تبلیغ و بازاریابی در اینستاگرام است . افزایش نظرات بر روی پست اینستاگرام بدون شک یکی از مهم ترین معیار های کاربران و همچنین اینستاگرام برای افزایش تعامل و باارزش بودن محتوای یک پیج و ورود پست به اکسپلور اینستاگرام است . زمانی که شما از استوری های پرسشی استفاده می کنید این کار باعث افزایش تعامل کاربران با پیج تان می شود. روش دوم : می توانید تنها با پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزار تومان این دوره را دانلود کنید. محمدرضا گلزار با 12 میلیون و 200 هزار فالوور، حسین تهی با 12 میلیون فالوور، رامبد جوان با 11 میلیون و 900 هزار فالوور، سحر قریشی با 11 میلیون و 500 هزار فالوور و ابراهیم حمیدی (ابی) با 10 میلیون و 700 فالوور. برای آنفالو کردن 200 کاربر به طور همزمان، باید نسخه پولی برنامه را بخرید.

به همین دلیل ممکن است بعد از افزایش تعداد فالووینگهای پیج خود، به فکر حذف کردن آنها باشید. البته در صورتی که شما همه اصول را رعایت کرده باشید و الگوریتم های اینستاگرام را به خوبی بشناسید. در این روش، فالوورهای پیج تنها از طریق پیج های معرفی شما جذب می شوند و در این صورت، هیچ فالووری از منبعی غیر از پیج های معرفی شده توسط خود شما جذب نخواهد شد. گرچه در طولانی مدت خرید فالوور عملا هیچ سودی برای شما ندارد و حتی ممکن است به ضررتان نیز تمام شود، اما در کوتاه مدت خرید فالوور اینستاگرام ممکن است از نظر روانی بر روی افزایش فالوور تاثیرگذار باشد. البته در صورت داشتن اکانت پرایوت نیز لیست فالوورها و فالووینگ اینستاگرام قابل دسترس است اما تنها افراد که شما را دنبال میکنند قادر به دیدن این لیست خواهند بود و بقیه افراد تنها میتوانند تعداد دنبال کنندههایتان را مشاهده کنند. 1. اگر پیج مورد نظر پرایوت باشد، باید آنفالو کردن آن را یک بار دیگر تأیید نمایید. حالا باید به قسمت تنظیمات بروید. اما حفظ فالوورهای کنونی شما به همان اندازه اهمیت دارد و شاید با این سوال روبهرو شده باشید که «چه کسی مرا در اینستاگرام آنفالو کرده است؟ یکی از کارهای هدفمندی که میتوانید چه در استراتژی افزایش فالوور در اینستاگرام چه در هر نوع بازاریابی داشته باشید. پاک کردن یک تصویر: برای پاک کردن یکی از تصاویر، کافیست روی آیکن سه نقطه در کنار آن زده و سپس Delete را انتخاب کنید. میتوانید تا 15 کاربر را آنفالو انبوه کنید، با استفاده از فیلترها، فالوورهای جعلی را بیابید و همزمان حداکثر سه حساب اینستاگرام را به برنامه متصل کنید. حداکثر چند تا پیج رو میشه با ربات اینبو لاگین کرد و عملیات افزایش فالور رو انجام داد؟ بررسی کردن این اطلاعات به طور منظم به شما در شناسایی حوزههایی که قادر هستید استراتژی خود را بهبود ببخشید تا مخاطبان بیشتری به دست آورید، کمک خواهد کرد.

به صاحبان پیجها و بلاگرها کمک میکند تا بتوانند به راحتی لایک پستهای صفحات خود را ببیند و دیگر نیازی به جستجو در بین هزاران و میلیونها پست مختلف ندارند. بهعلاوه، هنر بازیگری او باعث شده تا طرفدارانی از نسلهای مختلف این خواننده معروف را دنبال کنند. 3. عدم تعامل با افرادی که در پستهای مختلف کامنت گذاشتهاند. 5. گذاشتن عکسهای فرعی و عدم ویرایش خوب آنها. باید خدمتتان عرض کنیم که اگر زبان انگلیسی شما خوب نباشد و نمیتوانید به سادگی گزینهها را پیدا کنید. چنانچه بخواهید شخص یا اشخاصی را از لیست فالوورهای خود حذف کنید تا دیگر به محتوای پیج شما دسترسی نداشته باشند، میتوانید از طریق لیست فالوورها این کار را انجام دهید. با کلیک بر روی این گزینه میتوانید تمامی پستهایی که لایک نمودهاید را دسترسی پیدا کرده و از میزان محبوبیت پیجتان مطلع شوید. چگونه تمام پستهایی را که لایک کردیم حذف کنیم؟ پس از مطالعهی این مقاله خواهید توانست فالووینگهای خود را به راحتی حذف کنید. مهم نیست که چقدر نکته شماره ۲ را خلاصه کرده و دنبال کنید ، می توانید فالوورهای خود را در اینستاگرام افزایش دهید. شما با خرید فالوور لایکی، می توانید به راحتی پست های خود را وارد اکسپلور کنید. خواه تصمیم بگیرید که در ژانر آموزنده یا سرگرمی برای مخاطبان خود فیلم قرار دهید، یا فیلم های طولانی تر در زمینه بازاریابی، شما می توانند در جذب کردن بینندگان بهتر عمل کنید.

سعی کنید در حوزه فعالیت خودتان پست ترند بسازید. البته در پیج هایی که ماهیت تجاری دارند و از ربات اینستاگرام برای افزایش فالوور استفاده می کنند این ربات ها با انجام اتوماتیک فعالیت هایی مانند لایک کردن، فالو ، کامنت گذاشتن و … رتبه اول پرمخاطب ترین کاربران اینستاگرام به مانند سال ۹۸ متعلق به حسن ریوندی است. خرید فالوور فیک روش مناسبی برای افزایش فالوور است؟ اگر دقت کرده باشید نمای تعداد فالوور و تعداد پست و … دقت کنید برای اعمال شدن فالوورها حتما حتما باید پیج عمومی باشد (خصوصی نباشد). اگر دقت کرده باشید، تا اینجای این مقاله، بارها از اهمیت هشتگها در جذب فالوور و جذاب کردن کپشنها صحبت کردیم. البته قطعا سیاست های کاریشونه اما تا کی میخوان این سیاست رو ادامه بدن ؟ زیرا ما در کشور ایران زندگی می کنیم و تاثیر فالوور های ایرانی بیشتر از خارجی می باشد. در اینجا یک فهرست کلی از برنامههایی که به ما در شناسایی آنفالوکنندگان در اینستاگرام یاری میرسانند، آوردهایم. شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چگونه جذب فالوور واقعی اینستاگرام به دست بیاوریم؟ این تضمین داده می شود که تمام فالوورهای جذب شده واقعی و فعال و هدفمند هستند. به عنوان مثال، با تمام این برنامهها، فقط دادههای مربوط به اولین دانلود برنامه را مشاهده خواهید کرد. هیچوقت نمیتوان این عدد را مخفی کرد اما روشی برای پنهان کردن افراد دنبال کننده وجود دارد. این سه دلیل از دلایل اصلی از دست دادن فالوورها هستند، اما چندین عامل دیگر وجود دارد که میتواند باعث شود افراد شما را آنفالو کنند. در ادامه این مقاله به معرفی برخی از بهترین اپلیکیشنهای کنونی پرداختهایم که هم روی سیستم عامل اندروید و هم iOS، به شما در شناسایی افراد آنفالوکننده کمک میرسانند. اینکار کمک میکند تا دنبال کنندگان فعال خود را از دست ندهید و طرفداران جدید برای حساب کاربری خود پیدا کنید.

حتی اگر میتوانید پستهای اینستاگرام را در وب سایت لایک نمایید، نمیتوانید پستهایی را که در گذشته لایک کردهاید بررسی کنید. و پشتیبانی خیلی خیلی خوبی دارن و حتما به وب سایتشون سر بزنید. برای ورود به قسمت تنظیمات، علامت سه خط در بالای صفحه را بفشارید و سپس در پایینِ منوی کشویی که باز میشود، گزینه تنظیمات را مشاهده میکنید. احتمالاً مطلع هستید که زیاد بودن فالوور باعث افزایش اعتبار پیج میشود؛ اما این مسئله که زیاد بودن تعداد فالووینگها باعث کاهش اعتبار پیج میشود، کمتر مورد توجه کاربران اینستا قرار گرفته است. چگونه همه فالووینگها را پاک کنیم؟ از لحظهای که این اپلیکیشنها را راهاندازی میکنید، همه تغییرات در حسابهای کاربری شما ردیابی میشود. این برنامه بهطور منظم (چند بار در ماه) بهروزرسانی میشود که نشانه خوبی است، زیرا احتمال عملکرد صحیح آن در صورت ادغام با اینستاگرام بیشتر است. در صورت داشتن هر گونه سوال، پیشنهاد و انتقاد، لطفاً از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید. در حالی که میتوانید هر یک از آنها را امتحان کنید، اما پیشنهاد ما همچنان برنامه FollowMeter است، زیرا احتمال پشتیبانی این اپلیکیشن از تغییرات بالقوه در رابط برنامهنویسی و قوانین اینستاگرام بیشتر است. برای آشنایی با الگوریتم اینستاگرام پیشنهاد میکنیم مقاله الگوریتم اینستاگرام را در بلاگ همیار آکادمی مطالعه کنید. فرصت را از دست ندهید همین حالا ثبت نام کنید تا 100 فالوور رایگان نیز از های فالوور هدیه بگیرید.

پس با خرید این نوع فالوور در واقع با یک تیر دو نشان خواهید زد و از این راه می توانید هم تعداد فالوور خود را بالا ببرید و هم برای پست های خود لایک دریافت کنید. از آنجایی که این اپلیکیشن فقط به شما نشان میدهد که اخیراً چه کسی شما را آنفالو کرده است، باید مطمئن شوید که آنفالوورهای خود را مرتباً مورد بررسی قرار میدهید. اما برای افزایش فالوور قطعا راهکارهای زیاد و متنوعی وجود دارد که در محتواهای آتی به آن ها خواهیم پرداخت. پیشنهادهای مرتبط: از طریق ارائه محتواهای مرتبط و جذاب، فالوورهایتان را به پیگیری محتواهای دیگر نیز ترغیب کنید. اگر قصد دارید یک پست مشترک ایجاد کنید، باید یک صفحه مناسب برای این کار انتخاب کنید. قطعاً شما هم دوست دارید بدانید که چرا پست اینستا را مشاهده نمیکنید. فالوور (Follower): به افرادی گفته میشود که پیج شما را فالو کردهاند تا محتوای آن را مشاهده نمایند. ما به طور مداوم قیمت های خود را تنظیم می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم پایین تر از رقبا هستیم. در صورتی که شما هم دوست دارید درباره پستهای لایک شده در اینستا جدید بیشتر بدانید و درباره مشاهده پستهای لایک شده در اینستاگرام کنجکاو هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. این مراحل در اندروید و ios تقریباً مشابه هستند، بنابراین در مسیریابی برنامه نباید مشکلی داشته باشید. اپلیکیشن FollowMeter دارای ویژگیهای منحصر به فردی برای یافتن Ghost Followers (یعنی کاربران غیرفعال و کمینکنندگان)، برترین تحسینکنندگان و موارد مشابه دیگر است. برنامهها و سرویسهایی را خواهید یافت که پستهای شما را بهطور خودکار لایک میکنند و برای آنها کامنت میگذارند یا باعث افزایش مشارکت دیگران در موارد جعلی مشابه میشوند. تبلیغات کشویی، مجموعهای از تصاویر یا ویدیوها هستند که کاربران میتوانند با کشیدن انگشت آنها را ورق بزند.

اگر به نظر میرسد که مورد گفته شده دلیل این امر نیست و تعجب میکنید که چرا فالوورهای خود را در اینستاگرام از دست میدهید، در اینجا چند دلیل احتمالی دیگر نیز وجود دارد. تعجب برانگیز است که چگونه بسیاری از پیج ها جنبه ی اجتماعی شبکه های اجتماعی را فراموش میکنند.اکنون دیگر یک مدل ارتباطی یک طرفه به هیچ فروشی کمک نمی کند. در نتیجه نه تنها از ریزش فالوور جلوگیری می شود، بلکه فالوور های بیشتری به پیج شما جذب می شوند. سپس وارد اکانت اینستاگرام خود شوید و به صفحه فید خود بروید. با استفاده از این روش میتوانید سریعاً اکانت مورد نظر را آنفالو کنید. 2. پس از پیدا شدن نام کاربری مورد نظر، روی گزینهی Remove مقابل یوزرنیم کلیک کنید. 1. در لیست بازشده، روی گزینهی Unfollow بزنید. 1. گزینهی Unfollow را لمس کنید. برای یافتن این موضوع باید از یک برنامه مخصوص استفاده کنید. از آنجا که اینستاگرام به یک مجله دیجیتال شباهت دارد ، محتوای موجود در اینستاگرام باید برای به اشتراک گذاشتن یک فضای مشترک یا موضوع مشترک تنظیم شود. ولی اگر قابلیت ارسال دایرکت صوتی، لایک کردن کامنت یا تشخیص تصاویر بر اساس لوکیشن را داشته باشد هم فعالیت بیشتری می تواند برای شما انجام دهد و هم اینکه فالوور هدفمندتری برای شما جذب خواهد کرد. » و چگونه میتوان پاسخ این سوال را پیدا کرد. میتوان گفت که آپدیتهای جدید به سمت بهبود سوق پیدا میکنند. در ادامه به شما میگوییم که با خرید فالوور واقعی ارزان چه مزایایی را بهدست میآورید و چرا بسیاری از افراد موفق به شما نمیگویند که این کار را انجام میدهند. افزایش فالوور فیک در نگاه اول باعث میشود که شما پرطرفدار به نظر برسید؛ اما بعد از مدتی هم فالوورهای واقعی شما و هم اینستاگرام به این موضوع پی میبرند.

احتمالاً از این موضوع مطلع هستید که تعداد زیاد فالووینگ، باعث کاهش اعتبار پیج در اینستاگرام میشود. کاربران هنگامی که ببینند شما پاسخ آن ها را می دهید، به این معنی است که برای آن ها ارزش قائل هستید. پاسخ این سوال مثبت است. در ادامه به تشریح پاسخ این سوال میپردازیم. در این مقاله به بررسی تجارب چندین پیج اینستاگرامی میپردازیم که در مدتی کوتاه توانستهاند فالوورهای زیادی را جذب کنند. در ادامه مطلب به بررسی چگونگی مشاهده پستهای لایک شده در اینستاگرام میپردازیم. مادامی که از این معایب و خطرات احتمالی آگاهی داشته باشید، میتوانید به استفاده از این برنامهها ادامه دهید و متوجه شوید که چه کسی شما را در اینستاگرام آنفالو کرده است. با استفاده از این برنامهها خود را در معرض رخنه امنیتی، فروخته شدن برنامه به شخصی بدخواه و سایر خطرات دیگر قرار میدهید. باید آنها را به صورت تک تک و دستی حذف نمایید. برای آشنایی با راههای پاک کردن فالوور فیک، به مقالهی حذف دسته جمعی فالوورهای فیک در اینستاگرام مراجعه نمایید! یکی از راههای استارت قدرتمند، خرید فالوور فیک خارجی ارزان است. این الگوریتم پارامترهای مختلفی را برای پیج آنالیز می کند که یکی از مهمترین آنها تعداد فالوورها است. معمولا قرار دادن هشتگ در استوری آنچنان رایج نیست و کاربران کمی از آن در استوری خود استفاده میکنند، غافل از اینکه هشتگ در بالا بردن بازدید استوری بسیار موثر است. اگر پست شما در صفحه نتایج جستجو برای هشتگ یافت شد، به این معنی است که حساب کاربری شما امن است. دایی همچنین سابقه بازی برای تیمهای بایرن مونیخ و هرتابرلین را نیز دارا است. تلاش برای به بازی گرفتن اکوسیستم اینستاگرام میتواند منجر به Shadow Ban (ممنوعیت سایه) حساب کاربری شود.


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
پایه تلویزیون چه اندازه ای برای تلویزیون من مناسب است؟
سه شنبه 28 شهريور 1402 ساعت 8:16 | بازدید : 292 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


اندازه میز تلویزیون عامل مهمی برای انتخاب مناسب و خرید مناسب است. در این مقاله به شما در انتخاب پایه تلویزیون مناسب کمک می کنیم.

قبل از انتخاب پایه تلویزیون، اولین سوالی که به ذهن من می رسد این است: پایه تلویزیون با اندازه مناسب برای تلویزیون من چیست؟ شاید هنوز صفحه نمایش LCD خود را انتخاب نکرده باشید، با این حال، باید یک ایده ذهنی از ابعاد تلویزیونی که می خواهید در آینده بخرید داشته باشید و می خواهید بر اساس آن یک پایه تلویزیون انتخاب کنید.

اما توصیه ما این است که هرگز یک میز LED را بدون دانستن تمام اطلاعات تلویزیون خود مانند اندازه تلویزیون، ارتفاع پایه و ارتفاع تلویزیون خریداری نکنید، زیرا احتمالا پشیمان خواهید شد. همچنین می توانید پایه تلویزیونی بخرید که دکوراسیون منزل شما را بد جلوه دهد زیرا با تلویزیون همخوانی ندارد. پس مطمئن شوید که قبل از خرید تلویزیون و زمانی که آن را به خانه می آورید، ابعاد آن را اندازه بگیرید و بهترین میز LCD را برای اندازه گیری همه چیز و با خیال راحت انتخاب کنید.

اندازه میز تلویزیون با تلویزیون مطابقت دارد. Wooden TV table



خب الان میخوام تلویزیون بخرم اولین قدم خرید یک میز تلویزیون مناسب با ابعاد تلویزیون هست. به طور کلی میز تلویزیون بزرگ برای تلویزیون کوچک خانه شما را زشت و نامناسب جلوه می دهد و برعکس میز تلویزیون کوچک با تلویزیون بزرگ ناهماهنگ و ناهماهنگ است.

ارتفاع میز تلویزیون  تانیل چوب باید با ارتفاع تلویزیون مطابقت داشته باشد. اگر تلویزیون و میز تلویزیون بلند باشند ارتفاع آن خیلی زیاد می شود و برای دیدن درست تلویزیون باید پاها را از هم جدا کنید. و تلویزیون پایین است، باید چیزی زیر پایه های میز تلویزیون قرار دهید تا بتوانید راحت تر تلویزیون تماشا کنید. بنابراین بهتر است تمام جوانب را با دقت بسنجید تا نتیجه خوبی از خرید خود بگیرید. در ضمن سایز میز تلویزیون باید با توجه به سایز و ارتفاع تلویزیون انتخاب شود تا بتوان آن را ساپورت کرد.

10 سانتی متر از دو طرف میز قرار دهید

برخی از فروشندگان پایه تلویزیون توصیه می کنند که اندازه پایه تلویزیون از هر طرف 10 سانتی متر بزرگتر باشد، به این معنی که پایه 140 سانتی متری را برای تلویزیون 50 اینچی مناسب محاسبه می کنند. به نظر ما این ایده خوبی است و بهتر است این ایده را در هنگام انتخاب در نظر داشته باشید و از آن به عنوان مبنایی برای محاسبات استفاده کنید. در فاصله 10 سانتی متری از کناره ها می توانید لوازم تزئینی قرار دهید و دکوراسیون میز تلویزیون را زیباتر کنید.

قوانین کلی برای اندازه پایه تلویزیون

اما اگر نخواهیم فاصله 10 سانتی متری از کنار میز را تضمین کنیم، حداکثر طول ال سی دی با توجه به اندازه میز تلویزیون به شرح زیر است. میز تلویزیون چوبی تانیل چوب

تلویزیون تا 45 اینچ، طول میز تلویزیون 120 سانتی متر

اندازه تلویزیون تا 55 اینچ طول میز تلویزیون 140 سانتی متر

اندازه تلویزیون تا 60 اینچ طول میز تلویزیون 160 سانتی متر

سایز LCD 70 اینچ طول میز 180 سانتی متر

در مورد ارتفاع میز تلویزیون نیز لازم به ذکر است که قد نامناسب می تواند باعث گردن درد شود چرا که ما همیشه در حال تماشا هستیم و این می تواند در درازمدت روی ما تاثیر منفی بگذارد. در این زمینه کارشناسان این حوزه پیشنهاد می کنند که ارتفاع میز تلویزیون باید حدود 40 سانتی متر باشد تا خط مرکزی صفحه تلویزیون با دید شما مطابقت داشته باشد.

 


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
طرز تهیه حلوای خوشمزه و آسان!
شنبه 25 شهريور 1402 ساعت 9:10 | بازدید : 9762 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )



حلوا یکی از دسرهای خوشمزه ایران است. حلوا انواعی دارد که می توان به حلوای شیری، حلوای زعفرانی و حلوای هویجی اشاره کرد که طرفدارانی دارند. از حلوا در مجالس عزاداری نیز استفاده می شود. بسیاری از مردم طرز تهیه را نمی دانند. طرز تهیه حلوا ساده و راحت است اما زمان می برد. در این مقاله غفاری فود که مربوط به طرز تهیه دوستوا می باشد به معرفی انواع روش های تهیه هتلوا می پردازیم که از جمله آن ها می توان به طرز تهیه هتلوا شکری در منزل، آموزش حلوای زعفرانی و طرز تهیه حلوا فومی اشاره کرد.

طرز تهیه حلوای شکری خانگی

حلوای شکری که به حلوا ارده نیز معروف است، یکی از مغذی ترین و محبوب ترین غذاهاست.

مواد ضروری برای تهیه حلوای شکری

بسوزانید

120 گرم

آرد گندم

210 گرم

از

مرحله

آب انگور یا شکر

500 گرم

آجیل خشک

150 گرم

گل سرخ

3 قاشق سوپ خوری

زعفران تخمیر شده

قاشق سوپخوری

منو

در صورت لزوم

پودر پسته به میزان لازم

برای تهیه حلوای شکری خانگی باید موارد زیر را انجام دهید.

مرحله اول: خمیر را روی شعله کم با گاز سرخ کنید تا بوی خامی خمیر از بین برود. اما دقت کنید که رنگ خمیر تغییر نکند

مرحله دوم: آرد را به آرد اضافه کنید و این مخلوط را با آرد و آرد به مدت پنج دقیقه روی حرارت ملایم هم بزنید.

مرحله سوم: گردوی خرد شده را اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کرده و در ظرف مناسبی منتقل کنید. شکر و آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی آتش هم بزنید تا شکر آب شود و خوب در آب حل شود (به جای شکر می توان از آب انگور یا عسل استفاده کرد).

مرحله چهارم: گلاب و زعفران را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید و شعله گاز را بالا ببرید تا دمای شربت حلوا به نقطه جوش برسد. سپس این شربت را به مخلوط آرد و آرد و گردوی خرد شده اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شربت و آرد به یک درجه برسد.

مرحله پنجم: روی قالب را سلفون بپوشانید، حلوای شکر را داخل آن بریزید، قاشق را با کره آب شده چرب کنید، سطح حلوای شکر را صاف کنید، خلال پسته یا پودر پسته را داخل حلوای شکر بریزید و شکر را بریزید. . به مدت 12 ساعت در یخچال قرار دهید.

آموزش حلوا با زعفران

مواد لازم برای تهیه این حلوای خوشمزه:

یک لیوان شکر

دو لیوان آرد سفید

یک چهارم پیمانه زعفران

نصف لیوان سوخت مایع

صد گرم کره

1/4 فنجان گلاب

یک و نیم لیوان آب

مدفوع هل اختیاری

برای تهیه حلوا زعفرانی ابتدا باید شربت حلوا را تهیه کنید. برای تهیه شربت حلوا، زعفران پخته شده را با آب و شکر مخلوط کنید و روی شعله بگذارید تا خوب مخلوط شود و چند دقیقه بجوشد، سپس شعله گاز را خاموش کنید.

ابتدا آرد را چند بار الک کرده و در ظرف مناسبی گذاشته و روی شعله ملایم بپزید تا بوی خامی آرد از بین برود و رنگ آرد نیز تغییر کند. پخت آرد را 30 تا 40 دقیقه ادامه دهید و آرد را مرتب هم بزنید تا نسوزد.

سپس وقتی رنگ آرد تغییر کرد می توانید قیمه و قیمه را به آرد اضافه کنید و آرد را تا زمانی که رنگ آن قهوه ای روشن شود به تفت دادن ادامه دهید. سپس آرد را از روی حرارت بردارید، شربتی را که قبلا آماده کرده بودید به آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر غلیظ و نرم شود.

حلوا 10-5 دقیقه طول می کشد تا سفت شود و بعد از سفت شدن هل و گلاب را به آن اضافه کنید تا عطر گلاب با حرارت از بین نرود.

هنگام تهیه حلوا بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنید تا حرارت به طور یکنواخت روی ظرف پخش شود. حلوای زعفرانی را می توانید به عنوان دسر سرو کنید.

طرز تهیه حلوای کف دار

حلوای کفگیری یکی از انواع حلوای تبریز است که در بین آذری‌ها طرفداران زیادی دارد.

مواد لازم برای تهیه فوم حلوا عبارتند از:

آرد شیرینی سفید دو لیوان

این جد گا-کرا فالی است.

پنجاه گرم چربی

دو پیمانه پودر قند

½ فنجان بادام یا گردو خرد شده

2/3 لیوان روغن جامد یا نیمه جامد

یک قاشق زعفران تخمیر شده

دو قاشق غذاخوری پودر هل

طرز تهیه کف حلوا به این صورت است که ابتدا خمیر سرخ شده سفید را به مدت 45 دقیقه با حرارت ملایم بپزید تا سطح خمیر تغییر نکند و رنگ خمیر تغییر نکند. در همین حین ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و آرد نخودچی را به آن منتقل کنید و دوباره روی حرارت قرار دهید و آرد سفید و آرد را با هم به مدت 10 دقیقه تفت دهید.

پس از الک کردن این خمیرها، روغن و کره را به این خمیرهای الک شده اضافه کنید، مجددا به مدت 5 دقیقه تفت دهید و تابه را کنار بگذارید تا کمی خنک شود. در مراحل تهیه حلوا باید هل را تعویض کنید و همچنین بادام و گردو را در دستگاه تعویض کنید و آنها را بچرخانید تا بشکنند.

بعد از خنک شدن پودر نثار را داخل پودر الک کرده و هل و پودر زعفران را اضافه کرده و از پشت قاشق پودر نثار را اضافه کنید.

در این مرحله بادام یا گردو را اضافه کنید. در این مرحله با فشار دست حلوا را بیاورید و حلوا را در گوشه ای از تابه جمع کنید و یک کفگیر داخل حلوا فرو کنید و حلوا را بلند کرده و بشقاب را روی حلوا بغلتانید و حلوا را در ظرف برگردانید. . حلوای کف دار شما آماده سرو است.

مراجعه به منبع:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-حلوا/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نمایشگاه هنری چیست؟
شنبه 25 شهريور 1402 ساعت 8:13 | بازدید : 280 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


همه ما با دیدن اعتماد به نفس برخی از مجریان و گویندگان تلویزیون متحیر می شویم و با خود فکر می کنیم که این افراد چگونه در بیان خود خوب هستند؟ یکی از مهم ترین مهارت هایی که به شما کمک می کند در زندگی شخصی، شغلی و تحصیلی خود به موفقیت برسید، مهارت های ارتباطی است. در این مقاله با نتایج شگفت انگیز فن بیان در زندگی آشنا می شوید و با تمرین های عملی برای تقویت فن بیان آشنا می شوید. با ما بمان.

بیان هنری چیست؟

به زبان ساده، هنر صحبت کردن، توانایی صحبت کردن روان و شیوا است. این مهارت بر ارائه پیام گفتاری به شیوه ای خوب و با نتایج خوب تمرکز دارد. برای داشتن مهارت های گفتاری خوب، باید از تمام مهارت های ارتباطی خود استفاده کنید. پس برخلاف تصور غلط بسیاری از مردم، فن بیان تنها به کلام شما محدود نمی شود. به این ترتیب، ممکن است لازم باشد زبان بدن خود را تقویت کنید یا لحن صدای خود را تغییر دهید. در ادامه مقاله تمامی مهارت های بیان را توضیح خواهیم داد.

اهمیت بیان در زندگی

شاید فکر کنید که فقط سخنرانان به هنر صحبت کردن نیاز دارند. اما هزاران موقعیت دیگر در طول زندگی ما وجود دارد. استفاده از عبارت فنی تجربه بهتری را فراهم می کند.

به عنوان مثال، تصور کنید که پس از مدت ها دوباره کسی را پیدا کرده اید که دوستش دارید. اما نمی توانید درست با او صحبت کنید. اگر بلد باشید خوب صحبت کنید، می توانید از خودتان خوب صحبت کنید و او را متقاعد کنید (که دیگران را متقاعد می کند). اما در غیر این صورت ممکن است شانس خود را از دست بدهید. یادگیری این مهارت ها به هر کسی در هر زمینه ای کمک می کند تا به فردی شادتر و موفق تر تبدیل شود.

با استفاده از تکنیک های بیانی، دیگران را تحت تأثیر قرار می دهید و دوستی بهتری با دیگران ایجاد می کنید. یادگیری این مهارت ها تاثیر بسزایی در دستیابی به اهداف دارد و روابط اجتماعی قوی تری در محیط کار خواهید داشت. اهمیت این موضوع را دست کم نگیرید و همین حالا برای تقویت آن تمرین کنید

با یادگیری مهارت های سخنرانی در جمع، تغییرات مثبت بزرگی در زندگی خود ایجاد خواهید کرد. موارد زیر برخی از فواید بی شمار هنرهای بیانی در زندگی ما انسان ها است.

1. اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

2. باعث می شود با دیگران احساس راحتی بیشتری کنید.

3. به بهینه سازی ایستگاه کاری شما کمک می کند.

4. اطلاعات عمومی شما را افزایش می دهد.

5. شما را از افراد دیگر جدا می کند.

6. کیفیت روابط دوستانه شما را بهبود می بخشد.

7. فرصت ملاقات با افراد جدید را افزایش می دهد.

8. به غلبه بر ترس از سخنرانی در جمع کمک می کند.

9. احساس رضایت از خود را در شما ایجاد می کند.

10. از شما شنونده بهتری می کند.

دانش سخنرانی در جمع.

با توجه به مزایای فراوان یادگیری فنون بیانی؛ نباید آن را نادیده گرفت و آموزش آن را به تعویق انداخت. قبل از شروع تمرین، باید با تمام مهارت های هنرهای بیانی آشنا شوید.

به طور کلی، ما مهارت های سخنرانی در جمع را به سه دسته تقسیم می کنیم: مهارت های زبان بدن، مهارت های صوتی و مهارت های گفتاری. تخصص در هنرهای بیانی؛ شما باید تمرینات را در این سه قسمت انجام دهید.

1. مهارت های زبان بدن

شما به چیزی بیش از کلمات نیاز دارید تا پیام خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب منتقل کنید. زبان بدن به شما کمک می کند تا ارتباط موثرتری داشته باشید و دیگران را تحت تاثیر قرار دهید. اگر می خواهید یک فرد موفق واقعی باشید؛ زبان بدن را دست کم نگیرید.

مطالعات نشان می دهد که زبان بدن 55 درصد در طول مکالمه تأثیر دارد. این درصد در زبان های گفتاری تنها 7 درصد است. این بدان معنی است که شما می توانید قلب کسی را بیشتر از کلمات با زبان قوی و هماهنگ تسخیر کنید.

2. مهارت های رای دادن

یکی از مهم ترین مهارت های بیانی، تولید صدا است. نوع بیان کلمه، لحن، صدا و سرعت گفتار از عواملی هستند که در این مهارت مورد توجه قرار می گیرند. به عنوان مثال، برخی افراد کلمات را سریع تلفظ می کنند و بین هر کلمه به درستی نفس نمی کشند.

گوش دادن به چنین افرادی برای شنوندگان بسیار دشوار است. بنابراین معمولا بعد از چند دقیقه توجه خود را به چیز دیگری معطوف می کنند. این امر در مورد لهجه های غلیظ و نامشخص یا صحبت کردن با صدای آهسته نیز صدق می کند. برای داشتن ارتباط دو طرفه مثبت، باید روی مهارت های صوتی خود کار کنید و تمرینات مختلفی را انجام دهید.

3. مهارت های گفتاری

دایره لغات شما، انتخاب کلمات و نوع جملاتی که به کار می برید دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر می خواهید مانند افراد موفق رفتار کنید، یاد بگیرید که از کلمات استفاده کنید. به عنوان مثال، کلماتی که در یک مصاحبه شغلی استفاده می کنید با کلماتی که در مکالمه با دوست ده ساله خود استفاده می کنید متفاوت است. افزایش دایره لغات؛ شما باید از تکنیک های مختلفی مانند دانستن کلمات موثر در بحث استفاده کنید.

تمرینات بیانی

با تمرینات زیر می توانید تکنیک بیان  شیراحمدی  را تقویت کنید

کنترل صدا

هدف از کنترل صدا تنظیم لحن و زیر و بم صدای شما است. به عنوان مثال، صدای شما هنگام صحبت با فردی که دو متر با شما فاصله دارد. با آدمی که ده متر با شما فاصله دارد فرق می کند. علاوه بر این، مخاطب هرگز برای مدت طولانی به کسی با همان صدا گوش نمی دهد.

برای این تمرین می توانید هر روز یک ربع تا نیم ساعت تمرین کنید. روی صندلی بنشین و به مخاطب افکار دور از خود نگاه کن. صحبت كردن. سعی کنید صدای خود را با توجه به فاصله مخاطب کم و زیاد کنید.

با بالا و پایین بردن صدایتان بر نکات مهم تاکید کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید در مورد مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی صحبت کنید. هنگام ذکر ویژگی های خوب، صدای خود را کمی بالاتر ببرید.

کلمات و جملات را با سرعت مناسب بیان کنید

زیرا آهسته صحبت کردن مخاطب شما را آزار می دهد. تند تند صحبت کردن نیز اجازه تفکر را از شنونده سلب می کند. اگر می خواهید یک استراتژی انتشار قدرتمند داشته باشید. شما باید سرعت صحبت کردن خود را کنترل کنید. یاد بگیرید که صحبت کنید؛ تمرینات زیر را انجام دهید.

یک متن کوتاه انتخاب کنید سعی نمی کنید سرعت خود را کنترل کنید. شروع به خواندن کنید و در صورت امکان صدای خود را در حین تمرین ضبط کنید.

بار دوم که متن را می خوانید، آگاهانه مکث بین کلمات را افزایش دهید این تمرین را سه بار انجام دهید و هر بار سرعت خود را کاهش دهید انجام هر روز این تمرین به طور ناخودآگاه کنترل شما را بر حرکت کلمات افزایش می دهد

استرس خود را کنترل کنید

پذیرش استرس و اضطراب ناشی از صحبت کردن در جمع زمان می برد. دوره آنلاین فن بیان زهرا شیراحمدی اما تاثیر زیادی روی روابط اجتماعی و زندگی شما دارد. تلاش مستمر شما مهمترین رمز موفقیت در این امر است. مدیتیشن و یوگا را در برنامه خود بگنجانید. این کار آرامش زندگیما را افزایش می دهد و باعث می شود از حضور در جمع نترسید.


ریشه ترس خود را پیدا کنید. به طور کلی، تجربیات بد گذشته دلایل اصلی این ترس هستند. دریابید که چرا در آن تجربه شکست خوردید و برای رفع آن مشکل برنامه ریزی کنید. خودتان را در موقعیتی قرار دهید که صحبت کنید و اجازه دهید تجربیات جدید و خوب خاطرات بد گذشته را از بین ببرد.

صحبت کردن را تمرین کنید

هرگز تمرین را متوقف نکنید. از حمایت خانواده و دوستان نزدیک خود بهره مند شوید و با آنها صحبت کنید. با هر تجربه جدید در هنر بیان قوی تر خواهید شد. تکرار و تمرین به شما کمک می کند تا اشتباهات خود را بیابید و آنها را یکی یکی از بین ببرید.

کتاب را بخوانید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مهارت‌های گفتاری، خواندن کتاب است. کتاب خواندن دایره لغات شما را افزایش می دهد. سعی کنید زیباترین و الهام بخش ترین کلماتی را که می خوانید در صفحه اول هر کتاب و هر بار که کتاب را باز می کنید بنویسید. دوچرخه درست کن برای تاثیرگذاری بیشتر این تمرین، از آن برای ضبط کلماتی که در طول مکالمه روزانه خود انتخاب می کنید در فرهنگ لغت خود استفاده کنید.

از کلمات قدرتمند استفاده کنید

حتی کلمات هم نمی توانند همین احساس را در انسان ایجاد کنند. برای مثال، واژه‌های «عالی» و «فوق‌العاده» کاربرد نسبتاً مشابهی دارند. اما حس متفاوتی را به مخاطب شما منتقل می کنند. استفاده از زبان موثر با عبارات مناسب، طرف مقابل را تحت تاثیر قرار می دهد و توجه او را به سمت شما جلب می کند. در زیر تعدادی از کلمات و افعال موثری وجود دارد که می توانید در مکالمات خود از آنها استفاده کنید.

با یکدیگر

در اسرع وقت

ارسال

مقایسه

جالب هست

آسان

بنابراین

تنها

فقط

ویژه

اول/آخر/دوم،….

کشف

عشق

تایید / تایید


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
معرفی انواع پکیج بیتا و کاربرد آن
دو شنبه 20 شهريور 1402 ساعت 7:17 | بازدید : 309 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

پکیج یکی از سیستم های گرمایشی کاربردی برای ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری می باشد. در این نوشتار قصد داریم تا به معرفی انواع پکیج بیتا و کاربرد آن بپردازیم. همان طور که می دانید برای انجام امور مختلف در هر ساختمان نیاز به آبگرم داریم و بدون آن نمی توان این امور را به راحتی انجام داد‌. به همین دلیل سری های مختلفی از پکیج ها ساخته می شوند تا تقاضای بازار را پوشش دهند. به عنوان مثال برای استحمام، آشپزی و پخت و پز نیاز به آبگرم داریم که توسط پکیج تامین می شود.

معرفی انواع پکیج بیتا و کاربرد آن
برای تامین گرمایش محیط نیز، سیستم های رادیاتور شوفاژ، گرمایش از کف و فن کویل نیاز به آبگرم دارند که توسط این سیستم فراهم می گردد. معرفی انواع پکیج بیتا و کاربرد آن کمک می کند تا حین خرید مشخصات محصول مورد نظر را هم در نظر گرفته و بهترین انتخاب را داشته باشیم که پاسخگوی نیاز باشد. در گذشته از سیستم موتورخانه برای تامین آبگرم استفاده میشد که صدای بسیار زیادی حین عملکرد ایجاد می کند و نیاز به در نظر گرفتن فضایی جداگانه دارد. برای همین منظور امروزه از پکیج ها استفاده می شود که فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و حین عملکرد نیز آلودگی صوتی ایجاد نمی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی لیست قیمت انواع پکیج بیتا می توانید صفحه ی مربوطه آن در دماپویا را مشاهده کنید و انتخابی موفق داشته باشید.

بیتا زیرمجموعه ای از برند بوتان می باشد که توسط شرکت توسعه قطعات الیکا طراحی می شود. بیتا از سال ۱۳۹۷ این برند با اتکا به دانش فنی کارشناسان بوتان و تجربه موفق آن، فعالیت خود را آغاز کرد‌. در واقع می توان گفت پکیج دیواری بیتا محصول مشترک ایران و چین می باشد و کنترل کیفی آن توسط مجموعه ی صاحب نام و موفق بوتان انجام می گیرد. پیش از معرفی انواع پکیج بیتا و کاربرد آن ناگفته نماند که سیستم های این برند دارای گواهینامه واحد نمونه صنعتی از موسسه ی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می باشد. از مزایای مهم آن این است که طول عمر 89 درصد داشته و تولید گرمایش قوی را دارد.

سیستم های پکیج تولید شده توسط بیتا به صورت محفظه احتراق بسته و محفظه باز طراحی و تولید می شوند. از جمله مدل های رایج و پرفروش این برند سری دیواری می باشد. پکیج دیواری بیتا قابل استفاده در مصارف مسکونی، اداری و تجاری می باشد. گفتنی است که دارای دو مبدل حرارتی گرمایش بوده و آب گرم مصرفی جدا از گرمایش سیستم های حرارتی تامین می شود. مبدل اصلی به کار رفته در آن آب گرم گرمایشی را تامین کرده و مبدل صفحه ای به کار رفته در آن نیز آب گرم مصرفی را فراهم می کند. برای معرفی انواع پکیج بیتا و کاربرد آن می توان به دیگر مشخصات مدل های دیواری این برند اشاره داشت.

ایمنی این دستگاه بسیار بالا می باشد و مجهز به سیستم تنظیم خودکار جریان گاز و سیستم ضدنوسان دمای آب گرم می باشد. مدل های دیگر آن بر اساس دسته بندی مجهز بودن آن به فن و یا بدون فن دار است. مدل های فن دار دود حاصل از احتراق را به سرعت تخلیه می کنند و فن قوی تعبیه شده در آن هوای تازه را از طریق جداره خارجی دودکش جایگزین می کند. از دیگر مشخصه های آن این است که مشعل اتمسفریک دستگاه با سیستم جرقه زن خودکار روشن می شود. برای کاهش نوسانات آب مجهز به سیستم کنترل فشار حداقل و حداکثر میزان دمای آب است. برای بررسی بیشتر معرفی انواع پکیج بیتا و کاربرد آن می توان اشاره داشت که شیر سه طرفه از دیگر مزایای به کار رفته در آن است. همچنین برند بیتا آن را مجهز به سیستم ضدگیرپاز ارائه می دهد تا رضایت خاطر مشتریان در تجربه مصرف تامین شود.

https://irjavan.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%a8%db%8c%d8%aa%d8%a7-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%a2%d9%86/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آهنگ جدید حامد همایون به نام دل من قایق دریاچه ی چشمان تو است
چهار شنبه 15 شهريور 1402 ساعت 8:4 | بازدید : 318 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

متن آهنگ دل من قایق دریاچه ی چشمان تو است حامد همایون

دل من قایق دریاچه ی چشمان تو است مگذاری قد یک پلک به گل بنشیند!♫!

 آهنگ جدید حامد همایون به نام دل من قایق دریاچه ی چشمان تو است


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
یک روکش صندلی خوب چه ویژگی هایی دارد؟
پنج شنبه 2 شهريور 1402 ساعت 8:45 | بازدید : 1056 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )



بسیاری از افرادی که به دنبال روکش خودرو برای خودروی خود هستند در انتخاب روکش پارچه ای یا چرمی تردید دارند و نمی دانند چه جنس و چه رنگی را انتخاب کنند. معمولا صاحبان خودرو برای نو ساختن خودرو و تغییر دکوراسیون خودرو روکش صندلی را تعویض می کنند. در مقاله زیر اطلاعات کلی در مورد روکش صندلی ها را بررسی می کنیم.

چگونه بهترین متریال برای روکش مبل را تشخیص دهیم؟

روکش های صندلی خودرو به 2 دسته پارچه ای و چرمی تقسیم می شوند و هر روکش مزایا و معایب خاص خود را دارد. اگر قصد خرید روکش صندلی پارچه ای را دارید، روکشی با دوخت ریزتر انتخاب کنید.

علاوه بر این، روکش صندلی پارچه ای خوب وزن بیشتری نسبت به روکش های پارچه ای دیگر دارد. بنابراین مقاومت بیشتری در برابر خوردگی خواهد داشت. لازم به ذکر است که پوشش های نازک و سبک تر عمر مفید کمتری دارند.

برای شناسایی بهترین پوست، باید پوست را لمس کنید تا کیفیت آن مشخص شود. پشت چرم اصل بالا شبیه پشم است و از نظر کیفیت نرمتر از چرم مصنوعی است.

اگر دیوار چرمی که انتخاب می‌کنید تقلبی باشد، پس از مدتی ترک می‌خورد و از جای خود خارج می‌شود.

چه رنگ هایی برای روکش صندلی مناسب است؟

بسیاری از افراد می پرسند روکش صندلی چه رنگی مناسب است؟ در پاسخ به این موضوع باید گفت که علاوه بر ترجیحات، راه اساسی و صحیح، انتخاب رنگ مناسب برای فضای داخلی خودرو است.

البته با توجه به رنگ بدنه می توانید رنگ روکش را انتخاب کنید. اما این روش اغلب برای خودروهایی با رنگ های خاص استفاده می شود و مشکی، سفید و خاکستری رنگ خاصی محسوب نمی شوند.

مزایا و معایب روکش های پارچه ای صندلی

یکی از مهمترین مزیت های روکش صندلی پارچه ای، تنوع زیاد طرح ها و رنگ ها است. این روکش ها راحت تر و ماندگارتر از پوشش های چرمی هستند. علاوه بر این، روکش های پارچه ای تغییر رنگ کمتر و ثبات رنگ بیشتری نسبت به چرم دارند.

استفاده از آنها در تابستان عرق نیست. در زمستان، دما کمتر کاهش می یابد. بنابراین مسافران گرم نگه داشته می شوند.

یکی از معایب روکش های پارچه ای صندلی این است که به سختی تمیز می شوند. چون تمیز کردن سخته

مزایا و معایب روکش چرمی صندلی

روکش های چرمی برای وسایل نقلیه شخصی و اداری مناسب است. همچنین برای کسانی که از لباس کار در ماشین استفاده می کنند بهتر است از این نوع استفاده کنند.

در عین حال روکش چرمی ظاهر اسپرت تری به خودروی شما می بخشد و می تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که به ظاهر اسپرت تر علاقه دارند.

یکی از مزایای صندلی های پارچه ای، سهولت در نظافت است. زیرا کثیفی ها در این نوع پوشش به راحتی پاک می شوند. بنابراین برای خانواده هایی که بچه های کوچک دارند بسیار مناسب است.

یکی از معایب روکش چرمی گرم بودن آن در تابستان و سرد بودن آن در زمستان است.

مواد کامپوزیت چرم و پارچه

برای روکش صندلی، ترکیب چرم و پارچه انتخاب خوبی است. زیرا قسمت نشیمن و قسمت مربوط به بدن از پارچه و بقیه روکش از چرم است. به همین دلیل است که در این نوع محفظه می توان دما را در زمستان و تابستان تنظیم کرد و در صورت کثیف شدن به راحتی تمیز می شود.

ویژگی های بهترین نوع پوشش

هنگام انتخاب روکش صندلی خودرو، روکشی را انتخاب کنید که دارای ویژگی های زیر باشد:

هنگام انتخاب روکش صندلی، روکش مقاوم در برابر سایش را انتخاب کنید.

رنگ آن نیز باید طوری انتخاب شود که باعث خستگی چشم نشود.

شستن آن آسان است.

جلوی نور تغییر رنگ ندهید.

باعث تعریق کمتر می شود.

ماخذ مقاله:  ory/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/سایپا/روکش-صندلی-پراید-صبا/https://behnikan.ir/product-categ


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد